Které potraviny bychom měli zařadit do jídelníčku, když chceme zhubnout?

Pokoušíte se zhubnout? Se shazováním kil vám může pomoci vhodný výběr potravin. Existují takové, které podpoří vaše úsilí. Zaměřte se proto na svůj jídelníček a zařaďte do něho potraviny s blahodárnými účinky na vaši postavu!

MandleMandle na hubnutí

Nepražené a neslané mandle vás výborně zasytí a pomáhají vám vytvořit svalovou hmotu.  Působí preventivně proti obezitě a vysokému krevnímu tlaku. Když sníte hrst mandlí, pokryjete polovinu denní dávky vitamínu E. Dopřejte si denně 60 gramů mandlí ke svačině a budete se cítit na několik hodin sytí. Zapijte je sklenicí vody, aby vláknina v nich obsažená nabobtnala. Dávejte přednost mandlím neloupaným, protože ve slupkách je spousta výživných látek.

JablkaJablko na hubnutí

Obsahují vysoký podíl vody, minerálů, vitamínů a až 30 procent vlákniny. Ta vás na dlouhou dobu zasytí. Jablečná chuť zároveň zažene chuť na sladké. Jablka mají vysoký obsah fruktózy, který se oproti běžnému cukru vstřebává pomaleji. To vede k udržení stálé hladiny cukru v krvi.

Mají nízkou energetickou hodnotu, proto pro ně bez výčitek v období diety sáhněte. Podle vědeckých studií ti, kteří denně sní alespoň dvě jablka, jsou štíhlejší než ti, kdo se jim vyhýbají. Snězte před každým hlavním jídlem jedno jablko, abyste zvýšili pocit sytosti. Nebudete se tak přejídat.

Jablečná dieta

Jablečná dieta je univerzální pro každého

AvokádoAvokádo na hubnutí

Tento plod obsahuje mononenasycené tuky, které navozují pocit sytosti a neukládají se jako tělesný tuk. Obsažené látky také napomáhají zvyšovat a podporovat tempo spalování tuku. Jedna z látek má za příčinu zvýšení produkce hormonu štítné žlázy. Tím se zrychluje metabolismus a vy spalujete více kalorií. Druhá látka snižuje tempo uvolňování insulinu. Co to znamená pro vaše tělo? Neukládáte tak rychle tuky. Při redukci váhy snězte alespoň jedno avokádo denně.

FazoleFazula na hubnutí

Fazole jsou doslova zázračnou potravinou při hubnutí. Jsou nízkokalorické, bohaté na prospěšné látky a mají nízký glykemický index. Obsahují vysoký podíl vlákniny – zasytí vás na dlouhou dobu. Procentuální obsah proteinů se liší podle druhu fazole. Nezáleží na tom, zda je budete konzumovat vařené nebo konzervované. Dopřejte si je jednou denně, například si nechte vyklíčit fazolky mungo a přidejte je do salátu.

Chilli papričkyČili papričky na hubnutí

Nemáte rádi pálivé? Pak děláte velkou chybu. Když si jídlo ochutíte chilli papričkou, nastartujete váš metabolismus na plné obrátky. Skrývá se v nich rostlinný alkaloid kapsaicin, který urychluje trávení. Chilli papričky také potlačují chuť na tučné, slané a sladké pokrmy. Jsou výbornými pomocníky v boji proti celulitidě a zabraňují dalšímu ukládání tuků. Stačí sníst i minimální množství, aby se účinek kapsaicinu projevil.

BrokoliceBrokolice na hubnutí

Tento zelený zázrak patří mezi nejzdravější zeleninu na světě vůbec. Brokolice podporuje látkovou výměnu v buňkách, čímž se zvýší vaše aktivita. Navíc má vysoký podíl vlákniny, která prospívá střevům a urychluje látkovou výměnu. Taktéž podporuje metabolismus sacharidů a bílkovin. Ideální je uvařit ji v páře a jemně osolit.

SkořiceŠkorice na hubnutí

Reguluje hladinu cholesterolu v krvi. Obsahuje chalkonový polymer, který zrychluje metabolismus cukrů a tuků. Má v těle alkalický účinek, to znamená, že snižuje překyselení organismu. Skořice patří mezi významné antioxidanty, které vás chrání před volnými radikály.

Nastartujte svůj metabolismus ihned po ránu: půl hodiny před snídaní vypijte teplou vodu s rozmíchanými třemi lžičkami medu a půl lžičky mleté skořice. Během dne dodržujte pravidelný příjem potravy a večer si znovu udělejte ranní nápoj, avšak tentokrát místo vody použijte teplé mléko.

VejceVejce na hubnutí

Dávno pryč je mýtus, že vejce u lidí zvyšuje cholesterol. Naopak, napomáhá snižovat krevní tlak a je vhodné při boji s obezitou. Studie ukázaly, že lidé, kteří jedli vejce, měli ve srovnání s ostatními větší úbytek kilogramů, i když měli příjem kalorií stejný. Látka v něm obsažená reguluje pocit hladu a zesiluje účinek inzulinu v tukových buňkách.

