Hubnutí muži versus ženy. Kdo hubne rychleji?

Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše. Převedeno do normální řeči se tím obvykle myslí, že se ženy a muži chovají a uvažují jinak. Aby toho nebylo málo, rozdíly jsou patrné i v jejich fyzické výbavě. Zdá se, že v tomto směru jsou muži oproti ženám ve velké výhodě. S nadváhou častěji bojují ženy a muži snáze hubnou. Proč tomu tak je?

Muži hubnou rychleji než ženy. Mají více svalů a rychlejší metabolismus. A pokud mají nadváhu, kily navíc se trápí méně než ženy a “naučit” je žít alespoň trochu zdravěji je často nad síly jejich žen. Zato ženám vadí i sebemenší špíčky. Kily navíc se zabývají více, než je zdrávo, a neváhají se trápit nejrůznějšími dietami a hladovkami, které nepomáhají. Kolotoč hubnutí a přibírání situaci žen spíše zhoršuje. Proč ženy touží po štíhlé postavě více než muži?

A výsledek? Muži se netrápí a ládují se vším, co jim chutná. Není divu, že velká část mužské populace je obdařená ne vždy roztomilým “pivním bříškem”. Muži nejčastěji přibírají právě v oblasti břicha, zato, ženy za problematické partie považují boky, zadek a stehna. Zatímco muže trápí otázka “jak zhubnout břišní tuk”, ženy se ptají “jak se zbavit tuku na bocích”.

VÍTE, ŽE TUK ULOŽENÝ V OBLASTI BŘICHA JE ZDRAVÍ NEBEZPEČNÝ? Tuk obklopuje důležité vnitřní orgány, a roste riziko vzniku kardiovaskulárních nemocí, cukrovky a u žen i rakoviny prsu. Chcete vědět více? Přečtěte si článek Břišní tuk nejsou jen viditelné pneumatiky.

Společné cvičení prospěje nejen vzhledu, ale vztahu

VÍTE, ŽE u mužů tuková tkáň tvoří 10-20 % a u žen 15-25%? Jaká je vůbec ideální váha podle věku a pohlaví? Zjistěte svou ideální váhu s BMI kalkulačkou!

 

5 důvodů, proč muži hubnou snáze než ženy

A když se do hubnutí pustí ženy a muži společně, přichází rozčarování zpravidla na straně ženy. Obě pohlaví dělají totéž – dodržují zdravý jídelníček a pravidelně cvičí, a přesto jsou to muži, kdo jako první mění větší velikost za menší. Život není fér, a my si vysvětlíme si proč.

  1. Muži mají více svalové hmoty o 20-40 % než ženy. Rozdílná fyzická stavba mezi ženami a muži je patrná na první pohled. Muži jsou větší a mají více svalové hmoty. A více svalové hmoty dokáže spálit více tuků. Pokud navíc začnou muži sportovat, jejich svalová hmota se rychleji vyvíjí a to znamená, že zhubnou rychleji. Naopak ženy mají s budováním svalové hmoty problém.
  2. Ženy mají pomalejší metabolismus. Opět nevýhoda pro ženy. Mužský bazální metabolismus je až od 10 % rychlejší. Ženský metabolismus pracuje pomaleji. Aby si váhu uhlídaly, musí na sobě tvrději pracovat, intenzivněji cvičit a více si hlídat jídelníček.
  3. Hormonální rozdíly. U mužského pohlaví převládá hormon testosteron, díky kterému mají více svalů a méně tuku. Ženy ovládá estrogen, který má spíše opačné účinky. Estrogen totiž hlídá, aby žena měla dostatek tukových zásob v případě těhotenství.
  4. Mužům roste břicho, ženám zadek. Hormony podmiňují ukládání tuků. Zatímco u mužů se tuky ukládají v oblasti břicha, u žen to jsou boky, zadek a stehna. Ženy mají navíc situaci ztíženou hormonálními výkyvy. Ty mají za následek zadržování vody, které způsobuje pocit vyklenutého bříška a až dvou kil navíc.
  5. Odlišné zdravotní problémy. Různé fyzické predispozice mají za následek jiné zdravotní problémy. Až 40 % žen trpí zvýšenou pohyblivosti kloubů (tzv. hypermobilita), která vede k problémům s klouby. Muži zase častěji trpí svalovými křečemi.

PROČ MUŽI NEMAJÍ CELULITIDU? Jestli něco ženy mužům závidí, je to absence celulitidy. “Pomerančová” kůže trápí ženy od útlého mladí a mnohým nepomůže ani cvičení a zdravý jídelníček. Muži mají odlišnou strukturu pokožky. Kolagenové vazivo u mužů je formováno do tvaru X, zatímco u žen má podobu paralelních řad kolmých k povrchu kůže. Když se roztáhne kůže u mužů, zůstane hladká. U žen se kůže roztáhne a mezi řadami kolagenu se tukové buňky snáze usadí, zbytní a vytlačí proti povrchu pokožky. Přečtěte si více v článku Vše o celulitidě.

Nenáviděná celulitida je prostě všude. Ušetřeny nebývají ani štíhlé ženy

 

Dieta pro muže a dieta pro ženy

Z uvedených informací je naprosto zřejmé, že ženy a muži nemohou hubnout stejně rychle. Odlišný je také jejich přístup k hubnutí, dietám a zdravému životnímu stylu vůbec. Muži se neradi omezují v jídle, zdravou výživu považují za stravu vhodnou akorát pro králíky a mnohem raději dávají přednost sportování. A jelikož o dietách vědí málo, často jim stačí přestat jíst uzeniny, salámy a pít pivo. A hubnutí jde samo.

Pro zdravý životní styl mají větší smysl a cit ženy. Proto jsou to právě ony, který dbají na zdravý jídelníček pro celou rodinu. Také jsou daleko více ochotné držet nejrůznější diety a hladovky, než by se začaly častěji hýbat. Bohužel mají tendenci podlehnout nesmyslným reklamám na zázračné hubnoucí tablety, za které utratí tisíce korun.

Pro obě pohlaví platí při hubnutí společná pravidla. Tím základním je dosáhnutí vyššího výdeje energie oproti příjmu. Aby toho dosáhli, musí upravit jídelníček a začít se více hýbat. A zde nastávají první rozdíly.

Jak by měla hubnout žena?

  • Ženy by měly jíst více zeleniny, luštěnin, celozrnných výrobků a méně masa. Velké množství bílkovin není schopno ženské tělo zpracovat a přebytek si ukládá to tukových zásob.
  • Nevhodné jsou různé sladkosti, dortíky a pamlsky. Sice potěší na duši, nikoliv na těle.
  • Pro ženy jsou vhodnější zábavná skupinová cvičení, při kterých se necítí samy a vzájemně se podporují a motivují.
  • Posilování by se ale neměly vyhýbat. S přiměřenou zátěží jim svaly nenarostou, ale dosáhnout sexy tvarovaných ženských křivek.
  • Při cvičení by se měly ženy zaměřit na posilování slabší horní části a kardio trénink na dolní část těla.
  • Zapomenout by měly na střídání neúčinných diet, drastické hladovky a nefungující prášky na hubnutí.

NEUTRÁCEJTE PENÍZE ZA DRAHÉ PRÁŠKY NA HUBNUTÍ! Výsledkem je pouze lehčí a štíhlejší peněženka. Přečtěte si recenze na Obezin, CGA 800 a Piperin forte.

Jak by měl hubnout muž?

  • Muži by si měli dávat pozor na skryté tuky a cukry. Nevhodné jsou zejména uzeniny (párky, klobásy, salámy, apod.) a tučné maso konzumované ve večerních hodinách.
  • Svalovou hmotu ochrání kvalitními bílkovinami.
  • Muži mívají nedostatek vlákniny, proto by měli zvýšit její příjem v podobě celozrnného pečiva a cereálií.
  • Příliš intenzivní cvičení hubnutí neprospívá. Cvičení se střední intenzitou prostřídané kardio tréninkem je lepší volbou.
  • Při cvičení by se měli muži zaměřit na celé tělo, nejen svaly v horní polovině těla, která už je tak silná.
  • Pivo hubnutí nepomáhá, právě naopak.

recepty hubnuti

Maso by měli jíst ženy i muži. Ženy však výrazně méně, aby se přebytek bílkovin neukládal do tuků

 

Štíhlá linie a svaly nejsou zadarmo!

Život není fér, přesto jej stojí prožít na 100 %. Muži sice hubnou rychleji, ale ženy mají zase větší smysl pro zdravou výživu. Hubněte společně, podporujte se a motivujte. Pomáhejte si. Výsledek na sebe nenechá dlouho čekat, a až společně obléknete oblečení o několik velikostí menší, oba vás potěší slavnostní večeře. Zdravá samozřejmě.

 

Hubnutí muži versus ženy. Kdo hubne rychleji?
4.8 (95%) 4 hlasov

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.