Melounová dieta bohužel končí JOJO efektem

Léto je krásné, teplé, slunečné a pohodové. Pokud nás ovšem netrápí nějaká ta kila navíc. Zejména ženy jsou kvůli plavkové sezóně ochotné držet neuvěřitelné diety – třeba jíst jenom melouny.

Meloun je přece zdravý, osvěžující, plný vitamínů a minerálů. Ideální letní dieta. Je však vhodné jíst pouze melouny a očekávat, že hubnutí bude nejen zdravé, ale především trvalé? Neskončí i tato dieta obávaným jo-jo efektem?

Melouny jsou všude kolem – jsou ideální pro dietu? 

Meloun je jedna z nejoblíbenějších letních potravin. Jíst jej lze samotný, hodí se do salátu, a připravíte z něj i úžasné melounové mojito, nanuky nebo smoothie.

Dokážete si ale představit, že byste několik dní v kuse nejedli nic jiného než meloun a k tomu jen pár povolených potravin? Pokud vás kila navíc trápí, možná byste o melounové dietě mohly uvažovat. Má to ale mnohá ale.

VÍTE, ŽE JE MELOUN ZELENINA A NE OVOCE? Pokud jste si dosud mysleli, že sladký meloun je ovoce, nejste jediní, kdo se mýlí. Meloun je ve skutečnosti zelenina v těsném závěsu hned za dýní a cuketou. Proč je meloun zdravý a jaké druhy známe? Přečtěte si článek Co (ne)víte o melounech: Zlepší sexuální apetit.

hubnutí s melounem

Melounová dieta slibuje úbytek váhy až 5 kg za pár dní!

Jakkoliv zní úbytek 5 kg lákavě, mysleme. Neexistuje žádná jednostranně zaměřená dieta, která by byla zdravá. Jakmile nemá tělo vyvážený příjem všech důležitých látek, někde začne strádat. Buď mu budou chybět bílkoviny, sacharidy nebo tuky. Podívejme se na meloun a jeho složení.

Co obsahuje 100 g vodního (červeného) melounu?

  • sacharidy – 7,5 g
  • bílkoviny – 0,6 g
  • tuky – 0,0 g
  • vláknina – 0,4 g
  • vitamín A – 11 g
  • vitamín C – 14 g
  • voda 90 %
  • dále obsahuje kyselinu listovou, vitamíny skupiny B, železo, hořčík, vápník, draslík, karoteny a další látky

VÍTE, ŽE MELOUN JE PLNÝ JEDNODUCHÝCH CUKRŮ? Je to další důvod, proč není meloun vhodný pro diety. Vždyť takový malý 4 kilogramy vážící meloun obsahuje přes 30 g cukru ve formě fruktózy, která se velmi ráda v těle ukládá v podobě tuku! Pro rychlé pálení doporučím třeba intenzivní intervalový trénink. 

 

Meloun není jenom samá voda

Jak vidno, meloun je z podstatné části tvořený vodou. Obsahuje také vitamíny A, B, C a E, ale také hodně cukrů. Naproti tomu bílkoviny téměř žádné a tuky nenajdete vůbec. Pokud se upíšete melounové dietě a podaří se vám přísný melounový jídelníček dodržet, s největší pravděpodobností zhubnete nejeden kilogram.

Melounová dieta – zhubla jsem, ale…

Radost, která vás při pohledu na osobní váhu pohltí, vám bohužel dlouho nevydrží. Proč? Protože jste tělo primárně zbavili vody. Jelikož jste tělu nedodávali žádné živiny, vezme si vše potřebné ze svalů a částečně z tuků. Těch pět kilogramu tak nějak zůstane viset ve vzduchu.

Jakmile melouny přestanete jíst a začnete se stravovat obvyklým způsobem, ztracené kilogramy naberete zpět. Ledaže byste přešli na relativně přísnou racionální stravu, abyste si novou váhu udrželi.

Pokud však začnete jíst stejně jako předtím, nejenže budete mít brzy ztracené kilogramy zpět, ale ještě si nerozumnou dietou přivodíte další kila navíc. Jo-jo efekt přece všechny známe, že?

meloun

Během melounové diety sníte spousty melounů

Výhody melounové diety:

  • zasytí a pročistí organismus
  • cukr je zdrojem energie
  • meloun je chutný a osvěžující
  • podporuje očistu jater, ledvin a slinivky

Nevýhody melounové diety:

  • jednostranná dieta tělu neprospívá
  • příliš mnoho melounů
  • následuje jo-jo efekt

 

Jídelníček při melounové dietě – jak může vypadat?

Je očividné, že základem jídelníčku při melounové dietě budou melouny. Doporučuje se vodní meloun se sladkou červenou dužinou, který obsahuje nejvíc vody, ale pro zpestření můžete zakoupit i další druhy melounu (cukrový, ogen, kantalup, honeydew a další). Ty jsou ale ještě sladší.

Zařadit můžete také těstoviny, rýži, jogurt, mozzarellu, šunku nebo müsli.

Příklad jídelníčku na 3 dny:

  1. den:

Snídaně: Melounové müsli s jogurtem

Svačina: Melounové smoothie s avokádem

Oběd: Těstoviny s melounem

Svačina: Meloun nakrájený na kousky

Večeře: Meloun s mozzarellou

  1. den:

Snídaně: Melounové smoothie

Svačina: Melounový salát s jahodami a hroznovým vínem

Oběd: Sladké rizoto s melounem

Svačina: Meloun nakrájený na kousky

Večeře: Meloun s plátky libové šunky

  1. den:

Snídaně: Meloun s bílým jogurtem

Svačina: Meloun nakrájený na kousky

Oběd: Meloun se šunkou a těstovinami

Svačina: Melounový salát s malinami, kiwi a jahodami

Večeře: Meloun s mozzarellou

 

melounový salát

Z melounu připravíte chutný salát i zdravé smoothie plné vitamínů

DOPŘEJTE SI OČISTNÝ DEN S MELOUNEM! Mnohem lepší než drastická dieta je jeden očistný den s melounem. Dopřejte si dostatek melounu a z jiných potraviny přidejte pouze tučné tvrdý sýry. Díky jeho tuku tělo lépe využije cenné látky (betakaroten a lykopen) přijaté z melounové dužiny. KLIKNĚTE pro tip na odkyselující melounovou očistu.

Zkušenosti s melounovou dietou

Meloun raději pouze ke svačině

Opět si to zopakujeme. Žádná jednostranná dieta tělu neprospěje. Zapomeňte na nárazové diety a jezte zdravě po celý rok. Sportujte. Bavte se. Čím více budete spokojené samy se sebou, budete si užívat zdravého jídlo a hřešit minimálně, tím lépe se budete cítit i vypadat.

Léto budete vítat s radostí a s o několik čísel menšími plavkami i bez radikální diet. Až půjdete na koupaliště, meloun přibalte ke svačině. Jako osvěžení a zpestření zdravého letního jídelníčku je totiž skvělý. Nebo si připravte melounový sorbet podle následujícího videa.

VIDEO: Melounový sorbet

DÁLE ČTĚTE: Rychleji zhubnete s pohybem a vyváženou stravou. Klikněte a naučte se rychlé venkovní cvičení. 

Melounová dieta bohužel končí JOJO efektem
5 (100%) 1 hlasov

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *