Ženská fitka 16. DÍL – Bojové sporty pro ostré holky i fit andílky

Složité, téměř taneční choreografie na hodinách aerobiku vás nikterak nelákají a kontrolované a pomalé pohyby při cvičení pilates či jógy vás zase nudí. Ženám s výbušnější povahou a energií na rozdávání nemusí klasické fitness, aerobní cvičení či posilování ve fitku vyhovovat. Pokud je to právě váš případ, potřebujete něco úplně jiného a akčnějšího. Vyzkoušejte bojová umění.

Bojová umění jsou velmi populární mezi muži i ženami. Je pouze na vás, zda se rozhodnete navštěvovat skutečné hodiny boxu, kickboxu či jiných druhů bojových umění. Skvělou variantou jsou zejména kondiční fitness lekce, které se inspirují různými druhy bojových umění .

Opravdu dobří instruktoři vám však z bojových umění a sportů předají více než jen tvrdý trénink a pár efektních pozic. Pomohou vám také najít duševní rovnováhu, zbavit se zbytečného stresu a naučit se efektivní fyzické obraně. 

bojové sporty

 

Bojové sporty pro sexy postavu, vnitřní i fyzickou sílu a duševní klid

Bojová umění a sporty jsou stejně vhodná pro ženy jako pro muže. Bojová umění z vás totiž neudělají “nařachanou svalnatou mužatku”, která nejde daleko pro ránu. Ať už skutečné tréninky nebo kondiční cvičení inspirované bojovými sporty je fyzicky velmi náročné, naučí vás také disciplíně a lepšímu soustředění.

Bojová umění rozvíjí fyzickou kondici, budete daleko pružnější, silnější a rychlejší. O vytvarovaných sexy ženských křivkách ani nemluvím. Při vysoké intenzitě tréninku nemají tukové buňky absolutně žádnou šanci.

Nejde přitom pouze o box, kickbox, thajský box či tai-či. Bojových sportů a umění existuje celá řada a vy si můžete vybrat přesně takový, který vám sedne přímo “do rány”. Na výběr jsou tradiční bojové sporty, japonská umění, za pozornost ale stojí i bojové umění z Brazílie či Ruska. Mám pro vás tipy na nejlepší bojové sporty, které vás promění v sebevědomou silnou ženu.

Pavla „Kulíšek“ Kladivová, zakladatelka a hlavní trenérka ARENY Pavly Kladivové je profesionální sportovkyně, několikanásobná mistryně ČR v silovém trojboji, držitelka světového rekordu a v současnosti aktivní zápasnice bojových sportů:

Kondiční bojové sporty jsou velmi fyzicky náročné. Tepová frekvence kolísá stejně jako u intervalových tréninků, a to je pro hubnutí vhodnější než dlouhý běh. Mlácení a kopání do pytle zvyšuje fyzický fond a trénovanost, což přispívá ke zdravému srdci. Při bojových sportech zapojujete v jeden okamžik všechny svaly těla, čím zlepšujete koordinaci a  perfektně formujete celou postavu. Krom toho, že se pekelně zapotíte, ze sebe vybijete i špatné emoce, a domů jdete s čistou hlavou. Máte ze sebe dobrý pocit, lepší sebevědomí a prostě se cítíte šťastnější. Velkým benefitem je samozřejmě ovládnutí technik, které vám mohou pomoci v krizových situacích. Pro sebeobranu je velmi dobrý kickbox nebo chvaty z jiu-jitsu. I my máme v ARENĚ lektory a lektorky bojových sportů. Už dávno neplatí, že jsou tato umění mužským sportem.

Pavla Kladivová

 

Co jíst po bojovém tréninku? 

Jednoznačně doporučujeme směs rostlinných proteinů Blendea SUPERPROTEIN. Je vhodný hlavně pro vegany, ale pořádnou nálož benefitů má i pro nevegany díky kvalitnímu rýžovému a hrachovému proteinu.

Směs obsahuje i 4 superpotraviny maca, MSM, yacon a lucuma pro lepší pevnost kloubů, šlach a vazů, které může veliká sportovní zátěž oslabovat.

Klikněte a čtěte o podrobných účincích anebo si SUPERPROTEIN hned teď objednejte, aby byla vaše potréninková strava dokonale vyvážená a vašich cílů jste dosáhla co možná nejrychleji.

Blendea SUPERPROTEIN

 

Kondiční box a fitbox pro ženy

Zatímco v klasickém boxu je cílem soupeři udělit co nejvíce úderů, kondiční box se zaměřuje na zlepšování fyzické kondice. Opravdu to neznamená, že se budete učit “prát”. Box je extrémně náročný sport, a to platí i pro tréninky.

U boxu se sice smí používat při boji pouze ruce, to však neznamená, že zbytek těla je zanedbáván. Právě naopak. Přímo pro ženy byl vytvořený Fitbox, kde se dynamicky boxuje do speciálně upraveného boxovacího totemu. Správnou kombinací úderů a kopů protáhnete a posílíte celé tělo.

bojové sporty pro ženy

Cvičení bojových sportů z vás udělá sebevědomou nádhernou ženu 😉

 

Kondiční kickbox a Fit kickbox pro ženy

Kickbox je moderní bojový styl, který využívá úderů a na rozdíl od boxu i kopů. Díky tomu kickbox patří mezi komplexní bojové sporty. Stejně jako box zahrnuje údery pěstmi, obrany a úhyby, navíc však používá kopy a údery koleny. U kondičního boxu je rovněž důraz kladen na fyzičku. Třeba vás to ale chytne natolik, že se odvážíte do ringu.

Pro ženy byla vytvořena varianta fitness varianta Fit kickbox, při kterém se vůbec nebojuje. Trénink je zaměřený zlepšení kondice, zhubnutí a získání sebevědomí. Je to komplexní sport, při kterém se procvičuje technika, posiluje a nezapomíná se ani na strečink. Navíc se naučíte pár triků, které se vám budou hodit při případné sebeobraně.

Mario Jarkaš, několikanásobný mistr republiky v kickboxu a čínském boxu vysvětluje:

Líbit se to bude hlavně ženám, které chtějí okusit techniku bojových sportů, ale nechtějí jít do přímého kontaktu. Vyzkouší si boxovat na pytel a lapy, zároveň dostanou dávku aerobního tréninku, čímž spálí velké množství kalorií a v závěru posílí problematické partie. Nezanedbatelným efektem je zvýšení sebevědomí, což s sebou bojové sporty automaticky přinášejí.

ženský box

Trénink boxu a kickboxu na vás nenechá nit suchou.

 

Aikido

Japonské bojové umění aikido je relativně  nový sport. Vzniklo “teprve” na začátku 20. století a jeho cílem bylo naučit se využít sílu protivníka k jeho porážce. Pro ženy je to tedy ideální bojový sport, který využívá mentální sílu a je založeno především na obraně. Aikido není útočný sport.

To ale neznamená, že to není fyzicky nenáročný sport. Naopak na trénincích zapracujete nejen na své fyzické kondici, ale také zlepšíte výbušnost, pružnost i sílu. Naučíte se poslouchat své tělo a zjistíte, že jste mnohem silnější, než jste si kdy představovala.

 

VIDEO: HIIT trénink pro dvojice na doma. 

 

Taebo

Podle názvu by jeden hádal, že jde o asijský bojový styl. Není to tak. Taebo v 70. letech minulého století vymyslel americký guru Billy Blanks. Lekce Taeba jsou vhodné i pro ženy, protože silově zaměřené pohyby zlepšují fyzickou kondici, vytrvalost, sílu a pružnost. Ženy jistě ocení, že podporuje spalování tuků, posiluje a tvaruje tělo.

 

Les Mills Bodycombat

S cvičením vycházejícím z bojových sportů přišel také po celém světě populární cvičební program Les Mills. Lekce Bodycombat spojuje posilovací cvičení a intenzivní kardio, takže má ty nejlepší účinky na ženské tělo.

Pozice vychází z různých bojových umění od boxu, přes karate, thajský box až po taekwondo. Intenzitu tréninku podpoří i skvělá motivační hudba. Bodycombat zpevňuje střed těla a zlepšuje celkovou flexibilitu. Navíc vás nejen přebytečného tuku, ale také stresu.

 

VIDEO: 30-Minute BodyCombat-Inspired Workout With Boxing, Kung Fu, and Muay Thai

 

Thajský box pro ženy (Muay Thai)

Veškeré kondiční lekce bojových sportů pro ženy se vyhýbají boji. Kondiční variantu lze najít také u oblíbeného thajského boxu, což je jinak drsný bojový styl. Odlehčená verze Thai box pro ženy kombinuje různé údery a kopy tak, aby se ženy zbavily tuku a posílily celé tělo, ne aby vítězily nad protivníky.

Intenzita zátěže se střídá mezi aerobní a anaerobní fází, což má pozitivní vliv na spalování tuků. Všeobecně platí, že bojové sporty jsou skvělým způsobem, jak úspěšně porazit ženské problematické partie.

 

Systema

Méně známý bojový styl vymysleli Rusové údajně již v 10. století jako reakci na všechny možné bojové styly. Systema je ucelený bojový sport rozvíjející člověka nejen po fyzické, ale také psychické a duševní úrovni.

Tréninky jsou vysoce komplexní, žádná část lidského těla nebude ušetřena pozornosti. Tomuto bojovému umění se věnují hlavně muži, ženy ale nejsou výjimkou.

 

Krav Maga

Stále více žen si oblíbilo bojové umění pocházející z Izraele. Tento styl využívají speciální bezpečnostní složky, ale proniklo i mezi obyčejné lidi. V reálu je to velmi tvrdý bojový styl téměř bez pravidel. Kondiční tréninky jsou plné náročných sestav vytvořených pro boj zblízka a sebeobranu.

Krav Maga vás naučí, jak se zachovat v různých kritických situacích. Vybudujete si skvělou kondičku, vypracujete si dokonalé tělo, posílíte mysl a zvládnete se ubránit útočníkovi s nožem či pistolí.

 

VIDEO: Krav Maga pro ženy – pokud se stydíte trénovat s muži

 

5 důvodů, proč začít s bojovými sporty

Bojové sporty vás lákají, ale jste na hraně? Přece jen jste něžná žena a bojové sporty dokáží být dost drsné. Bojové sporty ale nejsou pouze o boji. Přečtěte si 5 hlavních důvodů, proč se vrhnout do boje ještě dnes 🙂

  1. Poznejte své já – nikde se prý nepoznáte lépe než v bojovém ringu. Bojové sporty vám ukáží, kdo skutečně jste. Zjistíte, zda se nebojíte riskovat, jste chladně racionální nebo naopak hodně emotivní. V ringu totiž musíte reagovat rychle, bez dlouhého uvažování. Na masky a přetvářky není čas.
  1. Naučíte se poslouchat instinkty – v boji jsou instinkty více než důležité, pomohou vám reagovat správně a hlavně rychle. Tato obnovená schopnost vám pomůže lépe vnímat své vnitřní signály také mimo ring.
  1. Zbavíte se strachu – strach patří mezi přirozené lidské vlastnosti. Bojové sporty vás nenaučí strach potlačit, to není žádoucí, ale umět jej kontrolovat a nepoddat se mu. V praktickém životě vás například zbaví strachu vystupovat před lidmi.
  1. Naučíte se ovládat agresi – také ženy mívají potíže se sebeovládáním. Agrese nemusí být pouze špatnou vlastností, v životě může být velmi užitečná, naučíte-li se ji ovládat a využívat ve svůj prospěch. Zdravá agrese vám pomůže prosadit se a lépe zvládat emočně vypjaté situace.
  1. Dosáhněte svých cílů – lépe se vysněných cílů dosahuje, když si je dokáže vizuálně představit ve všech. Bojovníci si například představí zdviženou ruku při vítězství. A takové představě prostě nelze odolat.

 

ZAJÍMAVOST – SEZNAM BOJOVÝCH UMĚNÍ PODLE ZEMÍ:

  • Brazílie – Capoeira
  • Čína – Dai shing pop gar, Fu-sing-i čchüan, Pa-kua čchang, San-šou, Sing-i, Šao-jin, Ta sheng, Tai sing mun, Tai chi, Jeet Kune Do, Wing čchun, Wu-šu kwan
  • Izrael – Krav maga
  • Filipíny – Arnis, Eskrima
  • Japonsko – Aikidó, Judo, Ju jutsu, Iaidó, Karate, Kendó, Kjúdó, Kobudžucu, Nindžucu, Šorindži kempó
  • Korea – Hankido, Hankomdo, Hanmudo, Hapkido, Hedong komdo, Hödžon musul, Hwarangdo, Jongmudo, Jusul, Kjukido, Komdo, Kuksulwon, Kunmudo, Kwonbop, Kwongjokdo, Pachigi, Sonkwanmu, Ssirum, Subak, Taekwondo, Tangsudo, Tchekkjon, Tchukong musul, Wonhwado
  • Rusko – Sambo, Systema

ženská bojová cvičení

Nejenže budete vypadat skvěle, ale žádný muž už si na vás netroufne 🙂

 

Žena jako slabší pohlaví? Nikdy!

Také vás štve, že se o ženách neustále píše a mluví jako o “slabší” polovičce? To už dávno neplatí. Krása a něha není totéž co slabé. Větší síla, pevné a pružné tělo ženské kráse nijak neublíží, právě naopak.

Důležité je najít si svou cestu a já pevně věřím, že náš seriál o cvičení pro ženy vám při hledání ideálního pohybu pomáhá. Těšit se můžete na nové inspirativní články. Nebojte se nám napsat, o čem byste se chtěli dozvědět více 🙂

TIP: Klikněte a čtěte i podnětný rozhovor o cestě na vrchol s Pavlou Kladivovou z ARENAPK

rozhovor s Pavlou Kladivovou z ARENA

 

Všechny díly seriálu ženská fitka

Jak najít to nejlepší fitko a neřídit se reklamou?
TOP 10 cvičení pro štíhlé a pevné křivky
Cvičení jumping pro ženy, postup a benefity
TOP posilovací cvičení, která rychle pálí tuky a tvarují křivky
TOP 5 tanečních cvičení pro sexy prdelku a dobrou náladu
TOP 4 cvičení s cvičebními pomůckami
TOP cvičení pro pevnou a pružnou postavičku
TOP 5 cvičení pro těhotné a po porodu
4 nejlepší cvičení pro maminky s dětmi
Rozhovor s fitnesskou Evou Scheibingerovou
Rozhovor s lektorkou jumpingu Míšou Hodúlovou
Kettlebell - užitečné rady, druhy a bezpečnost
Postava jablko vs. hruška - jak přesně cvičit?
Jak si vycvičit nádherný zadeček?
Nejlepší cviky s kettlebellem pro pevné a pružné tělo
Bojové sporty pro ostré holky i fit andílky
Nové a méně tradiční druhy jógy
Poprvé ve fitku s redaktorkou Jankou
Ženská fitka 18. DÍL - Netradiční druhy cvičení - jumping, bungee, drumming
Pro každou ženu existuje účinné cvičení pro posílení problematické partie nebo celého těla. Dala jsem si záležet, aby každá odhodlaná žena našla u nás inspiraci, motivaci a hlavně přesný návod co a jak cvičit. Nečekejte, až tuk zmizí sám a dopomozte mu co vám síly stačí.
Ženská fitka 16. DÍL – Bojové sporty pro ostré holky i fit andílky
5 (100%) 2 hlasov

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.