Vejce obsahuje velké množství bílkovin bohaté na esenciální aminokyseliny. Ve vašem jídelníčku by se mělo objevit alespoň jedno denně. Když sníte ráno vejce s kouskem celozrnného toastu, budete mít energii na celé dopoledne.

GrapefruitGrepfruit na hubnutí

Grapefruity jsou nabité draslíkem, vitamíny C, B1, K a flavonoidy, neboli přírodními antioxidanty, které urychlují metabolickou výměnu a odbourávají škodlivé látky v těle.

Toto ovoce obsahuje minimum tuků s dostatkem vlákniny. Po ní se budete cítit dlouho syti. Ani hořká chuť není na škodu, ba naopak, významně snižuje chuť na sladké.

Zelený čajZelený čaj na hubnutí

Tento čaj je ceněný nejen pro vysoký obsah látek, které pomáhají bojovat s rakovinou, ale i pro látky podporující hubnutí a urychlující metabolismus. Zelený čaj také zmírňuje nutkání na sladkosti a jídlo. To je způsobeno jeho vlastností zlepšit inzulinovou citlivost organismu.

Dopřejte si šálek několikrát denně a spalujte tak rychleji tuk. Je jedno, zda ho budete pít před jídlem nebo po jídle.

RajčataRajčata na hubnutí

Obsahují mimořádnou látku lykopen, která se vyskytuje ve slupkách zralých plodů. Tento silný antioxidant pohlcuje volné radikály a odstraňuje z krve všechny škodlivé druhy tuků již během osmi týdnů.

Mají málo kalorií a nízký glykemický index, proto jsou skvělé pro hubnutí. Vyhlazují kůži a zbavují ji celulitidy tím, že detoxikují organismus a vyplavují z těla škodlivé látky.

Voda

Hubnutí bez dostatečného pitného režimu prostě nejde. Pomocí čisté vody se můžete propít až ke krásnější postavě. Denně vypijte alespoň 2,5 až 3 litru vody, jinak si říkáte o vrásčitou pleť, toxiny zanesený organismus, dehydrataci či vznik ledvinových nebo žlučových kamenů. Nezapomeňte také na rčení, že hlad je převlečená žízeň. Pokud proto dostanete hlad, zkuste jako první vypít sklenici vody. Když hubnete, s tukem se vám z těla odplavují toxiny. A právě díky pitnému režimu je vyloučíte z těla ven.

Sýr CottageCottage sýr k hubnutí

Obsahuje bakterie mléčného kvašení, které mají pozitivní vliv na trávení. Je vyroben z nízkotučného mléka, proto je vhodný pro redukční diety. Sýr s nízkou energetickou hodnotou se skvěle hodí na večeři, protože je lehce stravitelný. Tento hrudkovitý sýr je vynikající na chleba nebo do salátu.

Ovesné vločkyOvesné vločky na hubnutí

Jsou plné vlákniny, vitamínů, minerálních látek a nenasycených mastných kyselin. V období redukční diety si z nich můžete připravit sladké i slané pokrmy, které vás na dlouhou dobu zasytí a dodají potřebnou energii.

Dietologové doporučují připravit si je k snídani, ať už ve formě ovesné kaše nebo jejich přimícháním do jogurtu. Ten, kdo si je dá, má menší sklon se v průběhu dne přejídat.

Hořká čokoládaHorká čokoláda

Potřebujete rychle zasytit nebo zahnat nutkavé chutě na sladké a tučné pokrmy? Pak mějte po ruce kvalitní extra hořkou čokoládu s minimálním podílem kakaa 70 procent. Podmínkou je, že si dopřejete pouze kousek denně. Konzumace takové čokolády pomáhá udržet v rovnováze hladinu inzulínu, který zabraňuje přeměně cukrů na tuk.

Jablečný ocet

Zlepšuje metabolismus, čistí organismus a odstraňuje z těla škodlivé látky. Díky těmto vlastnostem dochází k rychlejšímu spalování. Každé ráno si naordinujte sklenici vody s jednou polévkovou lžící jablečného octa. Pijte nalačno, půl hodiny před snídaní. Tato kůra by vám měla zmírnit pocit hladu.

I zdravé potraviny mohou být chutné. Nejen, že do těla dostanete potřebné živiny, ale uděláte něco i pro váš psychický stav a váhu. Zlepší se vám pleť, vlasy, nehty a detoxikuje organismus. A to již stojí za zvážení, zda sáhnout po tučných a sladkých potravinách nebo raději po těch zdravějších.

Které potraviny bychom měli zařadit do jídelníčku, když chceme zhubnout?
5 (100%) 1 hlasov

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *