Mačingová dieta – přísná, ale rychlá a účinná

Mačingová dieta není ani tak o hubnutí, jako o důkladné detoxikaci zaneseného organismu ode všech škodlivých látek.

Hlavním cílem je obnovení důležitých funkcí organismu a orgánů, které po detoxikaci opět fungují tak, jak mají.

Díky detoxikaci lidské tělo dokáže daleko lépe vstřebávat a využívat všechny přijaté živiny.

Pozitivním vedlejším účinkem diety podle Mačingové je rovněž podpora snížení tělesné hmotnosti.

Po detoxikaci organismu se budete cítit jako znovuzrození

Detoxikace je velice důležitá před, během i po hubnutí

Proč je detoxikace organismu tak důležitá? Denně do našich těl pronikají škodlivé látky, které důležité orgány zatěžují a zpomalují.

Výsledkem jsou časté a opakující se nemoci, únava, pocity vyčerpání, špatný spánek a celkově neuspokojivé zdraví.

Detoxikace orgány pročistí a zbaví je toxinů, obnoví jejich činnosti. Výsledkem je lepší zdraví i psychická pohoda.

KetoMix diéta Mahulena Bočanová

Jak funguje dieta podle Mačingové?

Na začátku jsme si řekli, že se nejedná o žádnou redukční dietu. Ve skutečnosti Slovenka Antónia Mačingová vytvořila úspěšnou detoxikační kůru trvající 28 dní a na toto téma napsala knihu “Zhubněte jednou pro vždy”.

Samotný název knihy se může zdát zavádějící a odporuje slovům Mačingové.

Jenomže detoxikace má na úspěšné hubnutí zcela zásadní vliv.

Redaktorka MF Dnes Michaela Svobodová, která se specializuje na zdravotní problematiku pro Českou Televizi

V tomto stravování jde hlavně o 28. denní čistící kůru, ta je založena hlavně na omezení příjmu, konzumaci zeleniny atd.

Určitě zhubnete, otázka je, zda nepřiberete, když s tím přestanete. Mám pocit, ze je to spíše opravdu čistící program.

Dále slečna Mačingová doporučuje dietu podle krevních skupin. A tu opravdu nedoporučuji.

Mačingová dieta si klade za cíl nastartovat trvalou změnu zažitých stravovacích návyků, které našemu zdraví škodí. 28 dní trvá proto, že stejnou dobu trvá životní cyklus buněk.

Během očistného procesu se staré buňky obnoví za nové a organismus se připraví na novou a lepší životní etapu.

Antónia Mačingová
Antónia vypadá skvěle a působí velice vitálně. I to je důsledkem její úspěšné diety

Jaké pozitivní výsledky slibuje Mačingová dieta na 28 dní?

Mačingová navrhuje takový jídelníček, aby tělu dodal co nejvíce živin. Neomezuje množství jídla, jak známe u ostatních redukčních diet.

Důležité je, aby se každodenní jídelníček skládal z doporučených potravin.

Mačingová dieta má pouze jednou pravidlo – nejíst žádné jídlo minimálně 2 hodinky před spánkem.

2 fáze Mačingové diety

Mačingová dieta má dvě po sobě následující fáze, které mají zájemce o zdravější životní styl (potažmo zhubnutí) naučit jíst podle zásad zdravé a vyvážené výživy.

První částí je již zmiňovaná 28denní detoxikační kůra. Během této doby se organismu zbaví toxinů a připraví se na druhou fázi.

Výživová poradkyně MUDr. Hana Mojžíšová

Úbytek kilogramů na váze není zcela vypovídající o kvalitním hubnutí. Řada rychlých, „moderních“ diet přináší minimální úbytek tuku a dochází u nich k úbytku vody a svaloviny.

Svalovina je důležitým pomocníkem při hubnutí a její ztrátou dochází ke zpomalení metabolismu.

Po skončení detoxikační kůry následuje tři měsíce dlouhá fáze úpravy stravování.

Zde Mačingová dieta nabízí dva odlišné způsoby. První představuje střídání bílkovinných a sacharidových dní. Druhý je založený na dietě podle krevních skupin.

dieta podle krevních skupin infografika

TIP: Čtěte podrobně o účinných a rychlých proteinových dietách. Co lze jíst a čemu se vyhnout? 

Mačingová dieta doporučuje dietu podle krevní skupin. Znáte tu svou? 

3 jídla denně jsou podle Mačingové dost

Mačingová upozorňuje, že pro úspěšnou detoxikační kůru je zásadní striktní dodržení navrženého jídelníčku a všech pravidel.

Denně byste měli sníst 3 větší jídla doplněná o menší svačiny a vypít až 4 litry čisté, nejlépe převařené vody denně.

Nemusíte počítat, odvažovat jednotlivé porce ani počítat kalorie. Mačingové dieta není žádná hladovka. Základem jídelníčku je především zelenina.

Nutriční specialista FitBee RNDr. Pavel Suchánek pro rungo.idnes.cz

Velmi populární a velmi riziková dieta s obrovským jojo efektem. Ta neúčinnost je mrzutá, protože kdo ji vydrží, tak je opravdu hrdina a zasloužil by si odměnu, a ne jojo efekt.

Nejrizikovější je na této dietě absolutní nedostatek bílkovin a dále pak energie. Tyto dvě věci dohromady zlikvidují velkou část svalové hmoty, a protože ta je tvořena ze 70 procent vodou, dostaví se pokles hmotnosti velmi rychle.

Bohužel, jedná se jen o odvodnění, nikoliv o hubnutí.

Vhodné a nevhodné potraviny během Mačingové diety

Vhodné potraviny během Mačingové diety: Nevhodné potraviny během Mačingové diety:
Červená řepa
Brokolice
Mrkev
Zelené fazolky
Hrách
Celer
Cibule
Česnek
Cuketa
Rozinky
Jablka
Ořechy
Ostropestřec mariánský
Koriandr, kurkuma, mletý rozmarýn, pepř, kmín
Olivový olej
Med
Vajíčka
Kuře
Vše, co není součástí jídelníčku podle Mačingové diety
Mezi hlavní suroviny diety podle Mačingové patří mrkev, červená řepa a cibule

Jídelníček na 28 dní diety podle Mačingové

Mačingová dieta slibuje úspěchy v detoxikaci i zhubnutí. Pro vaši lepší představu vám proto ukážeme, jak vypadá jídelníček na prvních 7 dní.

Podrobně rozepsaný jídelníček najdete v článku Mačingová: jídelníček na 28 dní.

Výživový poradce a odborník z Centra pro léčbu obezity (CPLO) Klinického centra Iscare Jan Sutnara, Dis. pro novinky.cz

Převážně hladové snídaně. Po některých jídlech se může brzy dostavit hlad. Strava není racionálně složená.

Velké množství zeleninových jídel, která se brzy přejí. Pokud někdo 4týdenní očistný program chce zkusit, směle do toho, ze zdravotního hlediska se vám nic nestane, ba naopak můžete tělu prospět.

Vliv na redukci váhy je zcela individuální, závisí mimo jiné na velikosti porcí.

1. týden jídelníčku na Mačingové dietě - mrkev, brokolice a červená řepa

PONDĚLÍ:

Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem

Oběd: Vařená brokolice s česnekem a nízkotučným sýrem

Večeře: Salát z červené řepy s vejcem a strouhaným sýrem
ÚTERÝ:

Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem

Oběd: Zelené fazolové lusky s česnekem a strouhaným sýrem

Večeře: Salát z červené řepy a jedno vařené vejce
STŘEDA:

Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem

Oběd: Salát z červené řepy se strouhaným sýrem

Večeře: Mrkvový perkelt se strouhaným sýrem
ČTVRTEK:

Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem

Oběd: Mrkvový perkelt se strouhaným sýrem

Večeře: prokládaná cuketa se sušenou bazalkou, sýrem, česnekem a sójovou omáčkou
PÁTEK:

Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem

Oběd: Cuketa se sušenou bazalkou, sýrem, česnekem a sójovou omáčkou

Večeře: Zelené fazolové lusky s česnekem a strouhaným sýrem
SOBOTA:

Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem

Oběd: Zelené fazolové lusky se zázvorem

Večeře: Vařená brokolice s česnekem, jedno vařené vejce
NEDĚLE:

Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem

Oběd: Salát z červené řepy, jedno vařené vejce

Večeře: Mrkvový perkelt, strouhaný sýr
brokolice během Mačingové diety
Po prvním týdnu vám brokolice s největší pravděpodobností na čas přestane chutnat. Nevzdávejte se!

Druhý týden Mačingové diety – na scénu se vrací maso

V druhém týdnu přibudou nová jídla a jídelníček bude hned pestřejší.

Bude to například bílý jogurt, ořechy, boršč, hrachová polévka, ovoce, bezvaječné těstoviny se špenátem a dokonce i jeden masový pokrm kuře s celerem.

Z jedné snídaňové varianty budete mít rázem na výběr tři odlišné možnosti.

Ukázka 14. den:

  • Snídaně: Bílý jogurt s vlašskými ořechy, skořicí a medem
  • Oběd: Kuře s celerem
  • Večeře: Vařená brokolice s česnekem, zázvorem a nastrouhaným nízkotučným sýrem

Třetí týden Mačingové diety – dopřejte si pečivo

Opět se můžete těšit na příjemnou změnu.

Mrkvovému perkeltu, vařené řepě ani brokolici se nevyhnete, ale váš jídelníček bude pestřejší o grahamové rohlíky, mozarellu, okurky, rajčata, pohankové vločky, vařené jáhly, celerové hranolky i nové masové pokrmy – dušená kuřecí prsa, tuňáka, krůtí prsa a filety z mořské tresky.

Ukázka 20. týden:

  • Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem
  • Oběd: Dušená kuřecí stehna s celerovými hranolky
  • Večeře: Tuňák s vařenou brokolicí a česnekem

Čtvrtý týden diety – konec přísně detoxikační kůry

Poslední týden si pochutnáte například na kuřecích prsou s bazalkou, celerovými hranolky a salátem z červené řepy.

Jinak se jídelníček v posledním týdnu nijak neliší od předchozích týdnů.

Všimnout byste si také měly změn, které se odehrály ve vašem těle – méně únavy a více energie.

Ukázka 28. týden:

  • Snídaně: Vařené jáhly s ořechy, sušenými švestkami a medem
  • Oběd: Kuře na celeru
  • Večeře: Tuňák s vařenou červenou řepou s cibulí

Po skončení 28. dne kůry se nevracejte k původnímu stylu stravování, ale následujte doporučení Mačingové diety.

Zkuste střídání sacharidových a bílkovinných dní, dietu podle krevních skupin nebo prostě setrvejte u zásad zdravé výživy.

Své tělo udržíte očištěné od toxinů, budete se cítit výrazně lépe a budete hubnout.

KetoMix produkty

Recepty podle Mačingové diety

Antónie Mačingová má, co se týče ideálního jídelníčku pro detox organismu jasno. Proto jsem sáhla přímo po jejích receptech.

Ty by ve vašem novém detoxikačním jídelníčku rozhodně neměly chybět.

Mrkvový perkelt podle Mačingové 

Suroviny:

  • Mrkev
  • Cibule
  • Olivový olej
  • Voda
  • Pepř, kmín, mletý rozmarýn, koriandr nebo kurkuma
  • Sójová omáčka

Mrkev i cibuli očistěte a nakrájejte na kostky. Osmažte je na olivovém oleji a ochuťte doporučeným kořením.

Poté zalijte horkou vodou a duste, dokud nebude zelenina měkká. Perkelt můžete také rozmixovat. Získáte tak lahodnou krémovou polévku.

mrkev na perkelt
Do perkeltu patří na drobno nakrájená mrkev

Vařená brokolice s česnekem

Suroviny:

  • Brokolice
  • Česnek
  • Nízkotučný sýr
  • Olivový olej
  • Voda

Brokolici rozebereme na růžičky, zalijeme vodou a uvaříme do měkka. Na olivovém oleji osmahneme plátky česneku a přidáme uvařenou brokolici. Promícháme, posypeme nastrouhaným sýrem a podáváme.

Salát z červené řepy

Suroviny:

  • Červená řepa
  • Sušené švestky
  • Vlašské ořechy
  • Česnek
  • Olivový olej
  • Pepř, sůl

Červenou řepu uvaříme do měkká a nakrájíme na kostky. Stejně tak švestky a ořechy. Promícháme, přidáme pár kapek olivového oleje a ochutíme solí a pepřem.

řepa podle Mačingové
Červená řepa je plná živin a vitamín, které tělo během detoxikace potřebuje v hojném množsví

TIP NA HUBNOUCÍ SMOOTHIE! Připravte si doma vynikající Hubnoucí řepové smoothie s trnkami.

Kuřecí karbanátky s celerem

Suroviny:

  • Kuřecí prsa
  • Celer
  • 1 žloutek
  • Kurkuma
  • Olivový olej
  • Sůl, pepř a kmín

Kuřecí prsa vložte do marinády z oleje a lžičky kurkumy. Ochucené maso namelte společně s uvařeným celerem a smíchejte se žloutkem a kořením. Ze směsi vypracujte placičky a osmažte je na troše olivového oleje.

celer během Mačingové diety
Nejen kuřecí karbanátky, ale i celerové hranolky chutnají skvěle

Nemarněte úsilím ani časem a žijte zdravě hned

Mačingové dieta neuznává alternativy. Dieta je tedy vhodná pouze pro ty, kteří nemají problém s disciplínou a navržený jídelníček dodrží bez “újmy”. Vhodné není nahrazovat jídla vlastními alternativy nebo některé jídla vynechávat úplně.

Lékař a nutricionista Doc. MUDr. Pavel Kohout, Ph.D. pro vitalia.cz

Nejčastěji lidé chybují v tom, že chtějí zhubnout rychle. Řeknou si, chci zhubnout dvacet kilo, kliknou na internetu a někdo jim to slíbí.

Špatně nastavená dieta sice umožní zhubnout za měsíc i deset kilo, když ale člověk s hubnutím přestane, kila jsou za chvíli zpět.

Nejhorší je, že naberou zpátky tukovou hmotu, nikoli bílkovinu, kterou hubnutím ztratili.

Dieta není vhodná pro alergiky. Než se do ní vrhnete, důkladně si promyslete, zda vám budou pravidla podle Mačingové vyhovovat.

Dieta je poměrně přísná a zpočátku budete pociťovat více únavy i neodbytný hlad.

KetoMix produkty

Pokud se vám do přísné detoxikační kůry nechce, nedržte ji. Se zdravou výživou začněte pozvolna a nespěchejte.

Ne každému prospívá příliš rychlá změna. Zpočátku ubírejte nezdravé pokrmy a přidávejte zdravější. Také zařaďte pravidelný pohyb.

Až uvidíte první výsledky, zjistíte, že své úspěchy nechcete hatit špatnou životosprávou. Na našich stránkách najdete spousty rad i zdravých receptů pro inspiraci.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY O DIETÁCH A METODÁCH HUBNUTÍ

TOP 3 nejlepší a bezpečné diety, se kterými opravdu zhubnete
Nízkosacharidová dieta – jedna z mála chutných a bezpečných + ROZHOVOR s dietoložkou
Dieta podle Mačingové – přísná, ale rychlá a účinná
Bezezbytková dieta – střevo zůstává čisté + 8 RECEPTŮ
Dieta před kolonoskopií ulehčí celé vyšetření
Jaterní dieta zrevitalizuje oslabená játra
Dieta při průjmu – zbavte žaludek nepohodlí rychle + ROZHOVOR s dietoložkou
Ketonová dieta – zhubněte rychle pomocí KETÓZY
Dieta podle krevních skupin – sběratelé, pěstitelé a lovci

19 komentářů

  1. Petra Kolaříková 22.3.2018
    • Lukáš Chládek 3.4.2018
  2. Simina 13.5.2018
    • Lukáš Chládek 14.5.2018
      • Simina 15.5.2018
  3. Denisa 15.5.2018
    • Lukáš Chládek 21.5.2018
  4. Alice 16.6.2018
    • Lukáš Chládek 18.6.2018
  5. Dagmar 21.8.2018
  6. Marie 22.9.2018
    • Lukáš Chládek 25.9.2018
  7. Alena 4.1.2019
    • Lukáš Chládek 7.1.2019
  8. jana dziadziová 29.4.2019
    • Lukáš Chládek 30.4.2019
  9. Kamila 1.9.2019
    • Lukáš Chládek 2.9.2019

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..