Mačingová dieta – přísná, ale rychlá a účinná

Mačingové dieta není ani tak o hubnutí, jako o důkladné detoxikaci zaneseného organismu ode všech škodlivých látek. Hlavním cílem je obnovení důležitých funkcí organismu a orgánů, které po detoxikaci opět fungují tak, jak mají. Díky detoxikaci lidské tělo dokáže daleko lépe vstřebávat a využívat všechny přijaté živiny.

Pozitivním vedlejším účinkem diety podle Mačingové je rovněž podpora snížení tělesné hmotnosti.

 

Detoxikace je velice důležitá před, během i po hubnutí

Proč je detoxikace organismu tak důležitá? Denně do našich těl pronikají škodlivé látky, které důležité orgány zatěžují a zpomalují. Výsledkem jsou časté a opakující se nemoci, únava, pocity vyčerpání, špatný spánek a celkově neuspokojivé zdraví. Detoxikace orgány pročistí a zbaví je toxinů, obnoví jejich činnosti. Výsledkem je lepší zdraví i psychická pohoda.

Po detoxikaci organismu se budete cítit jako znovuzrození

 

Jak funguje dieta podle Mačingové?

Na začátku jsme si řekli, že se nejedná o žádnou redukční dietu. Ve skutečnosti Slovenka Antónia Mačingová vytvořila úspěšnou detoxikační kůru trvající 28 dní a na toto téma napsala knihu “Zhubněte jednou pro vždy”. Samotný název knihy se může zdát zavádějící a odporuje slovům Mačingové. Jenomže detoxikace má na úspěšné hubnutí zcela zásadní vliv.

Mačingové dieta si klade za cíl nastartovat trvalou změnu zažitých stravovacích návyků, které našemu zdraví škodí. 28 dní trvá proto, že stejnou dobu trvá životní cyklus buněk. Během očistného procesu se staré buňky obnoví za nové a organismus se připraví na novou a lepší životní etapu.

Antónia Mačingová

Antónia vypadá skvěle a působí velice vitálně. I to je důsledkem její úspěšné diety

 

Jaké pozitivní výsledky slibuje Mačingové dieta na 28 dní?

  • hloubková regenerace
  • obnovení starých buněk
  • nastartování metabolismu
  • detoxikace organismu
  • zlepšení vstřebávání živin
  • obnovení činnosti vnitřních orgánů
  • regulace hladiny cholesterolu a cukru v krvi
  • kvalitnější pokožka, vlasy a nehty
  • zhubnutí

Mačingová navrhuje takový jídelníček, aby tělu dodal co nejvíce živin. Neomezuje množství jídla, jak známe u ostatních redukčních diet. Důležité je, aby se každodenní jídelníček skládal z doporučených potravin. Mačingová dieta má pouze jednou pravidlo – nejíst žádné jídlo minimálně 2 hodinky před spánkem.

 

VIDEO: Autorka mluví o své knížce i 28-denní dietě. 

 

2 fáze Mačingové diety

Mačingová dieta má dvě po sobě následující fáze, které mají zájemce o zdravější životní styl (potažmo zhubnutí) naučit jíst podle zásad zdravé a vyvážené výživy. První částí je již zmiňovaná 28denní detoxikační kůra. Během této doby se organismu zbaví toxinů a připraví se na druhou fázi.

Po skončení detoxikační kůry následuje tři měsíce dlouhá fáze úpravy stravování. Zde Mačingová dieta nabízí dva odlišné způsoby. První představuje střídání bílkovinných a sacharidových dní. Druhý je založený na dietě podle krevních skupin.

TIP: Čtěte podrobně o účinných a rychlých proteinových dietách. Co lze jíst a čemu se vyhnout? 

Mačingová dieta doporučuje dietu podle krevní skupin. Znáte tu svou? 

 

3 jídla denně jsou podle Mačingové dost

Mačingová upozorňuje, že pro úspěšnou detoxikační kůru je zásadní striktní dodržení navrženého jídelníčku a všech pravidel. Denně byste měli sníst 3 větší jídla doplněná o menší svačiny a vypít až 4 litry čisté, nejlépe převařené vody denně. Nemusíte počítat, odvažovat jednotlivé porce ani počítat kalorie. Mačingové dieta není žádná hladovka. Základem jídelníčku je především zelenina.

Vhodné potraviny během Mačingové diety:

  • Červená řepa
  • Brokolice
  • Mrkev
  • Zelené fazolky
  • Hrách
  • Celer
  • Cibule
  • Česnek
  • Cuketa
  • Rozinky
  • Jablka
  • Ořechy
  • Ostropestřec mariánský
  • Koriandr, kurkuma, mletý rozmarýn, pepř, kmín
  • Olivový olej
  • Med
  • Vajíčka
  • Kuře
Nevhodné potraviny:

  • Vše, co není součástí jídelníčku podle Mačingové diety

Mezi hlavní suroviny diety podle Mačingové patří mrkev, červená řepa a cibule

 

Jídelníček na 28 dní diety podle Mačingové

Mačingové dieta slibuje úspěchy v detoxikaci i zhubnutí. Pro vaši lepší představu vám proto ukážeme, jak vypadá jídelníček na prvních 7 dní. Podrobně rozepsaný jídelníček najdete v článku Mačingová: jídelníček na 28 dní.

 

VIDEOTIP: Snídaně podle Mačingové.

1. týden – mrkev, brokolice a červená řepa

  1. den:
  • Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem
  • Oběd: Vařená brokolice s česnekem a nízkotučným sýrem
  • Večeře: Salát z červené řepy s vejcem a strouhaným sýrem
  1. den
  • Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem
  • Oběd: Zelené fazolové lusky s česnekem a strouhaným sýrem
  • Večeře: Salát z červené řepy a jedno vařené vejce
  1. den
  • Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem
  • Oběd: Salát z červené řepy se strouhaným sýrem
  • Večeře: Mrkvový perkelt se strouhaným sýrem
  1. den
  • Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem
  • Oběd: Mrkvový perkelt se strouhaným sýrem
  • Večeře: prokládaná cuketa se sušenou bazalkou, sýrem, česnekem a sójovou omáčkou
  1. den
  • Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem
  • Oběd: Cuketa se sušenou bazalkou, sýrem, česnekem a sójovou omáčkou
  • Večeře: Zelené fazolové lusky s česnekem a strouhaným sýrem
  1. den
  • Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem
  • Oběd: Zelené fazolové lusky se zázvorem
  • Večeře: Vařená brokolice s česnekem, jedno vařené vejce
  1. den
  • Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem
  • Oběd: Salát z červené řepy, jedno vařené vejce
  • Večeře: Mrkvový perkelt, strouhaný sýr

brokolice během Mačingové diety

Po prvním týdnu vám brokolice s největší pravděpodobností na čas přestane chutnat. Nevzdávejte se!

 

Druhý týden – na scénu se vrací maso

V druhém týdnu přibudou nová jídla a jídelníček bude hned pestřejší. Bude to například bílý jogurt, ořechy, boršč, hrachová polévka, ovoce, bezvaječné těstoviny se špenátem a dokonce i jeden masový pokrm kuře s celerem. Z jedné snídaňové varianty budete mít rázem na výběr tři odlišné možnosti.

Ukázka 14. den:

  • Snídaně: Bílý jogurt s vlašskými ořechy, skořicí a medem
  • Oběd: Kuře s celerem
  • Večeře: Vařená brokolice s česnekem, zázvorem a nastrouhaným nízkotučným sýrem

 

Třetí týden – dopřejte si pečivo

Opět se můžete těšit na příjemnou změnu. Mrkvovému perkeltu, vařené řepě ani brokolici se nevyhnete, ale váš jídelníček bude pestřejší o grahamové rohlíky, mozarellu, okurky, rajčata, pohankové vločky, vařené jáhly, celerové hranolky i nové masové pokrmy – dušená kuřecí prsa, tuňáka, krůtí prsa a filety z mořské tresky.

Ukázka 20. týden:

  • Snídaně: Nastrouhaná mrkev s jablkem, rozinkami, ořechy a medem
  • Oběd: Dušená kuřecí stehna s celerovými hranolky
  • Večeře: Tuňák s vařenou brokolicí a česnekem

 

Čtvrtý týden – konec přísně detoxikační kůry

Poslední týden si pochutnáte například na kuřecích prsou z bazalkou, celerovými hranolky a salátem z červené řepy. Jinak se jídelníček v posledním týdnu nijak neliší od předchozích týdnů. Všimnout byste si také měly změn, které se odehrály ve vašem těle – méně únavy a více energie.

Ukázka 28. týden:

  • Snídaně: Vařené jáhly s ořechy, sušenými švestkami a medem
  • Oběd: Kuře na celeru
  • Večeře: Tuňák s vařenou červenou řepou s cibulí

Po skončení 28. dne kůry se nevracejte k původnímu stylu stravování, ale následujte doporučení Mačingové diety. Zkuste střídání sacharidových a bílkovinných dní, dietu podle krevních skupin nebo prostě setrvejte u zásad zdravé výživy. Své tělo udržíte očištěné od toxinů, budete se cítit výrazně lépe a budete hubnout.

 

Recepty podle Mačingové diety

Antónie Mačingová má, co se týče ideálního jídelníčku pro detox organismu jasno. Proto jsem sáhla přímo po jejích receptech. Ty by ve vašem novém detoxikačním jídelníčku rozhodně neměly chybět.

Mrkvový perkelt podle Mačingové 

Suroviny:

  • Mrkev
  • Cibule
  • Olivový olej
  • Voda
  • Pepř, kmín, mletý rozmarýn, koriandr nebo kurkuma
  • Sójová omáčka

Mrkev i cibuli očistěte a nakrájejte na kostky. Osmažte je na olivovém oleji a ochuťte doporučeným kořením. Poté zalijte horkou vodou a duste, dokud nebude zelenina měkká. Perkelt můžete také rozmixovat. Získáte tak lahodnou krémovou polévku.

mrkev na perkelt

Do perkeltu patří na drobno nakrájená mrkev

 

Vařená brokolice s česnekem

Suroviny:

  • Brokolice
  • Česnek
  • Nízkotučný sýr
  • Olivový olej
  • Voda

Brokolici rozebereme na růžičky, zalijeme vodou a uvaříme do měkka. Na olivovém oleji osmahneme plátky česneku a přidáme uvařenou brokolici. Promícháme, posypeme nastrouhaným sýrem a podáváme.

 

Salát z červené řepy

Suroviny:

  • Červená řepa
  • Sušené švestky
  • Vlašské ořechy
  • Česnek
  • Olivový olej
  • Pepř, sůl

Červenou řepu uvaříme do měkká a nakrájíme na kostky. Stejně tak švestky a ořechy. Promícháme, přidáme pár kapek olivového oleje a ochutíme solí a pepřem.

řepa podle Mačingové

Červená řepa je plná živin a vitamín, které tělo během detoxikace potřebuje v hojném množsví

 

TIP NA HUBNOUCÍ SMOOTHIE! Připravte si doma vynikající Hubnoucí řepové smoothie s trnkami.

 

Kuřecí karbanátky s celerem

Suroviny:

  • Kuřecí prsa
  • Celer
  • 1 žloutek
  • Kurkuma
  • Olivový olej
  • Sůl, pepř a kmín

Kuřecí prsa vložte do marinády z oleje a lžičky kurkumy. Ochucené maso namelte společně s uvařeným celerem a smíchejte se žloutkem a kořením. Ze směsi vypracujte placičky a osmažte je na troše olivového oleje.

celer během Mačingové diety

Nejen kuřecí karbanátky, ale i celerové hranolky chutnají skvěle

 

Nemarněte úsilím ani časem a žijte zdravě hned

Mačingové dieta neuznává alternativy. Dieta je tedy vhodná pouze pro ty, kteří nemají problém s disciplínou a navržený jídelníček dodrží bez “újmy”. Vhodné není nahrazovat jídla vlastními alternativy nebo některé jídla vynechávat úplně.

Dieta není vhodná pro alergiky. Než se do ní vrhnete, důkladně si promyslete, zda vám budou pravidla podle Mačingové vyhovovat. Dieta je poměrně přísná a zpočátku budete pociťovat více únavy i neodbytný hlad.

Pokud se vám do přísné detoxikační kůry nechce, nedržte ji. Se zdravou výživou začněte pozvolna a nespěchejte. Ne každému prospívá příliš rychlá změna. Zpočátku ubírejte nezdravé pokrmy a přidávejte zdravější. Také zařaďte pravidelný pohyb. Až uvidíte první výsledky, zjistíte, že své úspěchy nechcete hatit špatnou životosprávou. Na našich stránkách najdete spousty rad i zdravých receptů pro inspiraci.

DÁLE ČTĚTE: TOP 3 nejsilnější diety na českém trhu. 

Mačingová dieta – přísná, ale rychlá a účinná
4.8 (95%) 4 hlasov

2 komentáře

  1. Petra Kolaříková 22.3.2018
    • Lukáš Chládek 3.4.2018

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *