Vitamíny na vlasy – rady a 5 silných doplňků

Pyšnit se krásnými, hebkými a hustými vlasy zářícími zdravím je snem nejen žen, ale i mužů. Jen málokdo takové vlasy jako dar od přírody. Mnoho lidí trápí slabé, roztřepené, lámavé a jinak poškozené vlasy. To však neznamená, že bychom nad nimi měli zlomit hůl. Správnou péčí lze získat zdravé a pevné vlasy zpět.

Vzhled vlasů plně leží v našich rukou. Zásadní vliv má zdravý a vyvážený jídelníček bohatý na vitamíny a minerály prospívající vlasům a vlasové pokožce. Účinným pomocníkem je samozřejmě kvalitní kosmetika odpovídající typu vlasů.

Zapomínat bychom neměli ani na vitamíny, které vlasy nezbytně potřebují. Kromě toho, že se dozvíte důležité informace, najdete v článku i konkrétní tipy na vitamínové doplňky určené přímo pro pevné, krásné a zdravé vlasy.

vitamíny na vlasy

Pevné, husté a lesklé vlasy nemusí být pouze snem. Při správné péči a výživě je může mít každý.

 

Jaké vitamíny potřebují vlasy pro pevnost a lesk?

Vitamíny mají na zdraví a vzhled vlasů zcela zásadní vliv. Ideální je mít dostatek všech vitamínů zajištěných ve zdravém jídelníčku. Špatná a nedostatečná výživa se totiž projevuje nejen na fyzickém zdraví, ale také na vzhledu pokožky, nehtů a samozřejmě i vlasů.

Nedostatek vitamínů bývá nejčastější příčinou oslabených vlasů. Způsobuje jejich řídnutí a vypadávání. Jen některé z vitamínů jsou přitom nezbytné pro udržení krásných a zdravých vlasů. Víte, které to jsou?

VITAMÍN A

Významný antioxidant podporující produkci mazu pokožky hlavy. Vitamín A pomáhá udržovat vlasy i pokožku hydratovanou. Nedostatek áčka poznáte podle lámavých vlasů a šupinaté pokožky s projevy akné.

Zdroje vitamínu A: mrkev, brokolice, špenát, zelí, broskve, meruňky, mandarinky, citróny, vejce, mléko, sýry, maso, játra (hovězí), ryby, čedar, feta sýr, kozí sýr, olej z tresčích jater.

VITAMÍN C

Rovněž silný antioxidant ovlivňující vývoj a růst tkání důležitých pro zdravý růst vlasů. Nedostatek céčka způsobuje třepení, lámání, šedivění a celkové oslabení strukturu vlasů.

Zdroje vitamínu C: šípky, černý rybíz, červená paprika, růžičková kapusta, kiwi, brokolice, zelí, papája, borůvky, maliny, brusinky.

Brokolice je jedinečným zdrojem vitamínu A i vitamínu C. Křupejte syrovou, vařenou nebo v polévce. 

VITAMÍN D

Stimuluje růst vlasových folikul a mírní potíže s nadměrným vypadáváním vlasů.

Zdroje vitamínu D: sluneční záření, olej z tresčích jater, ústřice, krevety, sledi, sardinky, tuňák, sádlo, vaječné žloutky, mléko, houby, cereálie a ovesné vločky.

VITAMÍN E

Působí antioxidačně a zlepšuje kvalitu vlasů tím, že prokrvuje vlasovou pokožku a vlasům dodává hebký vzhled. Vitamín E podporuje zdravý růst vlasů.

Zdroje vitamínu E: špenát, pšeničné klíčky, mandle, avokádo, rostlinné oleje (olivový a palmový olej), slunečnicová semena, pstruh, sladké brambory, chřest, arašídy, brokolice, rajče, lískové ořechy.

BIOTIN (vitamín B7, vitamín H)

Je označován také jako vlasový vitamín. Produkuje tvorbu kreatinu, brání šedivění a vypadávání vlasů, podporuje jejich růst. Nedostatek biotinu způsobuje ztrátu vlasů, řas i obočí.

Zdroje biotinu: játra, maso, pivovarské kvasnice, vaječné žloutky, rýže, mléko, arašídy, avokádo, mangold, maliny, oves, banány, houby, ořechy.

Biosil Plus

Za málo peněz hodně muziky slibují vitamíny na vlasy Biosil Plus, které kromě udržení zdravých vlasů pozitivně ovlivňují stav pokožky a sliznic. Biosil obsahuje biotin, kyselinu pantotenovou, zinek a oxid křemičitý. Jedno balení obsahuje 60 tablet a denně se užívá 1 tableta. Za pouhých 59 Kč tak získáte vitamínovou podporu pro své vlasy na 2 měsíce.

biosil plus na vlasy

INOSITIOL

Podporuje růst vlasů, brání jejich vypadávání a má pozitivní vliv na pokožku. Proto bývá součástí vlasové a pleťové kosmetiky.

Zdroje Inositiolu: pivovarské kvasnice, vaječné žloutky, játra, rýže, mléko, různá zrna.

NIACIN (vitamín B3)

Podporuje krevní oběh ve vlasové pokožce a tím pozitivně působí na celkový stav vlasů.

Zdroje niacinu: pivovarské kvasnice, ryby, drůbež, pšeničné klíčky.

DermaX

Vitamíny skupiny B niacin, biotin, ryboflavin a vitamín B6 společně s aminokyselinami najdeme v českém přípravku DermaX, který slibuje udržen normálního stavu vlasů a pokožky. Za jedno balení s 60 tabletami zaplatíte 287 Kč. Při doporučením užívání 2 tablet denně vám vydrží jeden měsíc.

DermaX na vlasy

VITAMÍN B5 (kyselina pantotenová)

Rovněž brání vypadávání vlasů a jejich šedivění.

Zdroje vitamínu B5: pivovarské kvasnice, vaječné žloutky,  červené maso, vnitřnosti (hlavně játra), celozrnné pečivo, luštěniny, slunečnicová a sezamová semena

VITAMÍN B6 (pyridoxin)

Podporuje tvorbu melaninu, který vlasům dodává sytou barvu. Stejně jako ostatní vitamíny z B komplexu mírní potíže s vypadáváním vlasů.

Zdroje vitamínu B6: pivovarské kvasnice, vaječný žloutek, játra, maso, pšeničné klíčky, makrely, banány, brambory, zelí, špenát, kapust, avokádo, mrkev, ořechy.

VITAMÍN B12

Pomáhá předcházet nadměrnému vypadávání vlasů.

Zdroje vitamínu B12: maso a vnitřnosti (játra, ledvinky, srdce), mořské plody, ryby (makrela, losos, úhoř, sleď, pstruh), mléko, sýry, řasy (chlorella, spirulina).

Vejce a zejména žloutky jsou důležitým zdrojem vitamínů skupiny B

Doporučené denní dávky vitamínů na vlasy:

Vitamín DDD
Vitamín A 800 µg
Vitamín C 80 mg
Vitamín D 5 µg
Vitamín E 12 mg
Biotin 50 µg
Inositiol 60 mg
Vitamín B3 (niacin) 16 mg
Vitamín B5 (kyselina pantotenová) 6 mg
Vitamín B6 1,4 mg
Vitamín B12 2,5 µg

Phyteneo Methionin 

Vitamíny B1, B2, B6, B7, minerály a aminokyseliny obsahuje doplněk stravy Phyteneo Methionin, který prospívá nejen zdravým a pevným vlasům, ale také pokožce a nehtům. Při pravidelném užívání jsou vlasy vitálnější a lesklejší. Balení 60 tablet stojí 220 Kč. Denně se užívá jedna tableta, takže celé balení vydrží dva měsíce.

methionin na vlasy

Minerály na vlasy

  • Zinek neboli elixír krásy působí preventivně proti vypadávání vlasů. Hodně zinku obsahují obiloviny, luštěniny a ořechy.
  • Železo vlasy posiluje a chrání je před lámavostí, třepivostí a vypadáváním. Nejlepšími zdroji železa je maso, vnitřnosti, semena, mléčné výrobky, ořechy i zelenina.

Vitamíny proti padání vlasů

Vypadávání vlasů samo o sobě není žádný zdravotní problém. Průměrně vlas “žije” 3 roky, poté odumře a vypadne. Je-li vše v pořádku, denně vypadne až 300 vlasů. Potíže nastávají tehdy, pokud vlasů vypadává na pohled velké množství. Vypadávání vlasů postihuje především muže, ale ani ženy nebývají ušetřeny. Hlavní roli hrají hormony.

Mezi další důvody, proč vlasy vypadávají více, než je zdrávo (a pěkné), je špatná vlasová kosmetika, její nadměrné používání a samozřejmě již několikrát zmiňovaný nedostatek vitamínů ve stravě. Problém s vypadáváním vlasů lze řešit změnou jídelníčku a zařazením vhodných vitamínových doplňků. Jak vyplynulo z výše uvedeného přehledu, klíčovou roli hrají vitamíny skupiny B.

Vlasové hnojivo Maxivitalis

Komplexní účinek na stav vlasů slibuje například vitamíny na padání vlasů Maxivitalis Vlasové hnojivo obsahující aminokyseliny, síru a zvýšené dávku vitamínů B3. Cena jednoho balení obsahující 150 tablet vychází na 560 Kč a při doporučeném užívání vydrží déle než 2 měsíce. Vlasové hnojivo je doporučené užívat při:

  • nadměrném vypadávání vlasů z různých důvodů (genetika, stres, hormony, …)
  • při pomalém růstu vlasů
  • při zvýšené lámavosti a zhoršené kvalitě vlasů i pokožky hlavy

vlasové hnojivo maxivitalis

Revalid na vlasy

Podobně jako vlasové hnojivo působí další přípravek plný vitamínů na růst vlasů Revalid vyvinutý přímo za účelem ochrany vlasů před jejich vypadáváním z důvodu hormonálních vlivů, po porodu či v důsledku dlouhodobého stresu či nemoci. V jeho složení najdete aminokyseliny, stopové prvky a vitamíny prospívající vlasům a pokožce vlasy.

Jedná se o volně prodejný přípravek, lékařský předpis není potřeba. Jedno balení za 899 Kč obsahuje 270 tablet a užívat se mají 3 tablety denně. Balení tedy vydrží cca 3 měsíce, takže na kůra na měsíc stojí 300 Kč, což už nezní tak hrozně.

Revalid na vlasy

Jak vnímá problematiku vypadávání vlasů u mužů i žen odborník? 

“Pro vlasy můžu doporučit především vitaminy skupiny B (biotin, kyselina pantothenová, pyridoxin) společně s minerály jako zinek, selen a měď. Pro ještě vyšší a komplexnější účinnost lze kombinovat s aminokyselinami (cystein a metionin) a kolagenem.

Kromě příjmů již zmíněných vitamínu je důležitá i lokální péče o vlasovou pokožku např. stimulace prokrvení vlasových folikulů (přípravky s obsahem kofeinu nebo chinínovníkového extraktu). Po konzultaci s lékařem nebo lékárníkem lze doporučit lokální přípravky s obsahem Minoxidilu anebo Aminexilu.

Kromě příjmů již zmíněných vitamínu je důležitá i lokální péče o vlasovou pokožku např. stimulace prokrvení vlasových folikulů (přípravky s obsahem kofeinu nebo chinínovníkového extraktu). Po konzultaci s lékařem nebo lékárníkem lze doporučit lokální přípravky s obsahem Minoxidilu anebo Aminexilu.”

– pouze pro Slimming.cz PharmDr. Matej Hronec, MBA z Ekolékárna s.r.o.

5 potravin pro zdravé a lesklé vlasy

Jíte-li zdravě a s vlasovou kosmetikou to nepřeháníte, a přesto se vzhled vlasů nelepší ani po třech měsících, je vhodná návštěva lékaře. Kromě nedostatku vitamínů může signalizovat vážnější zdravotní problémy, které je vždy lepší odhalit dříve.

Které potraviny by neměly chybět ve vašem jídelníčku, přejete-li si zdravé, lesklé a pevné vlasy? Těchto 5 potravin zlepší kvalitu a podpoří růst. Obsahují plno vitamínů na podporu růstu vlasů.

  • Slunečnicová semena – obsahují vitamín E důležitý pro lepší prokrvení vlasové pokožky.
  • Lněná a dýňová semenajsou zdrojem železa a omeg-3 mastných kyselin podporujících zdravou pokožku a růst vlasů.
  • Ořechynejlepší volbou jsou mandle s vysokým obsahem biotinu jednoho z nejdůležitějších vitamínů na vlasy.
  • Zeleninajezte hodně brokolice, papriky, dýně a špenátu. Obsahují přesně ty vitamíny a minerály, které vlasy potřebují.
  • Ovocenejlepší jsou druhy bohaté na vitamín C, který je důležitý nejen pro zdravé vlasy.

slunečnicová semínka na vlasy

Slunečnicová semena jsou skvělým zdrojem vitamínu E

Posledních pár let jsou velkým hitem tzv. superpotraviny obsahující nadstandardní množství vitamínů, minerálů a dalších látek. Ne vždy musí jít o exotické potraviny z dalekých krajů. Co na to říká odborník?

“Myslím si, že superpotraviny a filozofie konzumace čerstvých a tepelně neupravených plodin jsou cesta správným směrem, ale ve většině případů se  jedná jenom o marketing. Opět se více přikláním k lokálním potravinám, takže preferuji raději české borůvky a mladý ječmen než goji nebo chia semínka. Pro zpestření jídelníčku jsou určitě dobrou volbou, ale pokud bychom je považovali za všelék nahrazující zdravý životní styl, jsme na omylu.”

– pouze pro Slimming.cz PharmDr. Matej Hronec, MBA z Ekolékárna s.r.o.

Vlasům prospívá nejlépe zdravý životní styl

Krásné vlasy jsou prostě krásné. Aby tomu tak bylo, stačí opravdu málo. Zdravý životní styl a především zdravý a vyvážený jídelníček je sám o sobě bohatou zásobou všech důležitých látek. Jakmile nám nějaká chybí, tělo vám to sdělí.

Stačí naslouchat. Ale ani pečlivě vybraným vitamínovým doplňkům se vyhýbat nemusíte. S nimi budete mít 100% jistotu, že vám a vašim vlasů nic důležitého nechybí.

DÁLE ČTĚTE: Co jíst a užívat pro celoroční podporu imunity?

Vitamíny na vlasy – rady a 5 silných doplňků
5 (100%) 1 hlasov

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.