10 tipů jak zhubnout po třicítce

Je mi třicetJiž tolikrát jsem od svých starších kamarádek zaslechla, jak těžké je udržet si váhu anebo jak na vytouženou hmotnost dosáhnout po určitém věku. Vždy, když jsem poukázala na jejich jídelníček či zmínila jejich pohybovou aktivitu, dokázaly mi akorát opáčit slovy „Počkej, až tobě bude tolik, co mně“.

Je všeobecně známo, že ženy po třicítce začnou v průměru ztrácet 1 % svých svalů, což postupně zpomaluje jejich metabolismus. To by nebyl až takový problém, účinně můžete proti tomuto trendu bojovat cvičením a dostatečným příjmem proteinů. Jenomže nejen, že je metabolismus ženy ve 30 jiný, než ten dvacetileté, nicméně, i život a priority se tímto věkem velmi často mění.

Dle statistik průměrná žena poprvé porodí ve svých 25 letech, takže přibližně do 30 let se bude její tělo vzpamatovávat alespoň z jednoho těhotenství.

Mnohé ženy po třicítce mají nejen děti, ale současně tvrdě pracují a velmi často jim nezbývá pomalu ani čas na vyčištění zubů. Jak z toho ven? Musíte si uspořádat své priority a podívat se na to, zda byste nemohly dělat něco lépe.

Předně, prioritou číslo jedna jsou jistě vaše ratolesti, které z celého srdce milujete a další je vaše zaměstnání, neboť peníze zcela určitě potřebujete. S tímto nikterak nehnete. Zaměřte se proto na to ostatní.

  1. Není jídlo jako jídlo

Těstovinový salátNemusíte se ládovat smaženými pokrmy, a přesto se vám zdá, že stále kynete víc než roky před tím. Vaším hlavním nedostatkem zřejmě bude nedostatečné povědomí o jídle jako takovém. Jíte přeci relativně zdravě, dokonce zdravěji než dříve, zrovna včera jste si dala těstovinový salát, a ten je přeci dietní. Palačinky, které jste dělala nedávno k večeři, jste přeci připravovala zcela bez tuku. Poznáte, kde je chyba? Těstoviny, moučníky, pečivo – to je ten kámen úrazu. Pšeničné potraviny mají na svědomí zvedání hladiny krevního cukru, který spustí cykly, kdy je nasycenost střídána neovladatelnou chutí k jídlu.

  1. Ráno jez jako král, o oběd se poděl s přítelem a večeři dej nepříteli

Věděly jste, že lidé, kteří pravidelně vynechávají snídani, nejen, že neušetří kalorie, ale dokonce se jim ručička váhy v konečném důsledku pohne směrem nahoru? Ve skutečnosti tito lidé totiž nakonec snědí mnohem více kalorií během dne, než kdyby měli klasicky tři jídla denně. Jednoduše se jim ten záměr “nepapat” vymkne z rukou.

  1. Zapomeňte na radikální diety

Jistě mi dáte za pravdu, že trápit se radikálními dietami je naprosto zničující a nemnoho řešící přístup. Hlavním nedostatkem těchto nekompromisních diet je, že v okamžiku, kdy s nimi skončíte, zastaví se i vaše hubnutí a postupně se vrací všechno do starých, zajetých, kolejí – jednoduše řečeno, dostaví se starý známý a tolik nenáviděný jojo efekt.

Při drastických dietách totiž nedochází k úbytku tukové, ale svalové hmoty. Aby se jojo efekt nedostavil, nesmíte s dietou nikdy přestat. Není to tak zlé, jak se na první pohled může zdát. Existuje mnoho sebehloupějších diet, ale současně existují i ty, které se dietami snad nazývat ani nedají. Jde spíš o zdravější životní styly, jejichž principy byste si měly osvojit.

Je jen na vás, zda vám například více vyhovuje dělená či živá (raw) strava. Obě dvě jsou prospěšné v tom směru, že se naučíte vhodně kombinovat potraviny tak, aby nedocházelo k zahnívání potravy ve střevech, což nevhodná kombinace jídla způsobuje. Svůj jídelníček si poté lehce přizpůsobíte svým vlastním potřebám a chutím.

  1. Práce kvapná, málo platná

Cesta k ideální postavě a zdraví jako takovému, není krátká, jinak by přeci všichni byli tak štíhlí! Ani svět nebyl stvořen za jeden den, tak proč chcete trhat sportovní rekordy? Všechno má své logické opodstatnění.

Když budete krůček po krůčku plnit svůj hubnoucí plán, dokonale poznáte trasu, budete mít dostatek času odhalit různá temná zákoutí, kterých byste si v tom spěchu neměli šanci ani všimnout a nic nepříjemného vás nepřekvapí. Postupně se zbavujte svých nevhodných stravovacích návyků a sledujte, jak se vaše tělo mění a jak na tyto nové změny reaguje.

  1. Cvičit ano, ale chytře

Cvičit anoCvičením získáte svalovou hmotu, čímž se vám podstatně zrychlí metabolismus a ta pak bude tuky pálit sama. Paradoxně na hubnutí není běh nejvhodnější, neboť aerobním tréninkem svůj metabolismus naopak zpomalujete. Intervalové cvičení je to pravé ořechové na hubnutí! Na spalování tuků jsou totiž nejvhodnější intervalové aktivity o vysoké intenzitě. Zkuste namísto dlouhého běhu na svůj pořad dne zařadit, třebaže mnohem kratší, intervalový běh. Anebo slyšeli jste již něco o doposud nejnáročnější metodě intervalového tréninku Tabata?

  1. Detoxikujte se!

Očista je základ zdraví a všech snah o redukci váhy. Když už jste se rozhodly své tělo podrobit tak velké změně, měly byste mu jeho práci s kilogramy maximálně usnadnit. Existuje mnoho cest, jak tělo od nahromaděných toxinů očistit. Na trhu je k dostání nepřeberné množství produktů, které vám jsou schopny zaručeně, bohužel však i jen zdánlivě, detoxikaci značně usnadnit. Je zcela na vás, kterému z nich dáte přednost. Některé z nich po vás vyžadují určité úsilí, které se pojí s omezováním vašich každodenních činností.

TIP: zkuste detoxikační produkt prodetox, který je navržen tak, aby se on přizpůsobil vašemu životnímu tempu, a přitom vás zbavil několika kilogramů nahromaděných toxinů jen za dva týdny.

Prodetox pro detoxikaci

  1. Zelený elixír života

Možná jste o nich již tolik slyšeli anebo četli a také velmi přínosné články o mladém ječmeni, chlorelle či spirulině najdete na našich stránkách. Jak tomu ve skutečnosti je? Jde jen módní trend, anebo si po zásluze zaslouží přídomek superpotravina? Ano, jistě, zaslouží si být oslavovány, avšak musíte být v tak velkém množství zelených potravin obezřetní, neboť ne všechno superpotravinou v pravém slova smyslu je.

Na etiketě výrobku mohou být tyto produkty do nebe vyzdvihovány, vždyť papír toho snese hodně a cena může být více jak přijatelná, avšak na úkor kvality! Cena kvalitních zelených potravin se pohybuje okolo jednoho tisíce korun, s tím zkrátka musíte počítat, nicméně u těchto producentů byste měli mít již jistotu, že chlorella byla pěstována v absolutně čistém prostředí a ječmen byl usušen při nízké teplotě tak, aby nebyly jeho živiny nepřiměřenou teplotou zničeny.

Na této stránce najdete porovnání jak chlorelly, tak mladého ječmenu od různých výrobců. Teď na jaře však nemusíte utrácet své těžce vydělané peníze za zelené potraviny, když jimi jste doslova obklopeni ze všech stran. Vezměte rukavice, košík, nožík a hurá na kopřivy či pampelišky. Odšťavněte nebo umixujte tuto travinu a budete mít čerstvou zelenou šťávu plnou organického chlorofylu, vitamínů a minerálů zcela zadarmo!

  1. Plody přírody jsou zázrak

Ovoce a zelenina jsou plné vitamínů, minerálů a vlákniny, které vaše tělo nezbytně ke své funkci potřebuje, posílí váš imunitní systém a přispěje k správnému fungování buněk a orgánů.Ovoce Tepelně neupravené ovoce a zelenina jsou živé potraviny a tentýž účinek budou mít na vaše tělo. Zatímco ovoce je vhodné jíst spíše v dopoledních hodinách, konzumace zeleniny je lepší v hodinách odpoledních. Rozhodně nikdy nekombinujte ovoce a zeleninu dohromady.

Ovoce totiž velmi rychle strávíte, a jestliže ve vašem žaludku narazí na pomaleji trávenou potravinu, začne kvasit. Ve výsledku budete trpět plynatostí, nadýmáním a začne vznikat protoplazmatický jed ethanol. Výjimku tvoří listová zelenina, kterou můžete kombinovat jak s ovocem, tak zeleninou. Ovoce i zelenina vám značně pomohou tělo detoxikovat.

  1. Jezte omega-3 mastné kyseliny

Omega-3 a omega-6 mastné kyseliny patří do skupiny polynenasycených tuků a zatímco omega-6 mastné kyseliny, které jsouLněné semínko obsažené v olejích, získá člověk běžnou konzumací dostatečné množství, s omega-3 mastnými kyselinami je to o něco složitější. Na omega-3 mastné kyseliny je bohatý středomořský styl stravování s velkým množstvím darů moře. Mimo jiné se značné množství omega-3 mastných kyselin nachází v zázračném, a mnohdy nedoceněném, lněném semínku.

Pravidelnou konzumací lněného semínka svému tělu dodáte to, co tolik potřebuje. Nejen, že vám bude bezchybně fungovat trávení, ale nebudete ani pociťovat nikterak silný hlad či chuť k jídlu. Mnoho lidí pravidelně investuje do předraženého exotického psyllia a přitom český len, který mají doslova za humny, zcela nelogicky opomíjejí.

  1. Vyhýbejte se vysokokalorickým nápojům

Pijte voduTekuté kalorie z alkoholu, slazené kávy se smetanou, pasterizovaných džusů, slazených čajů a limonád skutečně horentní měrou přispívají k nárůstu hmotnosti. Jedna nedávná studie ukázala, že sladké nápoje se v kalorickém příjmu Američanů podílí celými 21 %. Když totiž pijete slazené nápoje, obvykle si neukrojíte ze své porce jídla ten díl, který jste upily, takže nejen, že sníte možná až příliš kalorické jídlo, ale k tomu ještě vypijete několik desítek kostek cukru denně v přeslazených limonádách. Pijte obyčejnou vodu, neboť díky správnému pitnému režimu urychlíte funkci metabolismu, v rámci možností vás zasytí (ne nadarmo se přeci říká, že hlad je převlečená žízeň) a odplaví odpadní látky z těla ven.

Hubnout není snadné ve dvaceti letech, přirozeně to nebude jednodušší ani ve třiceti, či čtyřiceti letech. Milé dámy, doporučuji vám nastudovat si co možná nejvíce informací o jídle, které běžně vkládáte do svého nákupního vozíku. Plně chápu, že nestačí pouze tvrzení od někoho zcela neznámého, kdo napíše takový nebo podobný článek, že vaše tělo není popelnice, takže byste do ní odpadky vhazovat zaručeně neměly. Nebyla jsem jiná a vždy jsem si říkala, že to přeci nemůže být až tak hrozné. To zkrátka k motivaci nestačí. Udělejte si tu námahu, pročtěte si etiketu výrobku (schválně, zda vás přejde chuť na rybí salát v éčkovém koktejlu), zjistěte si, jak se ve vašem těle chová taková pšenice, jakou moc v sobě skrývají superpotraviny, proč byste měli alespoň v období jara a léta uvažovat o raw food či jaké potraviny vám snáze pomohou zhubnout.

10 tipů jak zhubnout po třicítce
5 (100%) 1 hlasov

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *