Vitamíny a minerály na vlasy – kompletní seznam + silný český doplněk Blendea SUPERBEAUTY

Vitamíny vlasy potřebují. Pyšnit se krásnými, hebkými a hustými vlasy zářícími zdravím je snem nejen žen, ale i mužů. Jen málokdo takové vlasy jako dar od přírody. Mnoho lidí trápí slabé, roztřepené, lámavé a jinak poškozené vlasy. To však neznamená, že bychom nad nimi měli zlomit hůl. Správnou péčí lze získat zdravé a pevné vlasy zpět.

Vzhled vlasů plně leží v našich rukou. Zásadní vliv má zdravý a vyvážený jídelníček bohatý na vitamíny a minerály prospívající vlasům a vlasové pokožce. Účinným pomocníkem je samozřejmě kvalitní kosmetika odpovídající typu vlasů.

Zapomínat bychom neměli ani na vitamíny, které vlasy nezbytně potřebují. Kromě toho, že se dozvíte důležité informace, najdete v článku i konkrétní vitamínový doplněk určené přímo pro pevné, krásné a zdravé vlasy Blendea SUPERBEAUTY.

vitamíny na vlasy

Které vitamíny potřebují vlasy pro rychlý růst, pevnost a lesk?

Vitamíny mají na zdraví a vzhled vlasů zcela zásadní vliv. Ideální je mít dostatek všech vitamínů zajištěných ve zdravém jídelníčku. Špatná a nedostatečná výživa se totiž projevuje nejen na fyzickém zdraví, ale také na vzhledu pokožky, nehtů a samozřejmě i vlasů.

Nedostatek vitamínů bývá nejčastější příčinou oslabených vlasů. Způsobuje jejich řídnutí a vypadávání. Jen některé z vitamínů jsou přitom nezbytné pro udržení krásných a zdravých vlasů. Víte, které to jsou?

CHUTNÝ OVOCNÝ NÁPOJ PRO PODPORU RŮSTU A PEVNOSTI VLASŮ A NEHTŮ.

Blendea SUPERBEAUTY v denní dávce doplní všechny vitamíny, které vlasy a nehty potřebují pro pevnost, kvalitu a krásu.

blendea SUPERBEAUTY
Klikněte na tlačítko a čtěte o podrobných účincích SUPERBEAUTY na vlasy, nehty a pleť.

VITAMÍN A

Významný antioxidant podporující produkci mazu pokožky hlavy. Vitamín A pomáhá udržovat vlasy i pokožku hydratovanou. Nedostatek áčka poznáte podle lámavých vlasů a šupinaté pokožky s projevy akné.

Zdroje vitamínu A: mrkev, brokolice, špenát, zelí, broskve, meruňky, mandarinky, citróny, vejce, mléko, sýry, maso, játra (hovězí), ryby, čedar, feta sýr, kozí sýr, olej z tresčích jater.

VITAMÍN C

Rovněž silný antioxidant ovlivňující vývoj a růst tkání důležitých pro zdravý růst vlasů. Nedostatek céčka způsobuje třepení, lámání, šedivění a celkové oslabení strukturu vlasů.

Zdroje vitamínu C: šípky, černý rybíz, červená paprika, růžičková kapusta, kiwi, brokolice, zelí, papája, borůvky, maliny, brusinky.

Brokolice je jedinečným zdrojem vitamínu A i vitamínu C. Křupejte syrovou, vařenou nebo v polévce. 

VITAMÍN D

Stimuluje růst vlasových folikul a mírní potíže s nadměrným vypadáváním vlasů.

Zdroje vitamínu D: sluneční záření, olej z tresčích jater, ústřice, krevety, sledi, sardinky, tuňák, sádlo, vaječné žloutky, mléko, houby, cereálie a ovesné vločky.

vitamíny na vlasy
Pevné, husté a lesklé vlasy nemusí být pouze snem. Při správné péči a výživě je může mít každý.

VITAMÍN E

Působí antioxidačně a zlepšuje kvalitu vlasů tím, že prokrvuje vlasovou pokožku a vlasům dodává hebký vzhled. Vitamín E podporuje zdravý růst vlasů.

Zdroje vitamínu E: špenát, pšeničné klíčky, mandle, avokádo, rostlinné oleje (olivový a palmový olej), slunečnicová semena, pstruh, sladké brambory, chřest, arašídy, brokolice, rajče, lískové ořechy.

BIOTIN (vitamín B7, vitamín H)

Je označován také jako vlasový vitamín. Produkuje tvorbu kreatinu, brání šedivění a vypadávání vlasů, podporuje jejich růst. Nedostatek biotinu způsobuje ztrátu vlasů, řas i obočí.

Zdroje biotinu: játra, maso, pivovarské kvasnice, vaječné žloutky, rýže, mléko, arašídy, avokádo, mangold, maliny, oves, banány, houby, ořechy.

INOSITIOL

Podporuje růst vlasů, brání jejich vypadávání a má pozitivní vliv na pokožku. Proto bývá součástí vlasové a pleťové kosmetiky.

Zdroje Inositiolu: pivovarské kvasnice, vaječné žloutky, játra, rýže, mléko, různá zrna.

NIACIN (vitamín B3)

Podporuje krevní oběh ve vlasové pokožce a tím pozitivně působí na celkový stav vlasů.

Zdroje niacinu: pivovarské kvasnice, ryby, drůbež, pšeničné klíčky.

VITAMÍN B5 (kyselina pantotenová)

Rovněž brání vypadávání vlasů a jejich šedivění.

Zdroje vitamínu B5: pivovarské kvasnice, vaječné žloutky,  červené maso, vnitřnosti (hlavně játra), celozrnné pečivo, luštěniny, slunečnicová a sezamová semena

VITAMÍN B6 (pyridoxin)

Podporuje tvorbu melaninu, který vlasům dodává sytou barvu. Stejně jako ostatní vitamíny z B komplexu mírní potíže s vypadáváním vlasů.

Zdroje vitamínu B6: pivovarské kvasnice, vaječný žloutek, játra, maso, pšeničné klíčky, makrely, banány, brambory, zelí, špenát, kapust, avokádo, mrkev, ořechy.

VITAMÍN B12

Pomáhá předcházet nadměrnému vypadávání vlasů.

Zdroje vitamínu B12: maso a vnitřnosti (játra, ledvinky, srdce), mořské plody, ryby (makrela, losos, úhoř, sleď, pstruh), mléko, sýry, řasy (chlorella, spirulina).

Vejce a zejména žloutky jsou důležitým zdrojem vitamínů skupiny B

Doporučené denní dávky vitamínů na vlasy:

VitamínDDD
Vitamín A800 µg
Vitamín C80 mg
Vitamín D5 µg
Vitamín E12 mg
Biotin50 µg
Inositiol60 mg
Vitamín B3 (niacin)16 mg
Vitamín B5 (kyselina pantotenová)6 mg
Vitamín B61,4 mg
Vitamín B122,5 µg

Minerály na vlasy

  • Zinek neboli elixír krásy působí preventivně proti vypadávání vlasů. Hodně zinku obsahují obiloviny, luštěniny a ořechy.
  • Železo vlasy posiluje a chrání je před lámavostí, třepivostí a vypadáváním. Nejlepšími zdroji železa je maso, vnitřnosti, semena, mléčné výrobky, ořechy i zelenina.

Vitamíny proti padání vlasů

Vypadávání vlasů samo o sobě není žádný zdravotní problém. Průměrně vlas “žije” 3 roky, poté odumře a vypadne. Je-li vše v pořádku, denně vypadne až 300 vlasů. Potíže nastávají tehdy, pokud vlasů vypadává na pohled velké množství. Vypadávání vlasů postihuje především muže, ale ani ženy nebývají ušetřeny. Hlavní roli hrají hormony.

Mezi další důvody, proč vlasy vypadávají více, než je zdrávo (a pěkné), je špatná vlasová kosmetika, její nadměrné používání a samozřejmě již několikrát zmiňovaný nedostatek vitamínů ve stravě. Problém s vypadáváním vlasů lze řešit změnou jídelníčku a zařazením vhodných vitamínových doplňků. Jak vyplynulo z výše uvedeného přehledu, klíčovou roli hrají vitamíny skupiny B.

Jak vnímá problematiku vypadávání vlasů u mužů i žen odborník? 

„Pro vlasy můžu doporučit především vitaminy skupiny B (biotin, kyselina pantothenová, pyridoxin) společně s minerály jako zinek, selen a měď. Pro ještě vyšší a komplexnější účinnost lze kombinovat s aminokyselinami (cystein a metionin) a kolagenem.

Kromě příjmů již zmíněných vitamínu je důležitá i lokální péče o vlasovou pokožku např. stimulace prokrvení vlasových folikulů (přípravky s obsahem kofeinu nebo chinínovníkového extraktu). Po konzultaci s lékařem nebo lékárníkem lze doporučit lokální přípravky s obsahem Minoxidilu anebo Aminexilu.

Kromě příjmů již zmíněných vitamínu je důležitá i lokální péče o vlasovou pokožku např. stimulace prokrvení vlasových folikulů (přípravky s obsahem kofeinu nebo chinínovníkového extraktu). Po konzultaci s lékařem nebo lékárníkem lze doporučit lokální přípravky s obsahem Minoxidilu anebo Aminexilu.“

– pouze pro Slimming.cz PharmDr. Matej Hronec, MBA z Ekolékárna s.r.o.

5 potravin pro zdravé a lesklé vlasy

Jíte-li zdravě a s vlasovou kosmetikou to nepřeháníte, a přesto se vzhled vlasů nelepší ani po třech měsících, je vhodná návštěva lékaře. Kromě nedostatku vitamínů může signalizovat vážnější zdravotní problémy, které je vždy lepší odhalit dříve.

Které potraviny by neměly chybět ve vašem jídelníčku, přejete-li si zdravé, lesklé a pevné vlasy? Těchto 5 potravin zlepší kvalitu a podpoří růst. Obsahují plno vitamínů na podporu růstu vlasů.

  • Slunečnicová semena – obsahují vitamín E důležitý pro lepší prokrvení vlasové pokožky.
  • Lněná a dýňová semenajsou zdrojem železa a omeg-3 mastných kyselin podporujících zdravou pokožku a růst vlasů.
  • Ořechynejlepší volbou jsou mandle s vysokým obsahem biotinu jednoho z nejdůležitějších vitamínů na vlasy.
  • Zeleninajezte hodně brokolice, papriky, dýně a špenátu. Obsahují přesně ty vitamíny a minerály, které vlasy potřebují.
  • Ovocenejlepší jsou druhy bohaté na vitamín C, který je důležitý nejen pro zdravé vlasy.
slunečnicová semínka na vlasy
Slunečnicová semena jsou skvělým zdrojem vitamínu E

Posledních pár let jsou velkým hitem tzv. superpotraviny obsahující nadstandardní množství vitamínů, minerálů a dalších látek. Ne vždy musí jít o exotické potraviny z dalekých krajů. Co na to říká odborník?

„Myslím si, že superpotraviny a filozofie konzumace čerstvých a tepelně neupravených plodin jsou cesta správným směrem, ale ve většině případů se  jedná jenom o marketing. Opět se více přikláním k lokálním potravinám, takže preferuji raději české borůvky a mladý ječmen než goji nebo chia semínka. Pro zpestření jídelníčku jsou určitě dobrou volbou, ale pokud bychom je považovali za všelék nahrazující zdravý životní styl, jsme na omylu.“

– pouze pro Slimming.cz PharmDr. Matej Hronec, MBA z Ekolékárna s.r.o.

Vlasům prospívá nejlépe zdravý životní styl

Krásné vlasy jsou prostě krásné. Aby tomu tak bylo, stačí opravdu málo. Zdravý životní styl a především zdravý a vyvážený jídelníček je sám o sobě bohatou zásobou všech důležitých látek. Jakmile nám nějaká chybí, tělo vám to sdělí.

Stačí naslouchat. Ale ani pečlivě vybraným vitamínovým doplňkům se vyhýbat nemusíte. S nimi budete mít 100% jistotu, že vám a vašim vlasů nic důležitého nechybí.

NEZAPOMEŇTE VLASY SPRÁVNĚ VYŽIVOVAT. Pomůže směs superpotravin Blendea SUPERBEAUTY.

blendea superbeauty

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..