Hubnutí a trendy 2017 – co jíst a jak cvičit?

V oblasti hubnutí, cvičení a zdravé výživy se objevují nové trendy. Naštěstí už dávno minuly časy, kdy ženy toužily po extrémně štíhlé postavě a muži po ohromných svalech. Dnes se klade důraz na přirozeně sportovně vypadající postavu a “trendy” je to, co nám pomáhá udržet si štíhlou linii v souladu se zdravím. Jak toho docílit?

Jedno zůstává stále stejné. Štíhlá postava není zadarmo. A nemluvíme o penězích. Pokud nepatříte mezi ty, kteří mají sportovní postavu danou od přírody, musíte o ni bojovat. Tento “boj” bychom však neměli brát jako nutné zlo, ale jako zábavu. Vždyť, kdo dobře vypadá, ten se také mnohem lépe cítí. Zapomeňte na prášky, zázračné nápoje a nudné počítání kalorií. Podívejme se na aktuální trendy ve zdravé výživě i ve cvičení.

hubnutí

Trendy znamená být především fit a spokojený sám se sebou

 

Jídelníček na hubnutí aneb jste to, co jíte

Střídání různých diet vede k opačnému výsledku – nadváze. Lepší a jistější je zaměřit se na způsob každodenního stravování. Někdy postačí pár drobných změn ve složení jídelníčku a úpravě jídel a kila jdou dolů téměř samy.

Trend první – clean eating

Základní myšlenka clean eating neboli čistého stravování je založená na konzumaci zdravých a čerstvých potravinách. Nežádoucí jsou upravované potraviny obsahující škodlivé látky. Nevíte, které to jsou?

Až budete přemýšlet, co nakoupit, pomozte si větou “Jez to, co vyrostlo ze země, nebo mělo matku”. Výborně platí i zásada “Nejez to, co by nesnědla tvoje prababička”.

Co jsou upravované potraviny? Potraviny se upravují z různých důvodů. Aby déle vydržely, aby lépe vypadaly, aby lépe chutnaly… Ne všechny jsou úplné špatné. Však také čisté stravování nedefinuje povolené ani zakázané potraviny. Radí používat rozum a přemýšlet nad tím, co a proč jíme.

PROČ JE DŮLEŽITÉ ČÍST ETIKETY NA POTRAVINÁCH? Opravdu detailní informace najdete v článku Proč a jak číst etikety na potravinách.

 

Trend druhý – superpotraviny, ideálně ty zelené

V posledních letech se stále častěji mluví o tzv. superpotravinách. Jedná se o potraviny, které obsahují mnohonásobně vyšší množství vitamínů, minerálů, enzymů, antioxidantů a dalších prospěšných látek. Nejde vždy pouze o exotické plodiny, jakou chia semínka, quinoa, goji, spirulina, chlorella, acai, ale i o potraviny běžné pro naše prostředí (červená řepa, česnek, zelí, borůvky, banány, avokádo a další).

hubnutí goji

Goji – účinný pomocník při hubnutí

 

Goji a hubnutí: Plody kapustnice čínské goji údajně pomáhají při hubnutí. Mezi její pozitiva patří vysoký obsah vitamínu C a E, vitamínů skupiny B, esenciálních mastných kyseliny, minerálů a dalších cenných složek. Mají nízký glykemický obsah, obsahují také vlákninu a pomáhají regenerovat svaly.

Trend třetí – raw food

Raw food je mimořádně velkým hitem. Objevují se restaurace, které připravují jídla podle zásad raw stravování a mnozí lidé jej vnímají jako jediný zdravý způsob. Princip raw stravy spočívá v úpravě potravin, které nejsou chemicky ani tepelně upravené. Jedině tak neztratí žádné výživové hodnoty. Zastánci raw food konzumují především zeleninu, ovoce, ořechy, semínka a obiloviny. Jídelníček je však třeba vytvořit tak, aby byl vyvážený a nechyběly v něm žádné důležité živiny.

TIP NA DIETNÍ RECEPTY NA HUBNUTÍ: Nevíte si rady, jak vařit zdravěji? Inspirujte se například na stránkách Vařímezdravě.cz, kde najdete nespočet zdravých a dietních receptů.

Trendy cvičení na hubnutí

Už vás nebaví stále to stejné cvičení a rádi byste zkusili něco nového? Něco, co by vás nejen bavilo, ale zároveň by přineslo úspěch v podobě úbytku kil, která nechtějí jít dolů? Pak je na čase podívat se po něčem novém. Máme pro vás tři novinky ve cvičení, které při hubnutí  pomáhají.

Trend první – intenzivní a účinná tabata

Tabata je asijské cvičení, které šetří čas, nikoliv svaly a dech. Počítejte s tím, že se opravdu zapotíte a po ukončení tréninku budete sotva popadat dech. A druhý den vás svaly zabolí. Přitom jeden trénink obvykle trvá nejvýše 30 minut. Tabata je vysoce efektivní intenzivní intervalové cvičení, které možná znáte také pod označením HIIT (High Intensity Interval Training).

Tabata je vhodnější pro pokročilé cvičence, kteří se chtějí rychleji dostat do lepší kondice. Princip cvičení spočívá ve střídání cvičení v nízké a ve vysoké intenzitě (např. 20 sekund intenzivní cvičení, 10 sekund pauza). Důležité je dodržovat vysokou intenzitu, jinak cvičíte špatně.

VIDEO: Zacvičte si tabatu doma!

 

 

Trend druhý – hot jóga aneb spalte tuk

Hot jóga mezi sporty už nějaký pátek frčí. Jejím specifikem je především prostor, kde se jóga cvičí. Místnost je vlhká a teplota se zde pohybuje kolem 42 °C. Horko otevírá póry, prohřívá svaly a šlachy, díky čemuž je tělo více flexibilní a dokáže provést cviky ve větším rozsahu. Vysoké teploty při cvičení Hot jógy jej činí náročnějším, ale také účinnějším. V horké místnosti se svaly prohřejí rychleji a urychlí se čerpání energie z tuků. Cvičení působí jako lymfodrenáž a pomáhá odbourat celulitidu.

hot joga hubnutí

Při hot józe se opravdu zapotíte

Trend třetí – vyskákejte přebytečná kila při jumpingu

Skákání na malých trampolínách je nejen zábava, ale také způsob, jak se zbavit přebytečných kil. Zdánlivě nenáročný sport je náročnější, než se zdá. Posílí se při něm všechny svaly i ty, o kterých ani nevíte, že je máte. A navíc je to zábava. Při jumpingu se střídají pomalé skoky, silové prvky i rychlé sprinty. Při cvičení se posilují i hluboké zádové a břišní svaly, takže cvičením si zlepšíte i držení těla.

VIDEO: Podívejte se, jak lekce zábavného jumpingu mohou vypadat.

Léky na hubnutí – fungují?

Řada lidí hledá cesty, jak zhubnout bez velké námahy a změny životního stylu. Hledají zázračné prášky, které jim pomohu zhubnout. Léky na hubnutí opravdu existují, ale předepsat je může pouze lékař.

Na trhu je možné sehnat volně prodejné přípravky, které hubnutí podporují. Žádný přípravek není samospasitelný, a tak jako tak je nutné změnit životní styl, pokud chcete dosáhnout opravdových výsledků.

Některé účinky, které slibují léky a přípravky na hubnutí:

  • stimulují metabolismus tuků
  • brání vstřebávání části tuku přijaté v potravě
  • snižují chuť na sladké a tučné
  • vyvolávají pocit sytosti
  • zlepšují trávení a pravidelné vyprazdňování
  • udržují zdravou střevní mikroflóru
léky na hubnutí

S léky na hubnutí opatrně a jedině po konzultaci s lékařem

TIP NA ČLÁNEK:V článku Léky na hubnutí bez předpisu – které doporučit? se dozvíte více informací o vybraných produktech, které se prodávají.

Závěr

Který trend se v roce 2017 pokusíte vyzkoušet? Poradíme vám – čím více, tím lépe! Naopak s léky a doplňky to vůbec nepřežeňte. Bez vlastní snahy v ničem nepomohou!

Doporučujeme zdravou a čerstvou stravu spolu s alespoň 3 tréninky po 30 minutách týdenně. Vstupte do roku 2017 štíhlou nohou..:)

Hubnutí a trendy 2017 – co jíst a jak cvičit?
4.6 (92%) 5 hlasov

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *