Detoxikace organismu: jak může nastartovat hubnutí?

Detoxikací jsou z těla odstraněny škodlivé látky, které se vám do těla dostaly nesprávným životním stylem, ale i vlivem znečištěného prostředí a chemie v potravinách. Intoxikace těla se projevuje únavou, špatným trávením, vyšší náchylností k nemocem a poruchami spánku.

Možná vás překvapí, že dobře provedená detoxikace vám může pomoci nejen s očištěním těla, ale i v boji s nadváhou.

Detoxikace organismu

 

Jak detoxikace ovlivňuje hubnutí?

Do těla se dostávají tělu škodlivé látky, které se usazují v játrech, ve střevech, v mezibuněčných prostorách i v tukových buňkách. A jak to souvisí s hubnutím?

  • Játra – pokud jsou játra zatěžovány toxiny, může dojít ke zpomalení metabolismu a vy spalujete méně kalorií a hůře shazujete kila.
  • Střeva – zanesení střev způsobuje plynatost, zácpu a snížené vstřebávání vitamínů a minerálů. Nános v trávicím systému může vážit až 10 kg. Pomocí detoxikace se části tohoto nánosu můžete zbavit a s jeho odstraněním se sníží i vaše váha.
  • Mezibuněčné prostory – vlivem nesprávného životního stylu se v mezibuněčných prostorách usazují toxiny a sůl, což má za následek zadržování vody v těle.
  • Tukové buňky – toxiny obsažené v tukových buňkách snižují jejich funkčnost, a to vede k obtížnějšímu spalování tuku.

Pomocí detoxikace se uvedených problémů zbavíte a hubnutí, ruku v ruce se zdravým stravováním, bude zase o něco lehčí a úspěšnější.

 

Kdy začít s detoxikací?

Počátkem detoxikace může být jarní či podzimní období nebo den, kdy jste se rozhodli začít hubnout. S detoxikací je vhodné začít tehdy, když neprocházíte těžkým obdobím a nemáte extrémní psychickou zátěž. V případě, že trpíte závažnějšími zdravotními problémy, poraďte se s lékařem.

 

4 pravidla pro úspěšnou detoxikaci

1. Pitný režim

Bez pravidelného pitného režimu neuvidíte vytoužené výsledky. Voda odplavuje z těla škodlivé látky, proto byste měli vypít minimálně dva litry vody denně. Nejen, že podpoříte detoxikaci, ale zefektivníte i hubnutí.

2. Zdravé stravování

Nakoupili jste si hromadu vitamínů a doplňků stravy a věříte, že to stačí? Měli byste změnit i svůj jídelníček a odlehčit ho několika porcemi ovoce a zeleniny. Některé potraviny mají tu vlastnost, že na sebe vážou toxiny a podporují detoxikaci. Obohaťte si o ně stravu.

3. Pohyb

Detoxikace je ještě účinnější, když do svého denního režimu začleníte více pohybu. Postačí obyčejná chůze nebo lehké posilování.

4. Pravidelné vyprazdňování

Trpíte zácpou? Zařaďte do své stravy hodně zeleniny a celozrnných výrobků. Pravidelné vyprazdňování má ta pozitiva, že nedochází ke zpětnému vstřebávání vody s toxickými látkami do cévního systému a jater.

 

Co zásadně nedělejte

Pokud se rozhodnete pro detoxikaci, tohle raději nezkoušejte:

  • Projímadla k pročištění těla
  • Aloe Vera bez certifikace – v tomto případě pozor, neschválené výrobky bez certifikace mohou obsahovat velké množství aloinu, což je jedovatá látka, která způsobuje silné podráždění střev a následný průjem
  • Držení půstu
  • Domácí výplach střev

Tyto metody vám v konečném důsledku mohou spíše ublížit. A co víc, účinek takových pochybných metod bude sotva znatelný.

 

Nejúčinnější potraviny k detoxikaci

Detoxikační potraviny slouží k pročištění trávicího systému. Vhodné je zařadit do jídelníčku zásadotvorné potraviny a doplnit je o detoxikační produkt. Díky tomu dojde k pročištění jater. Játra mají za úkol zachytit a vypořádat se s toxiny. A právě detoxikačními potravinami a doplňky jim pomáháte vyčistit krev, neutralizovat toxiny a celkově přispíváte k jejich lepší funkci. Samozřejmostí by měla být strava bohatá na vlákninu a potraviny, které obsahují obal zrn.

  • Zázvor jeho jedinečný účinek spočívá v tom, že napomáhá filtrovat toxiny z těla. Navíc má antioxidační účinky.
  • Česnek čistí krev, pomáhá produkovat žluč v játrech a snižuje krevní tlak. Do jídla přidejte 4 až 5 stroužků česneku, abyste dosáhli detoxikačního účinku.
  • Koriandr – dokáže snížit množství toxických kovů v těle. Přidejte ho několikrát týdně do pokrmu.
  • Zelenina – zelená listová zelenina obsahuje vitamín E, který je potřebný k ochraně jater. Cibule, fazole a růžičková kapusta jsou plné metioninu a cysteinu, důležitý taktéž k ochraně jater. Nejvíce detoxikační zelenina je růžičková kapusta, brokolice, květák, cibule, červená řepa a zelená listová zelenina.Ovoce při detoxikaci
  • Ovoce – jezte ho pouze v syrovém stavu. Obsahuje vlákninu, dostatek vitamínu C, beta karotenu a antioxidanty, nezbytné pro efektivní detoxikaci organismu.
  • Citron – je plný vitamínu C a na tělo působí alkalicky – vyrovnává PH v těle. Po ránu vypijte šálek teplé vody s citronem, abyste nastartovali metabolismus a pročistili organismus.
  • Zelený čaj – dostatečný příjem tekutin vám zajistí odplavení toxinů z těla. Popíjejte během dne zelený čaj, který chrání před rakovinou a nemocemi jater.
  • Řeřicha – má močopudné vlastnosti, což přispívá k vyplavení toxinů z těla. Přidat ji můžete do salátů, pomazánek nebo polévek.
  • Hnědá rýže – je bohatá na detoxikační živiny, vitamín B, hořčík, mangan, fosfor a selen, který chrání játra. Obsahuje také vlákninu, která pročišťuje tlusté střevo.

 

Jaké potraviny jsou nevhodné pro detoxikaci?

Některé potraviny mohou organismus zatěžovat a tím i znesnadňovat tělu detoxikaci. Omezte zejména cukry, sůl, bílé pečivo, bílou rýži a vepřové maso.

Jak dlouho a jak často podstupovat detoxikaci?

Doporučená doba jsou alespoň 2 až 3 měsíce. Detoxikaci byste měli svému tělu dopřát jednou až dvakrát ročně. Pokud jste naprostí začátečníci, rozplánujte si první detoxikaci do tří týdnů, aby si tělo na nový režim zvyklo. První dva dny postupně změňte 3 až 5 vašich návyků. Tělo zaznamená změnu a bude lépe připraveno na pročištění.

 

Jaké složky by měly obsahovat potravinové doplňky na detoxikaci?

  • Chlorella pro detoxikaciChlorella – dokáže na sebe navázat toxiny a zrychluje peristaltiku střev, čímž dojde k rychlejšímu vyloučení zpracované potravy. Obsahuje chlorofyl, který čistí sliznice a urychluje jejich hojení. Působí prebioticky, to znamená, podporuje růst mikroflóry a vytváří vhodné podmínky pro mikrobiologickou rovnováhu. Najdeme v ní velké množství bílkovin, které vyživují střevní sliznici.
  • Mladý ječmen – účinnou látkou je obsažený riboflavin, který přispívá k normálnímu energetickému metabolismu. Podporuje okysličení krve a je plný vitamínu C, B6, železa a zinku.
  • Březová šťáva – obsahuje vitamíny C a B a řadu minerálů. Posiluje játra, pročišťuje je a stimuluje.
  • Ostropestřec mariánský – má pozitivní vliv na játra. Chrání je před nežádoucími látkami v potravě, jako jsou nasycené tuky, dusičnany a chemické přídavné látky. Regeneruje jaterní buňky a cévy. Pro své detoxikační účinky se doporučuje při redukci váhy.
  • Psyllium – jedná se o vlákninu z obalů semen jitrocele indického. Ve střevech do sebe vstřebává toxické látky, odstraňuje usazeniny a zlepšuje průchodnost střev. Pomáhá při snižování hmotnosti a svými detoxikačními vlastnostmi zlepšuje celkový zdravotní stav. Dávkování: ženy do 51 let – 25 gramů, muži do 51 let – 38 gramů; ženy nad 51 let – 21 gramů, muži nad 51 let – 30 gramů.

Šetrnou detoxikací ulevíte tělu a pomůžete mu zbavit se toxinů, které narušují rovnováhu organismu a jeho samočisticí procesy. Nejen, že se budete cítit fyzicky lépe, ale nastolená rovnováha v těle se odrazí i na vaší psychice. Nebudete tolik unaveni, trpět bolestmi hlavy a odeženete od sebe deprese.

VYBERTE SI ze seznamu TOP 5 nejsilnějších detoxikačních přípravků. 

Detoxikace organismu: jak může nastartovat hubnutí?
4.5 (90%) 4 hlasov

3 komentáře

  1. Nina 1.11.2016
  2. Bk 5.1.2018
    • Lukáš Chládek 11.1.2018

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.