V létě jíme hlavně venku. Jak to ale dělat zdravě a nepřibrat na váze?

Léto láká k výletům, procházkám, grilovačkám a piknikům. Abychom si hezkého počasí užili co nejvíce, mnohem častěji jíme venku. Lze vůbec v létě odolat lákavým, leč nezdravým pokrmům, jako jsou smetanové zmrzliny, fast foody a grilovačky?

Ano, lze. Mám pro vás zdravé alternativy, které štíhlou linii neohrozí.

Na ulicích narazíme především na stánky rychlého občerstvení s klobáskami, smaženými sýry, hamburgery, hranolky a zmrzlinami. 

Pokud si nechcete připravovat jídlo doma, ale jíst zdravě, máme pro vás tipy, jak svůj jídelníček neohrozit. Naštěstí nám v tomto směru přejí současné trendy.

jak v létě nepřibrat na váze?

 

Fast food může být překvapivě i zdravý

Asi nejhorší volbou je tradiční fast food v podobě tučných smažených jídel. Zasytí, ale tělu dodají pouze prázdné kalorie a tuky. Žádné živiny. 

Naštěstí díky šířícímu se trendu zdravého stravování vznikají i fast foody nabízející rychlé, ale daleko zdravější občerstvení, ve kterém nechybí kvalitní suroviny včetně čerstvé zeleniny. 

Vhodnou alternativou je tortila, wrap či sendvič plněný grilovaným masem, kvalitní šunkou a zeleninou. Také kebab bez hranolek, s rýží a zeleninou lze považovat za vcelku hodnotné jídlo. 

Doporučit lze asijská jídla založená na mase, rýži, čerstvé zelenině a bylinkách. Tak například nesmažené vietnamské závitky zasytí a přitom obsahují zdravé suroviny. Podnik si ale vybírejte dobře, ne každé asijské bistro je dobré bistro.

asijská kuchyň

Čerstvá asijská kuchyně je dietní a nabízí nepřeberné množství chutí. Vaši linii přitom neohrozí.

 

Nechte si připravit piknikový koš

Strávit příjemné odpoledne v přírodě s přáteli či rodinou patří v létě k nezapomenutelným zážitkům. Jediné, co jej může pokazit, je zaplácnutí vlčího hladu párkem v rohlíku. Přibalte k dece košík s jídlem a pitím a užijte si krásný den.

Košík naplňte celozrnným pečivem, zdravými slanými pochutinami a spoustu místa by měla zabrat zelenina a ovoce. K pití je ideální voda ochucená citrónem a svěží mátou. 

Nemáte-li na přípravu piknikového koše čas, nezoufejte. Existuje spousta restaurací, které do své nabídky zařadili i službu vytvoření jídla na piknik. Na výběr jsou různé varianty košů. 

Kvalita surovin a prvotřídní úprava jsou samozřejmostí. Navíc je to ideální způsob, jak mile překvapit svou drahou polovičku nebo celou rodinu.

zdravý piknik

Správný letní piknik je nejen o zábavě, ale také o dobrém jídle

 

Pár zásad pro zdravé grilování

Grilování je letní fenomén, kterému nelze odolat. Zvlášť, když se v parcích objevují úžasné grilovací plácky s veškerým příslušenstvím zahrnující grily i posezení. Pokud při grilování dodržíme pár zásad, ohroženo nebude naše zdraví, ani postava.

ČTĚTE TAKÉ: 7 tipů, jak grilovat zdravě a bez nebezpečných karcinogenů.

 

Základem je výběr kvalitního masa. Volíme spíše libové kousky. Klasikou jsou kuřecí prsa a hovězí steaky. Naprosto famózní je vepřová panenka grilovaná vcelku a ochucená bylinkami. Zapomínat byste neměli ani ryby. 

Také přípravu masa nezanedbávejte. Na místo hektolitrů oleje a koření plných soli použijte doma připravenou marinádu. Absolutně skvěle maso ochutí a provoní čerstvé bylinky – tymián a rozmarýn. 

FRESH TIP: Vyzkoušejte 3 poctivé burgery, po kterých nepřiberete.

veganský burger

 

Nízkokalorické přílohy

Co k tomu? Nejlepší přílohou je samozřejmě svěží zeleninový salát nebo grilovaná zelenina či ovoce. Skvělou přílohou je řapíkatý celer, ale příjemně překvapí i grilovaný ananas. Pokud trváte na pečivu, volte celozrnné druhy, které jsou kvalitním zdrojem sacharidů. 

Zmínit bychom měli českou tradici – opékání buřtů. Buřty sice nejsou nejzdravější, ale jednou či dvakrát do roka nám opravdu neublíží. Při koupi však pečlivě sledujte složení a nakupujte pouze pravé špekáčky, nikoliv různé buřtíky, táboráčky a opékáčky, které mají úplně odlišné složení a kolem masa ani neprošly.

TIP: Čtěte, jaké podmínky klade zákon na obsah masa v buřtech a v dalších masných výrobcích.

Šmejdi v potravinách 7

 

TIP NA ZÁVĚR: Na jaře i v létě se konají různé gastrofestivaly, na kterých máte možnost ochutnat úžasné pokrmy ze všech koutů světa. Rozličné chutě vás doslova vystřelí do gastronomického ráje. Kromě skvělého jídla je to samozřejmě také dobrý tip, jak strávit příjemný den.

10 ZDRAVÝCH POTRAVIN, O KTERÉ SE ZAJÍMÁTE NEJČASTĚJI

Cizrna a hubnutí – 3 lehounké a chutné recepty
Kefír a 5 zdravotních benefitů
Ovesné vločky ke snídani 5 x jinak
Řapíkatý celer – křupavý přítel vaší linie
10 chytrých důvodů, proč jíst červenou čočku
Jablečný ocet jako lék na hubnutí
Spirulina a její pozitivní účinky, které překvapily i vědce
Česnek – nejsilnější a nejlevnější medicína
Sushi a hubnutí: Proč Japonci netloustnou?
Zelený čaj a jeho mírná podpora metabolismu

8 NEJZDRAVĚJŠÍCH JÍDELNÍČKŮ A RECEPTŮ NA BLOGU

Zdravá snídaně – podpořte hubnutí hned ráno!
Dělená strava – které kombinace jsou zakázané?
Váš zdravý jídelníček pestře, chutně, zábavně
“Neošizený” dietní jídelníček na hubnutí
Proč nehubnu, i když se láduju zeleninou?
Které slané dobrůtky nepřidají na váze?
Tukožroutská polévka – žere tuk, nebo i svaly?
Zdravé vánoční cukroví – letos bez tloustnutí!

 

Zanechte odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..