Jak rychle, bezpečně a přirozeně zhubnout bez drastických hladovek a neúčinných doplňků stravy? Věřte svému odhodlání

Chcete rychle zhubnout? V tom případě nespoléhejte na magické diety a zázračné reklamní sliby. 

Pouze správně směrovanou snahou a disciplínou lze hubnutí urychlit. Držte se základních rad a váhu nejenom shodíte, ale také udržíte a nepřiberete zpět. 

jak rychle zhubnout?

Existuje mnoho diet a doplňků stravy, které slibují prakticky bezbolestné a extra-rychlé hubnutí.

Bohužel jde vždy o radikální zásah do fungování metabolismu a rapidní omezení běžné stravy. Kvůli tomu sice lze zhubnout rychle, ale váha se s jistotou vrátí. Po nechtěném, ale zcela jistém jojo efektu většina lidí na dietách ještě více přibere.

A to je přesně opak toho, o co se snažíme. Zhubnout rychle, zdravě, bez šoků a výkyvů, a hlavně trvale.

Proč diety a doplňky stravy na hubnutí (na 99,9 %) nefungují?

proč diety a prášky na hubnutí nefungují?

Protože omezují naše zvyky a potřeby. Jsou často nutričně nedostatečné a způsobují nechtěné vedlejší účinky.

Prvním negativem je soustavný hlad. Pokud vyřadíte většinu zdrojů energie, tělo sice spaluje uložené tuky, ale hladoví a dává to hlasitě najevo.

Dále se přidává soustavná únava. Energetické zdroje, na které je tělo léta zvyklé, najednou z jídelníčku zmizí a vy tak budete sotva stát na nohou a držet oči otevřené.

Vše doprovází soustavná nespokojenost. Váha moc neklesá, necítíte se dobře, víte, že něco je špatně ale ke zlepšení nedochází a to vyúsťuje do frustrace a zklamání.

Po několika dnech na striktní redukční dietě nebo konzumace nějakého doplňku, který vám sice vyplňuje žaludek, ale žádné živiny do těla nepřivádí, se organismus dostane do šoku a stresu.

Mozek káže organismu každé snězené sousto ihned ukládat jako zásobu energie na další dny hladovění. Přesně to se projeví na rostoucí váze.

Cokoliv, kousíček sýra nebo krajíc suchého chleba bude v těle zadrženo. Tak funguje lidské tělo a je to pro něj přirozené.

Útrpná, několikadenní snaha o hubnutí se tak každým soustem čehokoliv začne vzdalovat. Namísto zhubnutých kil budete po 2 týdnech těžké podvýživy nevěřícně koukat na zvýšenou váhu.

Energie, čas a peníze, a dokonce i vaše zdraví a kondice budou pryč. Jediné, co nebude pryč, bude vaše váha, která s vámi ochotně zůstane i nadále.

A přesně to je hlavní chyba a riziko této enormní a nepromyšlené snahy zhubnout. Pokud vám tyto drastické zásahy do těla nedoporučil lékař kvůli obezitě, sami se do nich nikdy nepouštějte.

Přitom to jde zdravě a přirozeně. Ano, potrvá to déle a do letošních plavek nezhubnete.

Zhubnete sice o něco později, ale zdravě a trvale. Zapojte tyto bezpečné a zcela přirozené rady:

3 hlavní zásady rychlého, ale bezpečného a přirozeného hubnutí

  • Snižte chuť k jídlu. Poslouží potraviny s obsahem vlákniny, které tělo tráví déle a udrží vás déle syté.
  • Zrychlete metabolismus. Zde se nevyhnete fyzické námaze. Nechci kazit radost, ale bez energetického výdeje hubnout nelze. Co jde do těla, musí z těla také ven.
  • Zlepšete metabolické zdraví. To znamená neexperimentovat, nehazardovat, nevěřit každé hloupé reklamě na internetu, přemýšlet, nehladovět a necpat se pochybnými výrobky se zázračnými sliby.

Trvalé změny stravovacích a životních návyků pro rychlé hubnutí

Slovo TRVALE znamená, že je potřeba změnit životosprávu NAPOŘÁD. Žádné chvilkové testy a změny váhu nesníží. Hubnutí je odměnou pro vytrvalé a cílevědomé lidi.

Snižte příjem sacharidů

sacharidy a hubnutí
Pečivo, luštěniny, brambory, rýže, těstoviny a mnohé další. To jsou sacharidy naše každodenní.

Nejde pouze o laskominy. Rýže, brambor, obiloviny, luštěniny, pečivo, obecně většina příloh. To vše jsou sacharidy, kterých stačí jíst méně.

Cílem je snížit příjem škrobů a cukrů (uhlohydráty, karbohydráty). Díky tomu tělo přechází ze spalování sacharidů na tuky a váha začíná klesat.

Studie dokládá, že u obézních žen byl vyšší úbytek hmotnosti právě po vyřazení sacharidů, než po snížení příjmu tuků.

Nízkosacharidová strava může snížit chuť k jídlu, díky čemu sní člověk méně a o to rychleji hubne. Cítí se déle sytý.

Snížení a hlídání si sacharidů může snížit chuť k jídlu, snížit hladinu inzulínu v krvi a snížit váhu bez přílišného hladovění.

Jezte kvalitní bílkoviny, tuky a čerstvou zeleninu

jídelníček na hubnutí
Maso, zelenina a malá sacharidová příloha. Ideální oběd nebo večeře na každý den.

Zde musím zklamat vegany a další extrémní skupiny lidí. Živočišná strava je pro tělo důležitá a prospěšná a to i při snaze o hubnutí. Jezte pestře všechny skupiny (zdravých a nezpracovaných) potravin.

Vyvážené a pestré jídlo obsahuje bílkoviny, tuk a nízkosacharidovou zeleninu. Třeba plátek masa s cizrnou a brokolicí. Ideální oběd.

Tato skladba hlavních jídel sníží i příjem sacharidů, ideálně na 20 až 50 g denně.

Kdysi se „přísně“ doporučovalo 5 jídel denně, ale to je pouze doporučení. Každý má jiné chutě, výdej a návyky. Zkuste začít se 3 porcemi jídla denně. Nestačí? Nevadí. Přidejte i čtvrté.

Cílem je NEHLADOVĚT, a zároveň SE NEPŘEJÍDAT. Měli byste být vždy sytí, ale ne přeplnění.

Kvalitní bílkoviny

Strava s vyšším obsahem bílkovin (proteinů) tlumí chuť k jídlu. Studie dokládá, že člověk se zvýšeným příjmem bílkovin snížil příjem kalorií o 441 jednotek denně.

Zde najdete nejbohatší zdroje bílkovin v potravinách. Jezte maso, ryby, mořské plody, vejce, mléčné výrobky i rostlinné zdroje (zelenina, luštěniny, semínka).

Zdravé tuky

Nebojte se. Tuky jsou základní živinou a potřebujeme je všichni a to i pokud právě hubneme. Chyba je v tom, že se lidé na dietě tuku vzdávají a tím narušují přirozené tělesné mechanismy.

Na mysli mám ale zdravé tuky, a tedy ne různé ztužené a přeškvařené tuky, které najdete ve zpracovaných polotovarech a nezdravých potravinách.

Zdravý tuk je olivový, kokosový, rybí, vepřové sádlo, máslo, rostlinné neztužené oleje lisované ideálně za studena, oleje ze semen a ořechů. Vše nakupujte co nejčistější a co nejméně zpracované či ochucované a barvené.

Díky tuku navíc ze stravy přijmete více prospěšných látek (hlavně vitamíny rozpustné v tucích). Bez tuku by se nevstřebaly a tělu by scházely.

Čerstvá a zdravá, nízkosacharidová zeleninka

Zelenina je plná vitamínů, minerálů, vlákniny, antioxidantů a enzymů, které tělo potřebuje denně. Proto je nesmysl držet jakékoliv diety, které zeleninu zakazují, a také je nebezpečné konzumovat doplňky na hubnutí a zeleninu při tom ignorovat.

Zeleninu potřebujete. Nesmíte jí vyřadit. Zaměřte se na tu, která má méně sacharidů. Pořád je ale z čeho vybírat.

Paprika, brokolice a květák, křest, houby, cuketa, špenát, saláty a listová zelenina obecně, byliny a natě, kapusta a zelí, avokádo, zelené fazolky, cibule, česnek a pórek, okurky, celer, rajčata, ředkvičky, lilek a tak dále.

A jak poznat nízkosacharidovou zeleninu? Jednoduše. Není tak sladká.

Každé své jídlo sestavte ze zdrojů bílkovin, tuků a nízkosacharidové zeleniny. Snížíte pocity hladu, nebudete se přejídat a budete jíst zdravě.

Mírná fyzická námaha aspoň 3x za týden

sport a hubnutí
Vždy je lepší sportovat se zkušenějším partnerem. Bude vás motivovat a upozorní na chyby.

Tento krok je snad nejtěžší. Musíte aktivně něco dělat. Váha nepůjde dolů, pokud nebudete mít energetický výdej.

Nedá se pouze jíst (energetický příjem), sedět u hezkých článků na internetu a čekat, že se váha sníží. Metabolismus je potřeba nakopnout a tělo zbavovat kalorií.

Samozřejmě zde nedoporučuji maratonské běhy na 20 km ani zvedání 50 kg činek. Vůbec ne. Pohyb nesmí být agresivní a přehnaný. Opět je ale potřebná disciplína a pravidelnost.

Za minimální doporučený pohyb se počítá nepřetržitý pohyb aspoň 3x týdně po 40 minutách. A může to být klidně intenzivní úklid.

Pod pohybem se rozumí pohyb jako takový, takže nemusíte hned běžet do fitka ani na nákupy sportovní výbavy.

Pokud náhodou chcete cvičební pomůcky na doma, seznam těch nejlepších najdete zde.

A hlavně se toho tolik nebojte. Oslovte kamarády, kteří se již hýbou. Zajděte si nezávazně pokecat do nejbližšího fitka s trenérem o tom, jak by mohl vypadat váš plán cvičení a kolik vlastně zvládnete.

Nejezděte všude autem. Jděte se projít v okolí. Rodinný nákup počká i na neděli večer. V nákupáku nemusíte trávit volný čas. Televize vám neuteče. Jděte se psem nebo na kopeček poblíž.

Skočte si na plovárnu a poběhněte přes ulici. Oprašte nebo si pučte kolo. Jděte na jógu v parku zdarma nebo cvičte doma podle YouTube. A milion dalších příležitostí, které má každý zdarma a kdykoliv.

Cheating day (podváděcí den)

Uvedené kroky k rychlému, ale trvalému zhubnutí mohou být těžce zvládnutelné a člověk má tendenci podvádět.

Podváděcí den je proto „pomocnou berličkou“ právě pro ně. I zde je ale důležité přesně si podvádění naplánovat a nepodvádět často. To by totiž hubnutí zcela zastavilo.

Podvádění znamená, že v plánovaný den sníte něco, co po zbytek týdne nejíte. Žádné půlkilové zmrzliny ani krabice svatebních koláčů. Ani 2 litry vína za večer ne. Žádné extrémy. Pokud hřešit, tak taky zdravě.

Sladké exotické ovoce a sladké druhy zeleniny, které jste po zbytek týdne vyřadili. Sladké kafíčko. Tabulka hořké čokolády. Oříšky v čokoládě. Fit sušenky a tyčinky. Kandované ovoce. Ovoce máčené v karamelu.

Existuje tolik možností, jak zahnat chuť na sladké. Tolik sladkých, ale jinak zdravých potravin. Tolik receptů.

Zde doporučuji náš spřátelený blog Blendea.cz, kde najdete desítky zdravých receptů. Stačí se inspirovat. Všechny jsou jednoduché na přípravu.

Zdravý a vláčný banánový chlebíček a Nepečené čokoládové košíčky se svěží mátou

Počítání kalorií a kalorický deník

Vaše tělo není vědecký projekt. Nemusíte si všechno až tak přehnaně hlídat. Pokud budete jíst tak, jak jsem psal v článku, nepotřebujete notes, váhu ani kalkulačky. Budete se orientovat podle sebe a svých pocitů.

Držte se masa, zeleniny a zdravých tuků. Ovoce nejezte, zeleninu jezte nízkosacharidovou.

Pokud máte motivaci a jste odhodlaní, můžete si kalorie spočítat třeba na této kalkulačce.

9 užitečných rad pro rychlé hubnutí

Pokud vám zmíněné hlavní zásady spíše zamotaly hlavu a nevíte, co přesně dělat, tyto rady budou sice krátké, ale o to konkrétnější.

JEZTE KE SNÍDANI HODNĚ BÍLKOVIN

A tedy mléčné výrobky (bílý jogurt, sýr, kefír, cottage, lučina), vajíčka, libové šunky (čistou svalovinu a žádné slepené, ochucené salámy), zeleninku a celozrnné pečivo s obsahem vlákniny.

Taková snídaně zasytí na dlouho, sníží chutě na sladkosti a dodá správný počet kalorií.

ZCELA ZRUŠTE SLAZENÉ NÁPOJE A OVOCNÉ ŠŤÁVY, DŽUSY A SIRUPY

Jsou to totiž pouze cukry a konzervanty. Nic, co by tělo potřebovalo. Naučte se pít čistou nebo minerální vodu, čaj, mléko, občasně neslazenou kávu a skleničku piva či vína (nepřehánět). To do pitného režimu dospělého člověka bohatě stačí.

PŘED JÍDLEM SE NAPIJTE VODY

Sníte tak méně, než s úplně prázdným žaludkem. V dlouhodobém horizontu tak lze zhubnout ještě o něco více.

JEZTE DLE ZÁSAD ZDRAVÉHO STRAVOVÁNÍ

Nehladovějte. Nepřejídejte se. Jezte čerstvou zeleninu. Jezte různé druhy masa. Jezte málo ovoce. Pijte hodně vody. Zmenšete přílohy. Nesmažte, ale vařte. Nepečte, ale duste. Nejezte konzervy, hotovky ani mražené polotovary. Nejezte pozdě před spaním. Nejezte od nudy. Nejezte ve stresu. Nejezte kvůli smutku. Nenuťte se do jídla. Neodepírejte si jídlo. A tak dále. Buďte přirození a myslete na zdravou stravu.

PIJTE ČAJ A NESLAZENOU KÁVU

Kofein dovede zrychlit metabolismus o 3 až 11 %. Další malý krůček k rychlejší ztrátě váhy.

JEZTE A VAŘTE CELÉ SUROVINY

Celá potravina obsahuje mnohem více prospěšných látek a je pro nás přirozenější, než různé sušené směsi, či dokonce extrakty ošizené od potřebných nutrientů.

Narážím tím na zcela nepotřebné doplňky stravy, které sice slibují jakési doplnění různých látek do těla, ale nejde o komplexní, plnohodnotný ani přirozený způsob, jak tělo vyživovat správně.

Jezte skutečné potraviny, ne jejich ubohé náhražky a to ani pokud mají krásné a líbivé reklamy plné štíhlých a vysmátých žen.

JEZTE A ŽVÝKEJTE POMALU

V rychlém čase sníte více. Jezte pomalu, jídlo si vychutnávejte a také pomalu žvýkejte. Mozek bude mít pocit, že je žaludek plnější, než když do sebe jídlo naházíte ve spěchu.

SLEDUJTE VÁHU KAŽDÝ DEN

První úbytky na váze vás budou motivovat v nové životosprávě a o to lépe se vám bude pokračovat. Lidé, kteří si dělají statistiky, mají tendenci vydržet déle a dosáhnout lepších výsledků.

SPĚTE PRAVIDELNĚ A VŽDY DOSYTA

I hubnutí je pro organismus zátěž, na kterou potřebuje oddech a regeneraci. Proto si udělejte spací rutinu, Jděte spát vždy ve stejný čas (ideálně i o víkendu) a ve stejný čas vstávejte.

Krátký a nevydatný spánek přispívá k tloustnutí. Tipy na dobrá spánek najdete v článku Jak se konečně vyspat aspoň 8 hodin?

CO JSME ZJISTILI?

– zhubnout lze úpravou jídelníčku pro snížení kalorického příjmu a zařazením pohybu pro výdej kalorií

– změna musí být trvalá, aby i hubnutí bylo trvalé

– drastickou dietou ani pomocí doplňků tablet (tablety, nápoje, prášky, směsi, instantní jídla) zhubnout nelze

– kromě vysněné váhy budeme šťastní, zdraví, hezcí, sebevědomí a přitažliví

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY O DIETÁCH A METODÁCH HUBNUTÍ

TOP 3 nejlepší a bezpečné diety, se kterými opravdu zhubnete
Nízkosacharidová dieta – jedna z mála chutných a bezpečných + ROZHOVOR s dietoložkou
Dieta podle Mačingové – přísná, ale rychlá a účinná
Bezezbytková dieta – střevo zůstává čisté + 8 RECEPTŮ
Dieta před kolonoskopií ulehčí celé vyšetření
Jaterní dieta zrevitalizuje oslabená játra
Dieta při průjmu – zbavte žaludek nepohodlí rychle + ROZHOVOR s dietoložkou
Ketonová dieta – zhubněte rychle pomocí KETÓZY
Dieta podle krevních skupin – sběratelé, pěstitelé a lovci

/ZDROJ/

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..