Nejlepší cvičení na hubnutí, které vás připraví o kila navíc

Na hubnutí je nejlepší svižná chůze každý den.

Kdepak! Mnohem účinnější je vysoce intenzivní cvičení.

Nikoliv! Chcete-li opravdu zhubnout, musíte chodit do posilovny a na trenažér nejméně 3x týdně.

Kolikrát už jste slyšeli podobné zaručené tipy na hubnutí? Pravda je možná úplně jinde.

Hubnutí nebylo, není a nikdy nebude snadné. Zhubnutí a udržení dosažené váhy vyžaduje silnou vůli, trpělivost, motivaci i nadšení. Hubnutí ale není složitý proces. Úspěšné zhubnutí je o celkovém životním stylu, jehož základem je zdravý a vyvážený jídelníček a pravidelná fyzická aktivita. Nic více, nic méně.

VYBERTE SI A ZAČNĚTE: Seřadila jsem 10 pomůcek pro domácí cvičení. Procvičíte celé tělo, rychle shodíte na váze a budete neodolatelně FIT..:)

 

sport a stravování s vlivem na hubnutí

Základem úspěšného zhubnutí jsou dvě věci – zdravý jídelníček a aktivní pohyb

 

Jak cvičit, když chceme zhubnout?

Jen malé procento lidí nemusí dělat téměř nic, aby si udrželo štíhlou postavu. Jak se říká, mají ji “od pana Boha”. Další skupina lidí má pohyb pevně zakořeněný ve své krvi a krásnou postavu mají díky pravidelnému sportování odjakživa. Hodně lidí však se svou váhou bojuje a někteří ten boj bohužel vzdají moc rychle.

Hlavní problém spočívá v tom, že se lidé k pohybu nutí. Vyhledávají aktivity, které je nebaví, ale na hubnutí jsou přece nejvhodnější. Přitom možností aktivit je tolik, že si každý vybere tu pravou. Úplně nejlepší na hubnutí je střídání a kombinace různých pohybových aktivit.

Střídání aktivit je nejen prospěšně, ale především mnohem zábavnější

 

Desatero pro úspěšné hubnutí pohybem:

  1. Hýbejte se každý den – to neznamená, že se musíte trápit v nenáviděné posilovně hodinu denně. Prostě alespoň hodinku denně dělejte něco, co vás baví. A ne, vyjídat ledničky mezi “zdravé” aktivity nepatří.
  2. Nebuďte na to samive dvou se to lépe táhne, že? Vytáhněte kamarádku nebo kamarádky, vyhecujte svého partnera. Když se nebude chtít jednomu, druhý dodá motivaci.
  3. 5 minut denně nestačípětiminutová procházka na nákup nebo hodina cvičení týdně je možná lepší než nic, ale k hubnutí rozhodně stačit nebude. Pohybu musí být dost na to, aby jej tělo alespoň zaznamenalo.
  4. Nedělejte stále to saméběhem týdne se nebojte prostřídat různé aktivity a spojit je se zábavou. Střídejte svižné procházky v parku s lekcemi svěží zumby, posilujte ve fitku, zajděte si na jógu nebo si zacvičte doma na oblíbené video.
  5. Dovnitř i venneorientujte se pouze na indoor nebo outdoor. Oboje má své kouzlo. Za pěkného počasí vyrazte do přírody, za deště se protáhněte v posilce nebo na lekci oblíbeného cvičení.
  6. Pohyb jako trvalá součást životaudělejte si ze cvičení osobní rituál. Ze začátku to bude těžší, ale časem si na cvičení zvyknete tak, že už se bez něj neobejdete.
  7. Bavte seneberte cvičení jako “nutnost”, ale bavte se. Nebaví vás fitko? Zkuste kruhové cvičení se sympatickým trenérem. Milujete tanec? Najděte si cvičení, které vychází z tance. Zbožňujete přírodu? Běhejte, procházejte se, jezděte na kole nebo si kupte in-line brusle.
  8. Nepřehánějte tonejste-li profík nebo opravdový nadšenec, nemá smysl ráno hodinu běhat a odpoledne se další hodinu i déle trápit ve fitku. Příliš mnoho aktivity může mít opačný efekt a budete se cítit vyčerpaně.
  9. Nebojte se hřešitnebojte se dopřát si jeden den oraz a deštivý den strávit s příjemnou knihou v ruce a šálkem dobrého čaje. Netrapte se chutěmi na sladké a zaskočte si občas na oblíbený dortík bez výčitek svědomí.
  10. Naučte se vařitnebyl by to článek o hubnutí, abych se alespoň jednou nenarazili na jídelníček. Zdravý a vyvážený jídelníček vaši snahu o hubnutí podpoří. Ideální je, pokud si jídla budete vařit sami. Vždy tak budete vědět, co přesně jíte.

TIP NA DOMÁCÍ CVIČENÍ: Seřadila jsem TOP 10 pomůcek pro cvičení celého těla nebo problematické části. Ušetříte za trenéry a permanentky. 

 

zdravý pohyb a sport

Chcete mít hubnutí pod kontrolou? Pořiďte si chytré hodinky nebo si stáhněte aplikace do mobilního telefonu a sledujte své pokroky online

 

TIP NA ČLÁNEK: Vyvarujte se chyb, kterých si při hubnutí dopouštíme dnes a denně. Přečtěte si článek 7 chyb při hubnutí, které pravděpodobně děláte.

