Snídaňová smoothie bowl s brusinkami (RECEPT)

O blahodárných účincích brusinek na organismus už toho bylo napsáno mnohé. Známý je její vysoký obsah vlákniny a vitamínu C a také fakt, že ochraňují před infekcí močových cest. Ale už jste někdy zkusili tyto drobné červené plody ve smoothie bowl?

Dodají jí jedinečnou chuť a spoustu vitamínů. Nezapomeňte přidat také lžičku směsi zelených superpotravin Blendea SUPERGREENS, ať je vaše snídaně ještě o kousek zdravější.

brusinková smoothie bowl

Ideální jsou čerstvé nebo mražené brusinky, případně sušené bez přidaného cukru.

 Snídaňová smoothie bowl s brusinkou

  • Doba přípravy: 10 minut
  • Náročnost: lehká
  • Množství: 2 porce

Ingredience na 2 porce:

  • jablko
  • hrst brusinek
  • hrst chia semínek
  • miska ovesných vloček
  • sklenka rostlinného mléka (sojové, kokosové, mandlové, ..)
  • lžička Blendea SUPERGREENS

Postup:

Ovesné vločky zalité vodou dejte do mixéru. Přidejte jablko, které předtím omyjte, nakrájejte na kusy a zbavte jadřince. Přisypte brusinky a půl hrsti chia semínek. Nakonec přidejte lžičku Blendea SUPERGREENS a zalijte sklenkou neslazeného rostlinného mléka. Celou směs důkladně rozmixujte a nalijte do připravené misky. Nakonec ozdobte chia semínky.

smoothie bowl s brusinkami

Ovesné vločky ideálně přes noc namočte ve vodě.

 

Účinky použitých surovin

Brusinky působí protizánětlivě

Rádi mlsáte sušené nebo kandované brusinky? Pozor na obsah přidaného cukru. Brusinka má zázračné detoxikační účinky, ale pouze v přirozené formě. Doporučuji proto vždy používat brusinky čerstvé, případně mražené. Drobné červené plody zrají od léta do podzimu. Pokud si chcete nasbírat vlastní, v lese je nejčastěji najdete tam, kde rostou také borůvky.

Brusinky obsahují velké množství vlákniny, vitamínů a minerálů, například vápník, železo, hořčík a fosfor a vitamíny A, C a E. Fenolické kyseliny v brusinkách pomáhají snižovat riziko vzniku srdečního onemocnění a působí protizánětlivě.

Známým benefitem brusinek je ochrana před infekcí močových cest. Při detoxikaci oceníte antioxidační vlastnosti brusinek. Neutralizují volné radikály, které způsobují poškození buněk a ucpávání tepen.

brusinková smoothie miska

Brusinková šťáva působí jako prevence před nachlazením díky vitamínu C

Chia semínka jsou ideální zdroj vlákniny

Do každé smoothie bowl přidávám některá semínka. Nejen, že kaši vhodně ozdobí a dochutí, ale samozřejmě mají řadu zdravotních výhod. Semínka chia obsahují téměř dokonalý poměr omega-3 a omega-6 mastných kyselin. Díky tomu jsou výborný pomocník při detoxikaci střev a hubnutí. Po namočení zvětší svou hmotnost až 12krát, takže zasytí na dlouho a tlumí chuť na sladké.

VÍTE, ŽE díky rozpustné vláknině semínka chia přispívají k pocitu nasycení?

Ideální ingredience do každé vaší smoothie bowl je lžička směsi Blendea SUPERGREENS. Superpotraviny zelený ječmen, mladá pšenice, chlorella a spirulina detoxikují organismus, zlepšují trávení, posilují imunitu, zabraňují překyselení a omezují pocit únavy. Zelený detox je velmi účinný díky chlorofylu, který pomáhá z těla odvádět škodlivé látky a poskytuje mu důležité vitamíny.

Balení Blendea SUPERGREENS vám vydrží až na 30 receptů. Blendeu objednávejte ZDE. Stáhněte si ZDARMA na mail nový e-book Moje Blendea s recepty a tipy pro zdravé stravování!

Ochutnejte také další smoothie bowl!

čokoládová smoothie bowl

Snídaňová smoothie bowl s brusinkami (RECEPT)
5 (100%) 2 hlasov

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *