Citronová detoxikační dieta – 1kg dolů za den

Po melounové dietě přichází další zázrak mezi dietami – citrónová dieta. Co váš čeká tentokrát? Jak jinak, než větší než velké množství citrónů. Nyní vážně.

 

Citronová dieta může prospět zdraví

Citrón je všeobecně považován za zdravou potravinu obsahují velké množství vitamínů, minerálů a dalších důležitých látek a navíc podporuje metabolismus a detoxikaci. Není divu, že se objevila citrónová dieta, které chce využít všech jeho pozitiv ve prospěch štíhlé linie.

Naštěstí se citrónová dieta od té melounové liší. Nečeká vás drastický jídelníček v podobě citrónové šťávy, smoothie, salátů a a podobných receptů 5krát denně.

Citrónová dieta je založená na konzumaci jednoho citrónu denně v kombinaci s dalšími potravinami. Citrón si samozřejmě můžete dopřávat i mimo dietu.

Prospěšná je voda s čerstvě vymačkanou citrónovou šťávou, ale přidat jej můžete také do zálivky na salát, do jogurtu nebo zmrzliny.

citronová zmrzlina

Kéž by citrónová zmrzlina byla součástí diety

Proč je citrón zdravý?

Než se vhrneme na důkladný popis diety, podívejme se na citrón jako takový. Známý je především kvůli vysokému obsahu vitamínu C hned po dalším oblíbeném citrusovém ovoci – pomeranči.

Vitamín C však zdaleka není jeho nejzajímavějšího složkou. Citrón také obsahuje důležité kyseliny – citrónovou, jablečnou, octovou a mravenčí, které zvyšují účinek vitamínu C a navíc mají antiseptický účinek.

Dále citrón obsahuje:

  • flavonoidy (hesperidin, diosmin) – mají antioxidační a protirakovinové účinky
  • terpeny – dodávají citrónům jejich vůni a působí detoxikačně

VÍTE, ŽE CITRÓN POMÁHÁ PŘI PROBLÉMECH S KRVÍ? Citróny ředí krev a chrání organismus před trombózou. Zvyšují pružnost cév a brání vzniku sraženin. Zlepšují vstřebávání železa ve střevech, chybět by tedy neměly v jídelníčku osob trpící chudokrevností. Proto se citrón doporučuje při arterioskleróze, edémech a zvýšeném riziku vznik trombózy.

Jaké další účinky má citrón na lidské zdraví?

  • pomáhá vylučovat kyselinu močovou, která v nadbytečném množství způsobuje dnovou artritidu a záchvaty
  • podporuje rozpouštění ledvinových kamenů
  • posiluje imunitní systém

Citróny ale nejsou pro každého! Přesto, že jsou citróny zdravé, existují lidé, kteří by se měly zvýšenému množství citrónů. Patří mezi ně alergici, malé děti, starší lidé a ti, kteří trpí nedostatkem vápníku, červenými krvinkami nebo mají nemocné játra nebo ledviny.

bio citrony

Nakupte si do zásoby čerstvé citróny nejlépe v biokvalitě

Citrónová dieta – kyselost snižuje chuť k jídlu

Nyní se vraťme k dietě, která vychází zejména z toho, že citróny dokáží potlačit chuť k jídlu a navíc vybičují metabolismus k větší aktivitě. Dieta trvá 5 až 7 dní a spočívá ve zvýšeném příjmu citrónů a omezeném množství sacharidů.

Slibuje úbytek váhy 0,5 – 1 kg denně! Stejně jako u melounové diety platí, že se jedná o jednostranou dietu, po níž může nastat jo-jo efekt.

 

Citrónová dieta – jídelníček na týden:

Před započetím citrónové diety se doporučuje jednodenní detox. Nemyslí se tím hladovka, ale den plný čerstvého ovoce a zeleniny a také čerstvé vody. Organismus povzbudí a připraví na dietu.

Základem diety je čerstvá citrónová limonáda. Potřebovat budete 1 citrón, 300 ml vody, 2 lžičky javorového sirupu a malou špetku kajenského pepře. Každé ráno na lačno a večer před spaním vypijte sklenici vlažné vody se šťávou z jednoho citrónu.

  1. den:
  • Snídaně: Ovoce, ovocný salát, bílý jogurt, hrst mandlí
  • Svačina: Sklenice citrónové limonády
  • Oběd: Fazolový nebo čočkový salát se zeleninou a zálivkou z olivového oleje, balzamikového octa a samozřejmě čerstvé citrónové šťávy.
  • Svačina: Sklenice citrónové limonády
  • Večeře: Grilovaná ryba pokapaná citrónovou šťávou a zeleninou uvařenou v páře
  1. den:
  • Snídaně: Bílý jogurt, ovoce a ovesné vločky
  • Svačina: Sklenice citrónové limonády
  • Oběd: Zeleninová polévka
  • Svačina: Ovesné sušenky, Cottage sýr a cherry rajčátka
  • Večeře: Grilovaná kuřecí prsa s omáčkou z citrónu, česneku a olivového oleje

RECEPT NA DOMÁCÍ TUKOŽROUTSKOU ZELENINOVOU POLÉVKU: Nakrájejte 1 mrkev, 1 řapíkatý celer, půlku cibule, 4 ředkvičky na menší kousky. Přidejte 4 hrsti zeleného hrášku nejlépe čerstvé a cca 4 růžičky květáku nebo brokolice. Do hrnce vlijte vodu a přiveďte ji k varu. Teprve poté přidejte cibuli, celer a mrkev a vařte cca 5 minut. Přihoďte ostatní zeleniny a vařte dalších 10 až 15 minut, dokud nebude zelenina měkká.

  1. den:
  • Snídaně: Celozrnný chléb s vajíčkem na tvrdo, cherry rajčátka
  • Svačina: Čerstvý džus z citrónu a jablek
  • Oběd: Cizrna s fazolemi, rajčaty a zelenou paprikou pokapaná citrónovou šťávou
  • Svačina: Cottage sýr a cherry rajčátka
  • Večeře: Dušená rajčata, cizrna, špenát, brambory a hnědá rýže (eintopf)
  1. den:
  • Snídaně: Ovoce a ovesné vločky s mlékem
  • Svačina: Sklenice citrónové limonády
  • Oběd: Pečená brambora ve slupce s tvarohem a pažitkou
  • Svačina: Zelenina s domácím hummusem
  • Večeře: Pečená paprika plněná rýži, piniovými oříšky, olivami, rajčaty a feta sýrem

voda s citronem

Voda s citrónem nesmí při citrónové dietě chybět.

VÍTE, PROČ JE CITRÓNOVÁ VODA TAK PROSPĚŠNÁ? Přečtěte si článek Jak pomůže vašemu tělu voda s citronem? a zjistěte více.

  1. den:
  • Snídaně: Vajíčka na tvrdo s plátkem celozrnného chleba
  • Svačina: Hrst ořechů a 300 ml mléka
  • Oběd: Celozrnný chléb s lučinou, uzeným lososem a salátovou okurkou
  • Svačina: 1 jablko a sezamová semínka
  • Večeře: 2 brambory uvařené ve slupce s tuňákem, kukuřicí, ledovým salátem a rajčaty
  1. den:
  • Snídaně: Bílý jogurt s ovesnými vločkami
  • Svačina: Hrst ořechů a semínek, ovoce
  • Oběd: Krevety s dipem z avokáda, citrónu a olivového oleje
  • Svačina: Sklenice citrónové limonády
  • Večeře: Vaječná omeleta se žampiony a strouhaným tvrdým sýrem
  1. den:
  • Snídaně: Cereálie s ovocem a mlékem
  • Svačina: Zelenina
  • Oběd: Vegetariánská pizza s omáčkou z rajčat ozdobená žampiony, paprikou, kukuřicí a mozzarrelou
  • Svačina: Ovocný salát
  • Večeře: Kuřecí rizoto s houbami a strouhaným sýrem

POZOR NA ALERGII NA CITRÓNY! Na citrónovou dietu zapomeňte, trpíte-li alergií na citrusové plody. Ta se projevuje dýchacími potížemi, migrénou či kožními vyrážkami poté, co si dáte citrón.

Citrónová dieta? Proč ne!

Doporučený jídelníček při citrónové dietě nevypadá špatně. Důležité je zvolit odpovídající porci lehkých jídel tak, aby organismus netrpěl hlady. Jednotlivé recepty si můžete lehce přizpůsobit.

Pravděpodobně nezhubnete 7 kg za týden, ale viditelný úbytek jistě zaznamenáte. Důležité je po skončení diety i nadále dodržovat zásady zdravého stravování. Jedině tak si váhu udržíte a možná ještě něco zhubnete. Nezapomínejte také na pravidelný pohyb!

DÁLE ČTĚTE o melounové dietě. Obsahuje hodně cukru a takže hubnutí není jednoduché.

Citronová detoxikační dieta – 1kg dolů za den
3.9 (77.14%) 7 hlasov

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *