Cvičení na doma – zhubněte i bez posiloven!

Jen pár žen a mužů se mohou pochlubit tím, že jim byla daná štíhlá postava a rychlý metabolismus do vínku. Většina z nás musí s neustále dorážejícími špíčky bojovat. Jedinou opravdu účinnou zbraní je pravidelný pohyb, který kila navíc bez milosti likviduje. Nepotřebujete přitom nic víc než silnou vůli a motivaci. Hubnout lze i doma.

Tento článek se bude týkat především žen, ale inspiraci zde najdou také muži. Jsou to právě ženy, které bývají často nespokojené se svými postavami. Trápí je kila navíc, silná stehna, povislý zadeček či větší bříško, kvůli kterým si nepřipadají dostatečně atraktivní.

Dosáhnout vysněné postavy není sice snadné, ale rozhodně ne nemožné. Chce to pouze překonat vlastní lenost, vzpružit vůli a najít správnou motivaci.

Posilovna versus cvičení doma

Posilovny jsou skvělé a nemá smysl o tom polemizovat či pochybovat. Najdete zde všecha potřebná zařízení a servis. Jsou tu moderní stroje určené k posilování i aerobní stroje na hubnutí. Je tu recepce, kde si můžete zakoupit pití i zdravou svačinu. Využít můžete také služeb osobních trenérů a trenérek, které vám se cvičením a hubnutím pomohou.

online cvičení

Do takové posilovny by s nadšením chodil každý

Aby mělo cvičení v posilovně, a vůbec jakékoliv cvičení smysl, je potřeba se mu věnovat pravidelně. Zdaleka ne každý disponuje časem dvakrát až třikrát navštěvovat posilovnu. Nejde totiž pouze o samotné cvičení. Čas zabere také cesta tam a zpět, sprcha a třeba i fénování vlasů. Časově náročná práce či rodina může veškeré snahy zhubnout snadno zhatit. A mnohým lidem vadí nepříjemné pohledy ostatních návštěvníků. Alternativu nabízí cvičení doma, které je stejně účinné jako cvičení v posilovně.

SPOJTE CVIČENÍ S RELAXACÍ. Najděte si posilovnu, jejíž součástí je také wellness zóna. Ihned po náročném tréninku můžete zaskočit do sauny či využít masáže. Unavené svaly i mysl si lépe odpočinou a rychleji se zregenerují.

Tip na článek pro zasmání aneb Typy lidí v posilovně aneb čemu se vyhnete cvičením doma.

Cvičení doma funguje, vyžaduje ale silnou vůli

Cvičení doma má jednu zásadní nevýhodu. Vyžaduje silnou vůli “dokopat” se k cvičení, jelikož vás nepobízí kamarádka ani zaplacená permanentka. Většina lidí není schopna překonat sebe sama, jednoho dne vstát od televize či počítače a začít. Pokud tak učiníte a překonáte prvních pár tréninků, cvičení se vám dostane pod kůži a stane se běžnou součástí vašeho života. A jakmile spatříte první výsledky, budete za ten první krok více než rádi.

Chybí vám inspirace a motivace? Máme pro vás 5 důvodů, proč začít cvičit doma!

  • Nemusíte sledovat otvírací dobu
  • Ušetříte za vstupné a permanentky
  • Neztrácíte časem dojížděním
  • Nikdo vás nepozoruje
  • Sprchu máte jenom pro sebe

Domácí trénink na břicho, zadek a nohy. 10 minut denně stačí!

Online cvičení

Dalším omylem bývá názor, že cvičení doma je nudné a stereotypní. Pravdou je, že cvičení doma může být daleko pestřejší a zábavnější než v posilovně. Můžete donekonečna opakovat známé a účinné cviky, jako jsou dřepy, výpady, kliky a shyby, nebo se můžete inspirovat na internetu. Právě na internetu lze objevit skutečně zajímavé rady a tip, jak cvičit, konkrétní tréninkové plány i on-line fitness lekce. Zkušení sportovci vám ukáží tréninky, poradí vám, co a jak cvičit. Tréninky a lekce vždy sledujte pozorně a trenéry dobře poslouchejte. Je velmi důležité, abyste cviky prováděli správně.

JAK ZAČÍT CVIČIT? Nemáte-li tušení, jak začít, zaregistrujte se na stránkách Cvičenídoma.cz. Najdete zde tréninkové plány pro začínající i pokročilé ženy a muže od zkušeného trenéra a to zdarma. Než odcvičíte celý plán, bude vám to pár týdnů trvat.

Cvičební pomůcky na doma

Při cvičení v domácích podmínkách můžete využívat nejen vlastní váhy, ale také mnoha dalších cvičebních pomůcek od činek přes gymnastické míče až po trenažéry.

Nejoblíbenější a nejpoužívanější pomůcky pro cvičení doma:

  • švihadlo
  • činky
  • hrazda
  • kettleball
  • expandéryTRX
  • systém
  • fitball (gymnastický míč)
  • balanční podložky
  • trenažér (rotoped, běžecký pás, eliptický trenažer apod.)
cvičení na doma

Gymnastický míč – cvičební pomůcka, která slouží i k pohodlnému sezen.

TIP NA ČLÁNEK: 12 nejoblíbenějších pomůcek pro cvičení doma. Nechybí vám něco?

Jóga, pilates i revoluční cvičení s Jillian Michaels

Oblíbená je například jóga a pilates. Oba druhy cvičení lze provozovat kdekoliv a stačit vám bude pouze trocha prostoru a podložka na cvičení. Jak jóga, tak i pilates patří mezi cvičení, které propojují tělo s myslí. Pilates je soustava propracovaných cviků, které vymyslel Němec Joseph Huberuts Pilates ve 20. letech 20. století, vedoucí ke štíhlému, pružnému a přitom silnému tělu. Jelikož vychází ze středu těla, posílí se zejména svalový korzet, čímž pilates pomáhá při bolestech zad.

Pro ty, kteří potřebují, aby jim někdo říkal, co mají dělat, jsou ideální on-line lekce, která jsou volně dostupná na internetu. Velmi populární je zejména americká osobní trenérka Jillian Michaels, která je autorkou desítek videí. A že fungují, dokazují tisíce nadšených fanynek, které podle těchto videí pravidelně cvičí.

 Zacvičte si s Jillan Michaels a vaše tělo zažije revoluci!

Nejlepší cviky na hubnutí

Než se podíváme na konkrétní cviky, měli bychom si něco málo říct k tomu, jak často byste měli cvičit. Ideální je mít nějaký pohyb každý den. Rozhodně však neplatí, že byste každý den měli tvrdě trénovat. Náročně tréninky nechte profesionálním sportovcům. Pro běžného člověka stačí kombinovat posilovací cvičení s aerobním tréninkem, který pomáhá shodit přebytečná kila.

Jak často cvičit? Zacvičte si 2x až 3x týdně a přidejte rychlou chůzi, běh a během pár týdnů budete slavit první úspěchy. Běhat můžete venku i na eliptickém trenažéru opět v domácím prostředí.

A pokud to s hubnutím myslíte opravdu vážně, nemine vás ani úprava jídelníčku. Zamyslete se nad tím, jak se stravujete, a svůj stávající jídelníček upravte dle zásad zdravé, vyvážené a pestré stravy. Ve spojení s pravidelným cvičením budete překvapeni, jak rychle se začnou dostavovat výsledky a to jak po fyzické, tak i psychické stránce.

A nyní pro vás máme videa s názornými ukázkami cviků. S chutí do toho a půl je hotovo!

Nejlepší cviky na břicho

Nejlepší cviky na zadek

Pilates: Nejlepší cviky na břicho, stehna i zadek

 

 

 

Cvičení na doma – zhubněte i bez posiloven!
4.7 (94.29%) 7 hlasov

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *