Jak na jarní detox?

Zatím venku pořád vládne chladné až mrazivé počasí, příchod jara se ale blíží. Ani se nenadějeme a kolem nás začnou ze země vykukovat první pestrobarevné rostlinky jako předzvěst dalšího ročního období. Jasný signál toho, že je čas na jarní očistu našeho těla i šatníku.

Jarní detox by měl být samozřejmostí

Mnohým z nás příchod jara zvedne náladu. Už kolem sebe nebudeme vídat jen hnědou a bílou barvu ve všech možných odstínech, doplní ji i další pestré barvičky, které nám do žil vlijí novou várku energie. Ještě před tím se ale většinou dostaví únava. Ta nám říká, že je nejlepší čas na jarní očistu těla, konkrétně jater a žlučníku, nebo zatočit s kily navíc, třeba za pomoci nízkosacharidového jídelníčku.

Právě játra jsou jakousi chemickou továrnou, která v našem těle pracuje bez přestávky 24 hodin denně 7 dnů v týdnu a podílí se na tvorbě a přeměně většiny látek v našem těle. To, jak játra budou fungovat, ovlivňuje i složení naší stravy. Třeba takový smažák s hranolky jim asi moc neprospěje, navíc rozhodně nesplňuje kritéria zdravého stravování.

Víte, že díky detoxikaci zbavujeme tělo škodlivých látek, které se v organismu hromadí kvůli jejich zvýšené koncentraci v okolním prostředí, nevhodným stravováním a taky špatnou funkcí některých orgánů?

Vyzkoušejte sílu přírody

Když se řekne detox nebo očista organismu, většina z nás se chytí za hlavu a představí si, že bude muset hladovět. Můžeme vás uklidnit, hladovět rozhodně nemusíte. Lepší cestou je úprava jídelníčku, do kterého přidáte dostatek ovoce, zeleniny a dalších potravin bohatých na vlákninu. Pohlídat si můžete i dostatečný příjem bílkovin a snížit příjem sacharidů. Jak ještě můžete očistu těla podpořit?

Tip číslo jedna: Hlídejte si pitný režim

Jak jinak z těla dostat škodlivé látky? Správný pitný režim je při detoxu klíčový. Ideálním pomocníkem je čistá voda nebo očistný bylinný čaj. S džusy opatrně, alkohol a kávu vynechte úplně. K doporučovaným dvěma litrům tekutin přidejte ještě jeden navíc, aby tělo vyloučilo všechny usazené škodliviny, které zatěžují játra, ledviny i další orgány.

Tip číslo dva: Znáte Ostropestřec mariánský?

Ostropestřec mariánský obsahuje silymarin, který brání vniknutí toxinů do jaterní tkáně tím, že se váže na receptory na jaterních buňkách, které škodliviny propouští. Posiluje taky imunitní systém, napomáhá regeneraci poškozených jaterních buněk, přispívá k udržení přirozené hladiny cukru v krvi.

Víte, že plody ostropestřce se používají nejen při jarní detoxikaci organismu, ale i při onemocnění nebo poškození jater jako cirhóza nebo žloutenka typu B a C, nebo při otravách v důsledku intoxikace houbami, alkoholem, drogami apod.?

Tip číslo tři: Příznivý vliv na náš organismus má i chlorella

Chlorellu můžeme označit za zázračnou sladkovodní řasu z hlubin, která obsahuje víc chlorofylu než jiná rostlina a:

  • podporuje vitalitu,
  • pomáhá při očistě těla,
  • přispívá k rovnováze střevní mikroflóry,
  • podporuje správné zažívání,
  • pomáhá chránit játra před toxiny.

Náš tip: Když si koupíte chlorellu v prášku, můžete klidně přimíchat lžičku do oblíbeného jídla nebo smoothie. Kapsle s chlorellou užívejte dle doporučeného dávkování.

Tip číslo čtyři: Trávení pomáhá i Aloe vera

Aloe vera je silný antioxidant, který přispívá k obranyschopnosti organismu, napomáhá detoxikaci a má pozitivní vliv na trávení.

Tip číslo pět: V boji s toxiny pomůže i spirulina

Modrozelená sinice, která přispívá k udržení normální hladiny cukru, působí jako antioxidant a je skvělým zdrojem bílkovin. Přesně to je spirulina, která se stejně jako chlorela řadí mezi superpotraviny.

Tip číslo šest: Zaměřte se na jídelníček

Zařaďte do jídelníčku čerstvé ovoce a zeleninu, bylinky, ovesné vločky, luštěniny, ořechy a semínka, ryby, kysané mléčné výrobky, olivový olej a další zdravé potraviny, naopak z něj vyřaďte sladkosti, slazené limonády, bílé pečivo, uzeniny, polotovary, smažená jídla, alkohol a kofein.

Tip číslo sedm: Dopřejte si dostatek kvalitního spánku

Během spánku naše tělo regeneruje a čerpá síly do dalšího dne. Nedostatek spánku se projeví jak na naší náladě, tak úbytkem energie. Ve chvíli, kdy usneme dochází k úklidu v našem organismu a to chce čas. Dopřejte si každý den 8 hodin ničím nerušeného kvalitního spánku a uvidíte, že se budete cítit líp.

pad thai

Tip číslo osm: Hýbejte se!

Bez pohybu se naše tělo neobejde. Rozproudí v žilách krev, zlepší náladu a podpoří naše zdraví. Nemusíte ale hned kupovat permanentku do fitka a trápit tam své tělo, postačí i pravidelné procházky, plavání, jízda na kole nebo jóga, při které protáhnete tělo. Pokud netrpíte nadváhou a váš BMI index to dovolí bez zbytečného přetěžování kloubů, můžete zkusit i běh. 

Tip číslo devět: Podobně jako detox působí i proteinová dieta

Ano, čtete dobře. Keto dieta působí podobně, tělo totiž čistí od škodlivých toxinů a zároveň mu dodá všechny potřebné živiny, vitamíny a minerály. Založená je na sníženém příjmu sacharidů a zvýšeném příjmu tuků a bílkovin.

5/5 - (2 votes)

Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..