Pití vody a hubnutí: kolik byste měli denně vypít vody?

Dodržování pitného režimu je důležité nejen pro správné fungování kloubů, zářivou pleť a dobrý stav vlasů, ale také pro zrychlení metabolismu.

Když se pokoušíte zhubnout, neměli byste zapomínat na dostatečný příjem neslazených tekutin, jinak se může stát, že vaše snažení přijde vniveč.

Jak dostatečný příjem tekutin souvisí s hubnutím?

Neocenitelná vlastnost čisté vody je ta, že nemá žádnou nadbytečnou energii. Vypitím jedné až dvou sklenic vody zaplníte žaludek a jste rychleji zasyceni. Voda nám prokáže i další služby. Dostatečný a pravidelný příjem podporuje látkovou výměnu a zvyšuje energetický výdej až o 30 %. Co to pro vás znamená? Vaše tělo tak musí vynaložit více úsilí na její přečerpání. Když denně vypijete minimálně litr a půl neochucené vody, spálíte asi 200 KJ a do roka díky pitnému režimu můžete zhubnout bez další námahy až dva a půl kilogramu.

Voda je důležitá pro hubnutí

Jak se projevuje nedostatečný příjem tekutin?

Tělo je tvořeno ze 60 – 70 % vodou. Při jejím nedostatku pociťujete žízeň a můžeme mít sklony k přejídání. Dehydratace organismu totiž může vyvolat pocit hladu. Proto až dostanete hlad, zrekapitulujte si poslední hodiny, zdali jste dostatečně pili. Je možné, že hlad je pouze „převlečená“ žízeň. A žízeň je posledním varovným signálem, že jste dehydratovaní. Váš pitný režim je v pořádku, pokud se pocit žízně během dne ani jednou nedostaví.

Denní ztráta vody
  • Vyměšování – 1 – 1,5 litru
  • Dýchání – 0,4 litru
  • Pocení – 0,5 – 2 litru
  • Odpařování – 0,5 – 0,8 litru

Nedostatek tekutin v těle také zjistíte podle množství a zbarvení moči. Má tmavou barvu? Pak jste nedostatečně zásobeni tekutinami.

Chronický nedostatek tekutin způsobuje únavu, pokles výkonnosti a kumulování toxických látek v tukové tkáni. V případě, že držíte redukční dietu, kapénky tuku přechází z tukových buněk do krve a odtud jsou vyloučeny spolu s toxiny přes ledviny z těla ven. Z toho důvodu je opravdu nezbytné dostatečně pít a usnadnit tak tělu vylučování zmiňovaných látek a tuků.

Kolik toho vypít?

Množství vypité vody záleží na vaší hmotnosti, výdeji energie a ročnímu období. Ideální vypité množství vody jsou 2 – 3 litry za den. Kdo má svůj jídelníček založený na zelenině, ovoci a mléčných výrobcích, může příjem tekutin ve formě nápojů snížit.

Začínáte měnit svůj pitný režim? Pak se do toho nenuťte násilím. Začněte na vámi určeném minimu a po pár dnech nebo týdnu dávky zvyšte, a to o několik decilitrů až půl litru vody. Uvidíte, že tímto způsobem brzy dosáhnete na doporučený denní příjem tekutin.

Denní příjem tekutin si rozvrhněte do pravidelných dávek během celého dne. Vyvarujte se toho, že celý den nic nevypijete a večer se budete snažit pitný deficit dohnat. Mějte ve své blízkosti pet lahev s vodou a oblíbenou skleničku, která vám bude připomínat, že máte pravidelně pít. Při nárazovém pití, kdy do sebe nalijete litr tekutin, jsou přetíženy ledviny a z těla se vám odplaví potřebné minerály.

Přehled, kolik tekutin vypít v poměru k hmotnosti:
  • Váha 50 kg – minimálně 1,5 litru a maximálně 3,5 litru
  • Váha 60 kg – minimálně 1,7 litru a maximálně 3,8 litru
  • Váha 70 kg – minimálně 2 litry a maximálně 4 litry
  • Váha 80 kg – minimálně 2,2 litru a maximálně 4,2 litru
pitni rezim pri hubnuti

Zelenina a ovoce jsou významným zdrojem vody

6 rad, jak zhubnout s vodou

1. Aby vás neovládla chuť na sladké a jiné dobroty, pijte vodu během celého dne.

2. Každé ráno si dopřejte, ihned po probuzení, sklenici vody nalačno. Nastartujete tím metabolismus.

3. Před každým jídlem vypijte sklenici čisté vody. Zaručeně toho méně zkonzumujete. Po jídle opět vypijte sklenici vody, abyste podpořili lepší trávení.

4. Pijte vodu chladnější, nikoliv ledovou. Váš metabolismus se probudí k životu a již po deseti minutách se dostaví efekt rychlejšího spalování.

5. Pravidelným přísunem tekutin detoxikujete organismus. Vylučováním odchází z těla škodliviny, které by se v něm při nedostatečném pitném režimu usadily.

6. Potřebujete rychle zhubnout kvůli dovolené? Nahraďte jedno jídlo denně několika sklenicemi vody. Pro lepší chuť do ní přidejte kapku citrónové nebo pomerančové šťávy. Pozor – tuto metodu praktikujte nanejvýš sedm dní!

Co pít během dne?

Pitná voda z vodovoduVoda z kohoutku

Nejlevnější vodou je ta z vašeho vodovodu. Dopřávejte si ji vychlazenou a ochucenou o kapky citrónové nebo pomerančové šťávy. Vodou do sebe nedostáváte kalorie a zároveň tělu dodáváte tekutinu jemu vlastní, ničím neslazenou a nijak uměle barvenou.

Pramenité vody

Stolní pramenité vody pocházejí z podzemních zdrojů. Obsahují minimum minerálních látek, proto je můžete pít denně a dlouhodobě. Novinkami na trhu jsou pramenité vody ochucené bylinkami s nízkým obsahem cukru. Stálicemi jsou vody s ovocnou příchutí a slazené umělými sladidly.

Minerální vodyMinerální voda

Na etiketách minerálních vod se dozvíte, jaké množství rozpuštěných minerálních látek obsahují. Pozor si na ně dejte v případě, že máte vysoký krevní tlak. Minerálky jsou totiž bohaté na sodík, který krevní tlak ještě zvyšuje a podílí se na zadržování vody v těle. Čím více sodíku má minerálka, tím chutná slaněji. V nákupních střediscích jsou naštěstí k dostání minerálky s nižším a vyrovnanějším složením minerálních látek, které jsou vhodné k častějšímu pití.

Neslazené čaje

Vychutnejte si ovocnou nebo bylinkovou chuť čaje bez přidání cukru. Některé čaje obsahují thein, které má odvodňující účinky jako kofein obsažený v kávě. Z toho důvodu se vyhýbejte černým a zeleným čajům.

Co raději nepít?

Kalorické džusyKalorické džusy a hubnutí

I když je stoprocentní džus bez cukru, obsahuje energii, kterou představuje 30 kostek cukru. Jste-li obézní, dejte přednost čerstvému ovoci a tekutiny doplňte jinak, třeba vodou. Jste milovníci džusů a nechcete se jich vzdát? Povoleny jsou dva decilitry denně. Energeticky méně náročné jsou pak zeleninové džusy. Když si je připravíte z mrkve a řepy, máte připravený zdravý nápoj se sladkou chutí.

Limonády slazené cukrem

Vypitím takové limonády do sebe vpravíte prázdné kalorie a spoustu chemických barviv a konzervantů. Ani limonády s umělým sladidlem nejsou to pravé, stále obsahují přemíru přídavných látek.

Káva, kolové nápojeKáva a hubnutí

Kofein obsažený v kávě a kolových nápojích způsobuje odvodnění organismu. Když už si kávu nemůžete odpustit, vypijte k tomu sklenici vody. Kávu nelze vzhledem ke kofeinu započítat do pitného režimu.

Kolové nápoje jsou plné cukru. Jste na kole závislý? Dopřejte si pár doušků light varianty.

Alkohol

I když se v poslední době hovoří o prospěšných látkách ve vínu a pivu, jejich velkou nevýhodou je vysoká energetická hodnota. Platí zde úměra, že čím více alkoholu nápoj obsahuje, tím více energie dodáváte do těla. Mějme také na paměti, že alkohol se nezapočítává do pitného režimu.

Jakému pití dáváte přednost vy a dodržujete pitný režim?

Pití vody a hubnutí: kolik byste měli denně vypít vody?
3.9 (77.5%) 8 hlasov

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *