Ketonová dieta – zhubněte rychle pomocí KETÓZY

Nejpodrobnější průvodce Ketonovou dietou v Čechách

Ideál ženské krásy se v průběhu dějin změnil mnohokrát. Od počátku se střídají doby, kdy je žádoucí štíhlá žena s úzkým pasem a chlapeckými rysy nebo naopak kyprá postava s plnými boky a velkými ňadry.

Japonci zase milují drobná chodidla, černé vlasy a světlou pleť. Touha podobat se ideálu krásy si však vybírá krutou daň. Japonky si úmyslně deformovaly chodidla, těsné viktoriánské korzety ženám ničily zdraví a současné dívky drží drastické hladovky.

V každé době ženy toužily po “ideální” postavě a kvůli jejímu dosažení si často nenávratně zničily a stále ničí zdraví. Drží hladovky nebo se trápí šílenými dietami. Ani jedno z toho neprospívá zdraví či linii. To však neznamená, že všechny diety nebo spíše alternativní způsoby stravování jsou špatné. Některé z nich slaví úspěchy, jako například Ketonová dieta.

TIP: Mezi ověřené ketodiety patří česká značka KetoMIX. Hubnoucí jídelníček na každý den vám přivezou až domů. Porce vyjde jen na 36 Kč, takže zhubnete pouze vy a ne peňeženka..:)

proteinová dieta ketomix

 

 

Marilyn Monroe

Marylin Monroe – ideál ženské krásy ve 30. letech

 

Co je Ketonová dieta a v čem spočívá její princip?

Ketonová dieta bývá označovaná také jako proteinová, bezsacharidová či podle svého tvůrce – Atkinsova dieta. Připomínat ji může proteinová dieta GAPS, kterou však řadíme spíše mezi léčebné metody.

Z názvu proteinová či bezsacharidová jasně vyplývá princip oblíbeného alternativního způsobu stravování, který je založený na zvýšené konzumaci bílkovin a snížení sacharidů. Cílem Ketonové diety je tělo dostat do stavu zvaného ketóza, při kterém přijímá tělo energii z tuků nikoliv z přijatých sacharidů, jak je obvyklé.

Hlavním principem ketonové diety je tedy výrazně navýšení množství potravin obsahujících bílkoviny a snížení sacharidů na 25 až 40 gramů denně. Sacharidové potraviny jsou v podstatě kompletně zakázané, zejména pečivo, těstoviny, brambory, rýže, ovoce i sladkosti.

Neomezená je naopak konzumace masa, vysokotučných mléčných výrobků a některých méně sladkých druhů zeleniny.

 

Ketonová dieta – jídelníček – povolené a zakázané potraviny:

POVOLENÉ POTRAVINY ZAKÁZANÉ POTRAVINY
libové maso (např. hovězí, drůbeží, králičí) brambory
ryby obiloviny (pečivo, těstoviny, rýže, ovesné vločky)
vejce vybrané luštěniny
plnotučné mléčné výrobky (mléko, sýry, jogurty) výrobky z bílé i celozrnné mouky
ořechy a semena ovoce
avokádo sladká zelenina (mrkev, kukuřice, červená řepa)
citrón sladkosti
kvalitní hořká čokoláda s min. 60 % kakaa slané pochutiny
rostlinné nerafinované oleje káva
voda alkohol
proteinové výrobky sladké nápoje

V důsledku dlouhodobého nedostatku sacharidů, které tělo využívá jako hlavní zdroj energie, se organismus cca. po 2 až 3 dnech proteinové diety dostane do stavu ketóza připomínající hladovění.

CO JE KETÓZA? Jedná se o stav, při kterém organismus získává energii výhradně z tukových zásob. Při nízké hladině v cukru (méně než 50 g sacharidů denně) tělo vyrábí tzv. ketony, které používá jako náhradu za chybějící cukry. Tělo se tímto způsobem brání nedostatku sacharidů

POZOR! Nepleťte si ketózu s ketoacidózou, extrémním nedostatkem inzulínu u diabetiků. Při ketoacidóze je hladina cukru maximální a stav ketonů je 10krát vyšší než u normální ketózy. Více informací najdete v článku Ketoacidóza versus ketóza.

steak

Kvalitní maso plné bílkovin ANO, přílohy plné sacharidů NE!

Dr. Robert Atkins

VÍTE, KDO BYL TVŮRCEM KETONOVÉ DIETY? Byl jím americký doktor Robert Atkins, který měl vlastní teorii o vzniku cukrovky a nadváhy. Podle této teorie byli hlavní příčinou cukr a bílá mouka. Své postřehy a názory popsal v knize Revoluce ve výživě vydané v roce 1972. Vytvořil tedy novou a úplně odlišnou potravinou pyramidu, jejíž základ tvoří potraviny obsahující bílkoviny, namísto dnes doporučených obilovin a pečiva.

 

V 70. letech byly závěry doktora Atkinse považovány za zcela mylné. Všeobecně panoval názor, že právě tuky způsobují nárůst váhy nejvíce. Doktor Atkins je však ve své knize otevřeně doporučoval.

Postupem let se však ukázalo, že má pravdu. Také nízkotučná dieta není ideální a vhodná pro každého, a ketonová dieta získává stále více příznivců.

 

 

Při prvním pohledu na povolené potraviny může ketonová dieta působit přísně a především stereotypně. To však není pravda. Na výběr jsou různé druhy masa, mléčné výrobky a zeleniny. Ze zeleniny je nejvíce doporučená salátová okurka a listový salát. Naopak v nemilosti se nachází sladké druhy zeleniny jako mrkev, červená řepa, červená paprika, celer či rajčata.

VÍTE, PROČ JSOU PŘI KETONOVÉ DIETĚ DOPORUČOVÁNY PLNOTUČNÉ A IDEÁLNĚ KYSANÉ MLÉČNÉ VÝROBKY? Mléčné výrobky s vyšším obsahem tuků logicky obsahují méně sacharidů. Vhodné jsou zejména kefíry, kysané mléky či neochucené jogurty.

bílý jogurt

Bílý jogurt je součástí ketodiety. Nepřidávejte do něj ale žádné sladké ovoce nebo med! Stavu ketózy byste se nedočkala

ČTĚTE TAKÉ: Ketodietu je možné držet pouze krátkodobě, jinak hrozí zdravotní riziko. 

 

Ketonová dieta nastartuje hubnutí

Ketonová dieta je jednostranně zaměřený jídelníček, a proto není v žádném případě vhodná pro dlouhodobé stravování.

Zdravý organismus se bez sacharidů neobejde déle než 4 až 6 týdnů, aniž by se to projevilo na celkovém zdravotním stavu. Doporučenou je tedy Ketonovou dietu držet nejdéle 6 týdnů, a poté se vrátit k pestrému a vyváženému jídelníčku.

Ketóza, při níž se uvolňuje energie tzv. anaerobně z tuků (naopak přirozené je uvolňování energie z tuků aerobně, tj. při správném cvičení a dýchání) je docela náročný a tělo zatěžující proces. Typický je „vlčí hlad“, který keto-sloučeniny přímo způsobují. Je sice možné tímto postupem úspěšně „nastartovat“ hubnutí, řekněme v prvních 7-10 dnech, ale déle bych ketonovou dietu rozhodně nedoporučoval držet a přešel bych na přirozenější spalování tuků ve svalech při aerobních procesech (tzv. beta-oxidace tuků), které se odehrávají při pohybu a cvičení.doporučuje jeden z nejznámějších výživových odborníků Ing. Ivan Mach, CSc.

V průběhu diety je vhodné jíst 5krát až 7krát denně a dodržovat zvýšený pitný režim. Organismu totiž chybí sacharidy, které mají schopnost zadržovat vodu v těle.

Návrat k normálnímu způsobu stravování se nikdy nesnažte uspíšit, musí být postupný. Vyhnete se tak nejen zdravotním potížím, ale především nežádoucímu jo-jo efektu.

 

VIDEO: Princip ketonové diety poutavě vysvětluje kulturista Aleš Lamka

 

DOPORUČENÍ LÉKAŘE: Odborníci mají na ketodietu svůj názor a doporučují ji spíše dlouhodobě obézním lidem, než těm, kteří usilují o pár kilo dolů. Mějte na paměti, že při snaze shodit jenom pár kil jsou vždy “zdravější” přirozené metody, jako úprava jídelníčku a dostatek pohybu.

ČTĚTE, co si o ketodietách myslí PhDr. Karolína Hlavatá, Ph.D. z iniciativy Vím, co jím

 

Je ketonová dieta i pro muže?

Ketonová dieta je určená pro obě pohlaví bez rozdílu. Nejčastěji ji drží muži – kulturisté, kteří usilují o minimalizování tukové vrstvy a zachování svalové hmoty. Využít ji však mohou i muži, kteří se snaží zhubnout.

 

Ketonová dieta a pohyb

Běžně se u ketonových diet setkáme s informací, že pohybová aktivita není nutná, jelikož tělo hubne i tak. Tělo je bez sacharidů unavené a vyčerpané, a tudíž vyšší pohybová aktivita stejně není vhodná zejména v průběhu první nejnáročnější fáze.

Pohyb je pro správnou, zdravou a bezpečnou redukci hmotnosti potřebný.

V první fázi ketonové diety se člověk může věnovat běžným každodenním aktivitám a sportovním aktivitám, na které je zvyklý. Nesportující člověk by měl být v první fázi opatrný a pohyb přidávat až od druhé mírnější fáze, kdy si organismus na odlišný způsob stravování přivykl.

Od třetí fáze může člověk sportovat naplno, pohyb je v tuto chvíli naopak žádoucí, jelikož po přechodu na racionální stravu zabrání jo-jo efektu.

 

 

Výhody, nevýhody a rizika – ani Ketonová dieta není pro každého!

Ketodiéta má také své výhody, nevýhody i možná rizika. K hlavním rizikům Ketonové diety patří jednodstranný jídelníček, nedostatek některých živin a riziko jo-jo efektu.

Výhody ketonové diety:

  • nastartování hubnutí
  • rychlá ztráta tělesné hmotnosti
  • větší pocit sytosti
  • pravidelné a menší porce
  • kvalitní pitný režim
  • preference zdravých potravin – libové maso, zelenina
Nevýhody a rizika ketonové diety:

  • nedostatek některých živin, vitamínů, minerálů a vlákniny
  • hrozba dehydratace
  • zácpa v důsledku nedostatku vlákniny
  • jednotvárný a nevyvážený jídelníček
  • jo-jo efekt při rychlém návratu k normálnímu způsobu stravování
  • riziko poškození ledvin a vzniku ledvinových kamenů
  • nárazové chutě na sladké

 

POZOR! Ketonové dietě by se také měly vyhnout lidé, kteří trpí cukrovkou či metabolickými onemocněními (např. dyslipidémie – porucha metabolismu tuků). Jednorázová dieta a hladovění by jim mohlo způsobit ještě větší zdravotní problémy a špatné fungování metabolismu. To platí i pro těhotné a kojící ženy, které potřebují pestrý a vyvážený jídelníček.

 

Co jíst při Ketonové dietě?

Nyní již víme, jaké potraviny můžeme jíst a naopak. To však neznamená, že si dokážeme připravit správný jídelníček odpovídající zásadám Ketonové diety. Z tohoto důvodů si ukážeme vzorový jídelníček v podobě pětidenní ketonové diety, který poslouží jako inspirace.

Ketonová dieta na 5 dní:

  1. DEN

Snídaně: 150 g šunky se zelenou paprikou

Svačina: 4 vejce natvrdo bez žloutku

Oběd: Steak na přírodní způsob, okurkový salát

Svačina: Proteinovo-syrovátkový koktejl

Večeře: Tuňák ve vlastní šťávě

  1. DEN

Snídaně: Nízkotučný tvaroh se se skořicí

Svačina: 150 g šunky

Oběd: Rybí filety, kedlubna

Svačina: Tvaroh odtučněný

Večeře: Bílý šmakoun, grilovaný lilek

  1. DEN

Snídaně: 5 míchaných vajíček (pouze 2 žloutky), 2 plátky slaniny

Svačina: Salátová okurka

Oběd: Zeleninová polévka, kuřecí plátky na přírodní způsob

Svačina: Proteinovo-syrovátkový koktejl

Večeře: Uzená makrela

  1. DEN

Snídaně: 150 g šunky se salátovou okurkou

Svačina: Avokádo s citrónovou šťávou

Oběd: Přírodní kuřecí řízek se salátem z pečených paprik

Svačina: Cottage sýr

Večeře: Losos na másle, nastrouhaná okurka

  1. DEN

Snídaně: 4 vejce natvrdo bez žloutku

Svačina: Bílý jogurt

Oběd: Hovězí steak, okurkový salát

Svačina: Proteinovo-syrovátkový koktejl

Večeře: Sýrový talíř se zeleninový salátem zakápnutým olivovým olejem

 

 

zákusky jsou zakázané

Ketodieta striktně zakazuje sladkosti, kávu a sladké nápoje. Kdo neodolá, ten jednoduše nikdy nezhubne! Princip je naprosto jasný

 

3 značky ketodiet na míru

Do ketonové diety se můžete pustit na vlastní pěst nebo využít některou z nabízených diet v podobě nejrůznějších balíčků. S ohledem na to, kolik potřebujete zhubnout, obdržíte nejen jídelníček na míru, poradenství zdarma ale především speciální proteinové produkty, díky kterým organismu dodáte všechny potřebné živiny.

 

Ketonová dieta KetoMIX – hubnoucí jídelníček na celý den

KetoMIX je určený pro všechny, kteří chtějí ketonovou dietu vyzkoušet rychle a pohodlně. Nemají čas obcházet obchody a zabývat se tím, které potraviny jsou vhodné a které nikoliv. KetoMIX nabízí individuální jídelníčky na míru, a především předem připravená jídla rozdělená do pěti porcí určených pro celodenní režim.

nápoje ketoMix

Koktejly KetoMIX zaženou chutě na sladké a nutí tělo pálit tuky

 

Jaké proteinové menu KetoMIX nabízí?

KetoMIX nabízí 4 různé dietní plány podle toho, kolik kilogramů si přejte zhubnout. Na výběr jsou také již hotové balíčky na určitý počet dní. Balíčky obsahují proteinová jídla, která jsou vyrobená z kvalitních sójových a syrovátkových proteinů. Balíčky přitom obsahují 4 druhy jídel 14 různých příchutí.

TIP: Čtěte podrobné hodnocení, názory a diskusi o dietě KetoMIX.

 

Jaké látky proteinová jídla obsahují?

  • vitamíny pro podporu imunity
  • kyselinu fenolovou s antioxidačními účinky
  • lněné semínko potřebné pro mozkovou činnost
  • glukomanan pro lepší trávení a delší pocit sytosti

ketomix jídelníček

Jídelníček KetoMIX pokrývá všech 5 denních chodů

 

Proč je KetoMIX výhodný?

  • už žádné běhání po obchodech – balíček vám dorazí až domů
  • jídla jsou připravená do 5 minut
  • hotová jídla neobsahují chemické přísady ani lepek
  • k balíčkům obdržíte vzorový jídelníček a recepty

PŘEČTĚTE SI BÁŘIN PŘÍBĚH: Se svou zkušeností s KetoMIXem se svěřila Bára, které se konečně podařilo zhubnout 7 kilogramů. Přečtěte si její příběh Zhubla jsem a konečně se zbavila chutě na sladké”.

polévka KetoMIX

Plévky jsou chutné a nutričně vyvážené. Ochuťte je bylinkami nebo kořením

 

KetoDiet – pro rychlé a bezpečné zhubnutí

Další značkou na poli proteinových diet je česká společnost KetoDiet. KetoDiet funguje na stejné bázi jako KetoMIX. Svým zákazníkům nabízí výživové poradenství, nabídku pestrých receptů na jídla vhodná pro ketonovou dietu a proteinová jídla s vysokým obsahem bílkovin a sníženým obsahem cukrů a tuků.

KetoDiet

KetoDiet v principu nabízí velice podobné pokrmy, jako KetoMIX

 

Jaké výhody nabízí KetoDiet?

  • pravidelný jídelníček složený z 5 porcí na jeden den
  • vyvážené porce bez počítaní kalorií
  • kombinace hotových proteinových jídel s běžnými jídly a zeleninou
  • výživové poradenství on-line

KetoDiet rovněž nabízí připravené balíčky, které jsou poskládané z nápojů, omelet, polévek, těstovin, kaší a tyčinek tak, abychom dosáhli požadovaného úbytku kilogramů.

Princip KetoDiet se skládá ze 3 kroků – rychlé hubnutí, návrat k racionálnímu jídelníčku a stabilizace hmotnosti. V prvním kroku jíme 5 hotových jídel denně společně s doporučenou zeleninou. Naučíme se pravidelnost v jídle a hlídání správného pitného režimu.

Jídelníček v druhém kroku tvoří 4 hotová jídla a jedno normální bílkovinné jídlo. Nastává také čas začít s pohybovou aktivitou. Třetí krok zahrnuje 2 hotová jídla a 3 běžná jídla s vyšším obsahem bílkovin. Po celou dobu diety si přisvojujeme zásady zdravého stravování.

KetoDiet

Každý denní chod při dietě nahradíte pokrmem KetoDiet

 

Prodietix – proteinová dieta z Francie

Prodietix je další z ketonových diet, která slibuje rychlé zhubnutí bez úbytku svalové hmoty a jo-jo efektu. Také zde si můžeme vybrat předem připravený balíček na základě vybraného dietního plánu nebo si objednat jednotlivá proteinová jídla zvlášť.

prodietix

Ketonová diéta Prodietix v hezké dárkové kazetě

 

V nabídce Prodietix najdeme:

  • studené a teplé nápoje
  • koktejly
  • krémy
  • kaše
  • omelety
  • polévky
  • tyčinky

Kromě standardních proteinových jídel Prodietix nabízí směsi na výrobu pečiva, těstovin, brambor, palačinek, koláčů a ovesných kaší se zvýšeným obsahem bílkovin a sníženým obsahem cukru a tuků. Vedle bohaté nabídky proteinových jídel v e-shopu a navržených dietních plánů mohou zákazníci využívat také výživové poradenství on-line.

 

VIDEO: Prodietix.cz – francouzská proteinová dieta

 

Ketonová dieta ano, ale vždy s rozumem!

Žádná dieta není ideální. Vždy si však musíme uvědomit, že zdravý organismus potřebuje všechny živiny – bílkoviny, tuky i sacharidy. Sacharidy jsou nedílnou součástí zdravé výživy, dodávají nám energii, vitamíny, minerály a velmi důležitou vlákninu. To znamená, že jednostranně postavenou dietu můžeme dodržovat pouze po omezenou dobu.

Ketonová dieta má svá rizika, kterým se lze vyhnout, pokud si dopředu zjistíme dostatek informací, dodržíme pravidla diety a nepřekročíme doporučenou dobu.

ČTĚTE TAKÉ: Statistiky hubnutí a výživových hodnot diety Prodietix.

 

VIDEO: O hubnutí a dietách. Proteinová dieta a české celebrity

 

 

Ketonová dieta – zhubněte rychle pomocí KETÓZY
2.1 (41.88%) 255 hlasov

17 komentářů

  1. Silvus 8.1.2015
    • vieruna 30.1.2017
  2. Terys 21.1.2015
  3. Stephanie 29.3.2015
  4. tom 31.3.2015
  5. duhasto 30.4.2015
  6. David 11.11.2016
  7. Jan 16.1.2017
  8. vieruna 30.1.2017
  9. Hell 28.7.2017
  10. Veronika 19.9.2017
  11. Pavla 12.10.2017
    • Lukáš Chládek 12.10.2017
  12. Karla 16.2.2018
    • Lukáš Chládek 16.2.2018
  13. kristýna řezníčková 10.6.2018
    • Lukáš Chládek 11.6.2018

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.