 

Tipy na nejlepší cvičení

Nyní se vrhneme na konkrétní cvičení, které vám ke štíhlé linii pomůžou nejlépe. Ideální je kombinace posilování a aerobních aktivit. Docílíte tak nejen žádoucího spalování tuků, ale i zpevnění všech svalových partií a dosažení ideálních křivek.

POSILOVÁNÍ

Pro hodně lidí je posilovna jednou velkou neznámou. Neví si rady s různými náčiními a cvičení v posilovně je proto nebaví. Posilovna je přitom nejlepším pomocníkem při hubnutí, stačí vědět, jak na to. Posilování zlepšuje sílu, svalovou vytrvalost, zlepšuje stabilitu celého tělo a zpevňuje svaly. Navíc více svalů spaluje více tuků.

 

VIDEO: Trénink pro začátečníky – první den v posilovně

 

CHŮZE A BĚHÁNÍ

Bojujte proti kilogramům s keckami! Zpočátku je vhodnější chůze. Abyste začali hubnout, chce to alespoň hodinovou “procházku” ve svižném tempu ideálně každý den. Se zlepšující se kondicí přejděte do pomalého běhu nebo vyzkoušejte tzv. indiánský běh, při kterém střídáte chůzi a běh. Není nutné běhat každý den, 3x týdně to bohatě postačí.

 

VIDEO: Tajemství úspěšného hubnutí – 10 důvodů, proč běhat

 

ZUMBA A JINÉ TANEČNÍ LEKCE

Zumba a podobné druhy cvičení spojující taneční prvky a aerobik jsou zábavné, sexy a navíc se při tom hubne. Zumbu lze přirovnat k intenzivnímu intervalovému tréninku, kdy se střídá zátěž i kratší odpočinkové pauzy.

Posiluje srdečně-cévní systém, zvyšuje kondici a vytrvalost a také tvaruje břicho, zeštíhluje boky a rovnoměrně zatěžuje větší svalové skupiny jako zadek a nohy.

 

VIDEO: Taneční cvičení

 

HIIT TRÉNINK

HIIT neboli vysoce intenzivní trénink je jedním z nejlepších způsobů, jak se rychle zbavit přebytečných tukových zásob. Střídání cvičení ve vysoké intenzitě s krátkými pauzami podporuje nejen spalování tuků, ale i nárůst svalové hmoty.

Mimoto zlepšuje fyzickou kondici a zrychluje metabolismus. Není ale úplně vhodný pro začátečníky.  Mezi náročnější cvičení patří například Tabata. Ti by si nejprve měli vybudovat dobrou fyzickou kondici. Na internetu se ale dají najít HIIT tréninky určené přímo pro začátečníky.

 

VIDEO: Začátečníci – HIIT celé tělo

 

JÓGA, PILATES A DALŠÍ

Dalo by se říct, že pomalá cvičení jako jóga či pilates nemají na spalování tuků žádný vliv. To však není pravda. Ve skutečnosti při nich spálíte stejné množství kalorií jako při jiném na pohled dynamičtější cvičení.

Tato cvičení nejen zlepšují koordinaci pohybů a zvyšují pohyblivost, ale také podporují hubnutí a pozitivně ovlivňují fyzickou kondici. Nemluvě o tom, že na internetu můžete narazit na cvičení v “cardio” režimu.

 

VIDEO: POWER JOGA – rychlá jóga na hubnutí

 

VIDEO: 45-Minute Cardio Pilates and Strength-Training Workout

 

DOMÁCÍ CVIČENÍ 

Není-li času nazbyt, nestresujte se. Velmi dobře si můžete zacvičit doma. Na internetu jsou k dispozici stovky videí s tréninkovými lekcemi. Online trenéři jsou velmi dobře a i na dálku vás dokáží vyhecovat k úžasným výkonům.

Vyhledat si můžete taková, která jsou přímo určená na spalování tuků a zpevňování problematických partií. Mezi nejoblíbenější trenérky patří například Jillian Michaels. U nás je velmi oblíbená Maruška Hloušková a její Rutina.cz, s níž jsme letos v létě udělali velmi příjemný rozhovor.

 

VIDEO: Jillian Michaels 30 Day Shred: CZ Recenze + Tipy do začátku

 

Kdo cvičí, ten je hezčí a veselejší 

Z hubnutí se dělá příliš velká věda. Ve skutečnosti totiž nejde o nic složitého. Tím nejlepším, co pro svou linii i zdraví můžete udělat, je pravidelný pohyb. Pohyb totiž může být nejenom pot a dřina, ale především velká zábava. Najdete-li si aktivity, které vás budou především bavit a budete se na ně těšit, hubnutí přijde samo. Věřte nám, víme, o čem mluvíme.

VYBERTE SI A ZAČNĚTE: Seřadila jsem 10 pomůcek pro domácí cvičení. Procvičíte celé tělo, rychle shodíte na váze a budete neodolatelně FIT..:)

Nejlepší cvičení na hubnutí, které vás připraví o kila navíc
Ohodnoťte článek

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *